Skrevet av Emne: Skal begynne på kampsport - Hva synes du om Ju-Jitsu?  (Lest 18960 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
om man ser hvordan thaiboksingstilen er i kamper i europa, kontra thailand, ser man at boksingen er mye mer avgjørende i europa. thaiboksing i europa er mer tilegnet k-1 enn hva stilen opprinnelig er. thaikamper i europa tillates som regel ikke å bruk av albuer engang, og man går 3 x 3-5 min runder istedenfor 5 x 5 min..  Jeg syntes det blir litt feil å kalle de som trener k-1-rettet thaiboksing med mye boksetrening for thaiboxere, men det er min personlige mening.

Det er vel det som blir kalt Nederlandsk Muay Thai-stil. Nederlenderne har vel formet det til sin egen stil kan man vel si.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget magz88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

..

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Screw ju jitsu, star på Brasiliansk JJ eller mma:)

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Word

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Screw ju jitsu, star på Brasiliansk JJ eller mma:)

Hvis han vil ha noe mer selvforsvarsrettet så er det ingenting i veien med ju jitsu vel?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Selvforsvars rettet, kravmaga! no doubt!

Men ju jitsu er piece of crap.. No offense... Ofte kommer det folk fra JJ til BJJ klubben jeg trente(trener) på og skal liksom sparre med de andre gutta. er ikke en av de som ikke har blir overkjørt!

Dessuten hadde jeg et mma seminar før jul en gang på en JJ klubb, de skal ha for innsatsen:)

Krav maga for selvforsvar
MMA for the real deal and pure awesomeness!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Selvforsvars rettet, kravmaga! no doubt!

Men ju jitsu er piece of crap.. No offense... Ofte kommer det folk fra JJ til BJJ klubben jeg trente(trener) på og skal liksom sparre med de andre gutta. er ikke en av de som ikke har blir overkjørt!

Dessuten hadde jeg et mma seminar før jul en gang på en JJ klubb, de skal ha for innsatsen:)

Krav maga for selvforsvar
MMA for the real deal and pure awesomeness!

Sportslig så vil jo BJJ-utøvere ha en fordel mot JJ hvis man bruker BJJ regler. Da vil begge ende opp på bakken før eller siden, og da er jo BJJ-utøveren som regel overlegen. Men hvis man bruker JJ-regler blir det jo en annen sak, da blir jo striking en del av gamet også.

JJ er også delt i to retninger, med kampSPORT som den ene, og SELVFORSVAR som den andre. Og denne selvforsvarsdelen er ikke så ulik Krav maga.

På den annen side er BJJ hovedsaklig sportslig rettet, og man trener ikke på manipulasjon av små ledd, kne i balla osv. så vidt jeg vet.

Men nå kan ikke trådstarter trene Krav maga.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Var en kis fra JJ som sa etter han ble most i 4 runder, ja nå kjører jo ikke jeg med trykkpunkter da.... Også svarte han shan skulle gå med, ja bare kjør på med det. så fikk han fortsatt gris! Seriøst, jj er ikke noe bra! alt for mye GI bruk til å at det skal brukes.

bjj er på små ledd.. f.eks wrist locks, heel hooks. Kne i balla er vel ikke et små ledd sist jeg sjekket, men seriøst, hvor mye må du øve på å knee for i balla Tongue? se min forrige fight, klarte dt uten noe trening^^

Ser han bor i borgen, bergen grappling klubb er en bra greie! Anbefaler han og starte der!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Var en kis fra JJ som sa etter han ble most i 4 runder, ja nå kjører jo ikke jeg med trykkpunkter da.... Også svarte han shan skulle gå med, ja bare kjør på med det. så fikk han fortsatt gris!
jeg tenkte mer på noe sånt..

http://www.youtube.com/watch?v=ITmDdJgI6Nw#noexternalembed

bjj er på små ledd.. f.eks wrist locks, heel hooks. Kne i balla er vel ikke et små ledd sist jeg sjekket, men seriøst, hvor mye må du øve på å knee for i balla Tongue? se min forrige fight, klarte dt uten noe trening^^

Nei, trenger ikke mye øvelse for å kne noen i balla Tongue

Men trener BJJ på http://www.youtube.com/watch?v=3bGH9v6OYa4#noexternalembed&playnext=1&list=PLDD946FACC2F7D456&index=38
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
does that shit even works:P+

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
does that shit even works:P+

Alle de kastene osv de bruker på den måten må jo i virkeligheta bare knekke av håndledde? har liiiiiten tro på at jeg hadde tatt en liten salto irl.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Alle de kastene osv de bruker på den måten må jo i virkeligheta bare knekke av håndledde? har liiiiiten tro på at jeg hadde tatt en liten salto irl.

