Skrevet av Emne: Hvor blir det av underarmene?  (Lest 6133 ganger)

Utlogget stutt-tjukken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #15 : 15. august 2010, 23:20 »
Det kom litt feil. prøver igjen
Fikk et tips her for noen år tilbake. Et lite produkt som heter Grrrip Plus, de har det på nettet og hos noen norske leverandører. Fungerer som et slags klister, men uten søl. Jeg slet med samme problemet som deg, men det er nå en saga blott. Bare smør litt og løft.  Grin

Utlogget stutt-tjukken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #16 : 15. august 2010, 23:24 »
Her er forresten nettstedet jeg bestilte fra sist. http://www.kappi.no/
søk på "grrip". Anbefaler lotion fremfor spray.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #17 : 15. august 2010, 23:27 »
Det kom litt feil. prøver igjen
Fikk et tips her for noen år tilbake. Et lite produkt som heter Grrrip Plus, de har det på nettet og hos noen norske leverandører. Fungerer som et slags klister, men uten søl. Jeg slet med samme problemet som deg, men det er nå en saga blott. Bare smør litt og løft.  Grin
Om det er kalk/magnesium du mener, så ja! det er et "must". Men det kommer til et hvis pungt hvor det er grepSTYRKEN som ryker.
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget stutt-tjukken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #18 : 15. august 2010, 23:30 »
Om det er kalk/magnesium du mener, så ja! det er et "must". Men det kommer til et hvis pungt hvor det er grepSTYRKEN som ryker.

Jeg er ikke uenig  i det, men for min del så har jeg bedret grepstyrken veldig mye bare ved å bruke Grrrip, så sånn sett kan det sikkert være lurt å bruke noe lignende eller f.eks. da magnesium hvis man ønsker å bedre grepet.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #19 : 15. august 2010, 23:33 »
Jeg er ikke uenig  i det, men for min del så har jeg bedret grepstyrken veldig mye bare ved å bruke Grrrip, så sånn sett kan det sikkert være lurt å bruke noe lignende eller f.eks. da magnesium hvis man ønsker å bedre grepet.
Har aldri sett Grrrip spray, det høres intresant ut!! Selv trener jeg alltid mark med kalk!
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #20 : 15. august 2010, 23:36 »
stutt-tjukken:
Klister hadde vært fenomenalt - dessverre ikke lov med klister der jeg trener. Har spurt på sportsforretninger her om de har kalk eller magnesium, men svarene er negative.


AjaxX:
Hørtes bra ut, men trener ikke 10 sett slik som du gjør. 3-4 av settene dine er oppvarmingssett før arbeidssettene. Trener som deg markløft først ut i økta og har selv noen få oppvarmingssett, men av langt lavere antall repetisjoner. Hadde jeg gjort som deg ville jeg nok vært kjørt før de skikkelige arbeidssettene, jeg også. Generelt sett blir jeg mye raskere utmattet i underarmene enn deg. Må prøve det med uttøying, kanskje det utgjør en liten forskjell? Og rådet om å bruke reimer når grepet sier takk for seg er vel bare noe jeg må finne meg i - reimer når jeg sliter.

Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Excentric

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #21 : 16. august 2010, 00:09 »
Hvorfor alternerer du ikke grepet sstian? Grepet vil holde tilbake marken for de fleste, om de ikke bytter til alternert grep. Det hjelper veldig.

Utlogget mikkelj

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 51

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #22 : 16. august 2010, 00:45 »
ikke tenk for mye på det hele tiden.. jeg har prøvd, funker en stund, helt til du får betennelse:)

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #23 : 16. august 2010, 03:32 »
stutt-tjukken:
Klister hadde vært fenomenalt - dessverre ikke lov med klister der jeg trener. Har spurt på sportsforretninger her om de har kalk eller magnesium, men svarene er negative.


AjaxX:
Hørtes bra ut, men trener ikke 10 sett slik som du gjør. 3-4 av settene dine er oppvarmingssett før arbeidssettene. Trener som deg markløft først ut i økta og har selv noen få oppvarmingssett, men av langt lavere antall repetisjoner. Hadde jeg gjort som deg ville jeg nok vært kjørt før de skikkelige arbeidssettene, jeg også. Generelt sett blir jeg mye raskere utmattet i underarmene enn deg. Må prøve det med uttøying, kanskje det utgjør en liten forskjell? Og rådet om å bruke reimer når grepet sier takk for seg er vel bare noe jeg må finne meg i - reimer når jeg sliter.



Grrip er et helt fenomenalt produkt. Jeg har kjøpt flere av disse og er strålende fornøyd.