Du kan prøve det på noen uten å ta i for mye. Kroppen reagerer ganske fort når den tror at håndleddet er i fare. Blir litt som å brenne seg. Men man kan ikke forvente at motstanderen lander lett og fint på ryggen, men det er jo ikke poenget heller, det skal jo gjøre litt vondt Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Du kan prøve det på noen uten å ta i for mye. Kroppen reagerer ganske fort når den tror at håndleddet er i fare. Blir litt som å brenne seg. Men man kan ikke forvente at motstanderen lander lett og fint på ryggen, men det er jo ikke poenget heller, det skal jo gjøre litt vondt Wink

Nå skal det lite til for å imponere en amatør som meg, sikkert, men jobbet med en JJ-fyr som hadde stålkontroll på leddmanipulering, presspunkter osv. Blir langt fra så "smooth" som dette IRL, men imponerende å se det praktisert mot aktiv motstand uansett. Folk blir medgjørlige veldig raskt.

Vilt hvordan man immobilisert. Var skeptisk selv inntil jeg fikk kjenne noe av det på kroppen Smiley


As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181



Krav maga for selvforsvar
MMA for the real deal and pure awesomeness!
Enig.
og uenig. Blir du tvunget inn i en situasjon der selvforsvar er nødvednig, og går inn i den med en forsteilling om at det blir som en kamp man trener for i mma, så kan man fort gå på en smell. Spesielt med tanke på avstand!
 Har ingen statestikker, men dagens selvforsvars situasjoner så har vel motstanderen som oftest slagvåpen, eller stikkvåpen, da er man fucked.. slagvåpen kan til nød tas med ''mma-kunnskaper'' hvis man bruker wrestling eller lignende..
Westside disciple

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Du kan prøve det på noen uten å ta i for mye. Kroppen reagerer ganske fort når den tror at håndleddet er i fare. Blir litt som å brenne seg. Men man kan ikke forvente at motstanderen lander lett og fint på ryggen, men det er jo ikke poenget heller, det skal jo gjøre litt vondt Wink

Okay, jeg var på roy harris seminar, han var flink på wristlocks! altså virkelig flink. Wristlocks virker NÅR du er Roy harris liksom. svart belte i bjj + eget self defense system osvosv. Men fy faen i helvette du skal være flink om du skal få til det der når noen kommer å slår deg i trynet!
Get real, seriøst. Det er en GRUNN til at du ikke ser fightere i UFC gå etter Wristlock kast som det der!

Men du kan jo spørre deg selv, vil du kunne slenge folk i bakken som det der om 10 år, eller vil du kunne forsvare deg selv nok til å komme deg unna om 2 mndr?

Enig.
og uenig. Blir du tvunget inn i en situasjon der selvforsvar er nødvednig, og går inn i den med en forsteilling om at det blir som en kamp man trener for i mma, så kan man fort gå på en smell. Spesielt med tanke på avstand!
 Har ingen statestikker, men dagens selvforsvars situasjoner så har vel motstanderen som oftest slagvåpen, eller stikkvåpen, da er man fucked.. slagvåpen kan til nød tas med ''mma-kunnskaper'' hvis man bruker wrestling eller lignende..

Så du tror virkelig dagens statestikker viser at det er fler som blir slått med våpen enn folk som havner i fylleslagsmål/blind vold??

Think again..

Krav maga har jo mye forsvar mot knvi, pistol og andre close combat våpen.
Jeg gikk 3 timer på karate da jeg var 12 eller no, da hadde jeg en flink lærer som spurte, " vil dere lære hvordan man forsvarer seg mot kniv?" Alle svarte ja, LØP sa han.... Klokeste jeg noen gang har hørt!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!