Det er et form for kalk som klistrer seg til hendene. Det tørker inn umiddelbart og er ikke klissette i etterkant, og det støver heller ikke. Det sitter også veldig godt på hendene, så det holder gjerne å ta på før du starter å trene og så sitter det på under hele treningsøkta. Jeg trente tidligere på SATS noen år (hvor alt klister og kalk er forbudt), men fikk aldri en eneste klage på at jeg brukte Grrip.

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #24 : 16. august 2010, 03:55 »
Du bruker jo underarmene på ALT du gjør. Belaster du de mer enn jobb/trening/ div er sjansene STOR for at underarmene blir overtrent.....

Det er her du tar helt feil. Underarmene blir riktignok overbelastet fordi de er brukt i omtrent alt av øvelser, men grunnen til det er at mange av disse øvelsene gir underarmene stor belastning og folk er ofte ikke gode nok til å gi underarmene hvile og tid til og komme seg før de belaster de (tungt) igjen.

Ta f.eks markløft, hvis du har kjørt markløft i flere sett helt til grepet ditt glipper, så har underarmene antakelig fått omtrent nok trening for den treningsøkta, og det og fortsette å belaste underarmene tung i mange flere sett i mange flere øvelser etter dette er å be om å få skader.

For mange år siden (før jeg begynte å trene underarmer), så fikk jeg alltid vondt i håndleddene hver gang jeg løftet tungt i benken (antaklig pga muskelene som skulle stabilisere håndleddet var for svake). Dette gikk over når jeg begynte å trene underarmer på samme måte som andre muskelgrupper.

Belastningsskader kommer ofte når du trener for mye for tung i forhold til den relative styrken til muskelen/kroppsdelen. For de som ikke trener underarmer i det hele tatt, så vil veldig mange øvelser belaste underarmene maksimalt, men hvis du øker styrken i underarmene, så vil de samme øvelsene belaste underarmene mindre relativt sett i forhold til den maksimale styrken, og dermed er det mindre sannsynlig at en overtrener og pådrar seg belastningsskader. Ta f.eks det samme eksemplet med markløft igjen - hvis du hadde løftet akkurat de samme vektene, men grepet ditt hadde vært dobbelt så sterkt, så hadde ikke grepet glippet og du kunne godt ha kjørt mange flere øvelser som belastet underarmene den treningsøkta.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #25 : 16. august 2010, 09:35 »
Hvorfor alternerer du ikke grepet sstian? Grepet vil holde tilbake marken for de fleste, om de ikke bytter til alternert grep. Det hjelper veldig.

Mixed, mener du? Ene hånda over og andre under? Nettopp det jeg sa jeg ikke likte. Det føles ikke naturlig, og dersom noe ikke føles naturlig i utgangspunktet vil jeg ikke utsette meg for risikoen. Jeg prøvde under deloaden forrige uke. Rimelig lette vekter da. Kom ikke lenger enn at jeg fikk plassert hendene før jeg tenkte at nei, dette kjennes ikke bra ut. Ryggen fikk en unaturlig stilling og en slags vridning mot den sida hvor grepet holdt supinert. Selve grepet er nok supert, i og med at det låser, men ikke et grep jeg noen gang kommer til å kaste meg ut i. Har imidlertid prøvd "hook grip", der man legger tommelen langs stanga og griper over tommelen med de andre fingrene, men jeg har ikke lange nok fingre. Hehe :-p

ikke tenk for mye på det hele tiden.. jeg har prøvd, funker en stund, helt til du får betennelse:)

Hva mente du der, Mikkel? Uttøyingen, eller noe sånt som han under?

Det er her du tar helt feil. Underarmene blir riktignok overbelastet fordi de er brukt i omtrent alt av øvelser, men grunnen til det er at mange av disse øvelsene gir underarmene stor belastning og folk er ofte ikke gode nok til å gi underarmene hvile og tid til og komme seg før de belaster de (tungt) igjen.

Ta f.eks markløft, hvis du har kjørt markløft i flere sett helt til grepet ditt glipper, så har underarmene antakelig fått omtrent nok trening for den treningsøkta, og det og fortsette å belaste underarmene tung i mange flere sett i mange flere øvelser etter dette er å be om å få skader.

For mange år siden (før jeg begynte å trene underarmer), så fikk jeg alltid vondt i håndleddene hver gang jeg løftet tungt i benken (antaklig pga muskelene som skulle stabilisere håndleddet var for svake). Dette gikk over når jeg begynte å trene underarmer på samme måte som andre muskelgrupper.

Belastningsskader kommer ofte når du trener for mye for tung i forhold til den relative styrken til muskelen/kroppsdelen. For de som ikke trener underarmer i det hele tatt, så vil veldig mange øvelser belaste underarmene maksimalt, men hvis du øker styrken i underarmene, så vil de samme øvelsene belaste underarmene mindre relativt sett i forhold til den maksimale styrken, og dermed er det mindre sannsynlig at en overtrener og pådrar seg belastningsskader. Ta f.eks det samme eksemplet med markløft igjen - hvis du hadde løftet akkurat de samme vektene, men grepet ditt hadde vært dobbelt så sterkt, så hadde ikke grepet glippet og du kunne godt ha kjørt mange flere øvelser som belastet underarmene den treningsøkta.

Likte det andre avsnittet ditt. Det var en god logikk i det som appellerte til nervene mine. Følte nervene og musklene sang "Hallelujah" i et ekkofylt lokale eller en fotallstadion da øynene mine gled over dette avsnittet.

I morgen blir det betydelig flere øvelser enn bare mark og chins. Får se hvordan det går. De siste tolv ukene har bestått av mark og chins (som går på grepet) på tirsdag. Fungerer fint med chins etter mark, men i morgen blir det som sagt flere.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #26 : 16. august 2010, 09:37 »
Jeg merker att benkpress funker bra for underarmene Smiley Mark, chins.. Tok langtid for meg før de begynnte å vokse.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #27 : 16. august 2010, 09:51 »
Mixed, mener du? Ene hånda over og andre under? Nettopp det jeg sa jeg ikke likte. Det føles ikke naturlig, og dersom noe ikke føles naturlig i utgangspunktet vil jeg ikke utsette meg for risikoen. Jeg prøvde under deloaden forrige uke. Rimelig lette vekter da. Kom ikke lenger enn at jeg fikk plassert hendene før jeg tenkte at nei, dette kjennes ikke bra ut. Ryggen fikk en unaturlig stilling og en slags vridning mot den sida hvor grepet holdt supinert. Selve grepet er nok supert, i og med at det låser, men ikke et grep jeg noen gang kommer til å kaste meg ut i. Har imidlertid prøvd "hook grip", der man legger tommelen langs stanga og griper over tommelen med de andre fingrene, men jeg har ikke lange nok fingre. Hehe :-p

Hva mente du der, Mikkel? Uttøyingen, eller noe sånt som han under?

Likte det andre avsnittet ditt. Det var en god logikk i det som appellerte til nervene mine. Følte nervene og musklene sang "Hallelujah" i et ekkofylt lokale eller en fotallstadion da øynene mine gled over dette avsnittet.

I morgen blir det betydelig flere øvelser enn bare mark og chins. Får se hvordan det går. De siste tolv ukene har bestått av mark og chins (som går på grepet) på tirsdag. Fungerer fint med chins etter mark, men i morgen blir det som sagt flere.

Nå har jeg ikke på noen måte sagt at du ikke kan kjøre chins etter mark. Mark tar som sagt rimelig hardt på grepet, men belastningen i chins er vel relativt sett ca. halvparten av mark, så det burde ikke by på noe problem. Det jeg snakket om var å kjøre mange sett med forskjellige øvelser hvor alle tar hardt på grep/håndledd. Altså om slenger du på en 2-3 øvelser til etter mark + chins som også tar godt på underarmene, så tror jeg du kan begynne å merke problemene i lengden.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #28 : 16. august 2010, 10:03 »
Nå har jeg ikke på noen måte sagt at du ikke kan kjøre chins etter mark. Mark tar som sagt rimelig hardt på grepet, men belastningen i chins er vel relativt sett ca. halvparten av mark, så det burde ikke by på noe problem. Det jeg snakket om var å kjøre mange sett med forskjellige øvelser hvor alle tar hardt på grep/håndledd. Altså om slenger du på en 2-3 øvelser til etter mark + chins som også tar godt på underarmene, så tror jeg du kan begynne å merke problemene i lengden.

Jeg forsto deg med en gang, og det var akkurat det jeg mente med at jeg skal se hvordan det går i morgen fordi det har gått bra med chins etterpå til nå, men i morgen blir det mange flere øvelser hvor grepet spiller en rolle.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget ders

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #29 : 16. august 2010, 10:23 »
Tror ikke det finnes mange øvelser som er mer unødvendige og ser dummere ut enn underarmscurl..flust av tynne 16 åringer på mitt gym som sitter over en benk og fingercurler 5 kilosvekter. Gjorde dette desverre selv da jeg var ung og uerfaren. Hadde jeg bare kjørt mer mark.. Sad

Tren mark med overhandsgrep så tungt du klarer det, og bruk reimer (dersom du absolutt nekter mixed grip) på de tyngste settene, så kommer styrken etterhvert.

Forøvrig er Grrrrrrip et utmerket produkt på et gym som nekter kalk/magnesium Smile

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!