Skrevet av Emne: Treningsopplegg  (Lest 702 ganger)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Treningsopplegg
« : 13. juni 2010, 01:59 »
Går første året på idrettslinja, og det ble noen random turer til styrkerommet i starten av året.. De siste 3 månedene har jeg bevisst satset på styrketrening, og har merket fremmgang på muskelfronten...

Det jeg lurer på er om jeg trener riktig... Jeg kjører 6x3 på de fleste øvelser.. Benk, knebøy, nedtrekk osv.... Er dette et greit utgangspunkt å gå ut ifra eller burde det skreddersys ettersom hvilken øvelse jeg utfører?


skal også få skikk på dietten min... Sukker og søtt skal holdes til helgene, og erstatte det med frukt... Hva og hvor mye frukt burde jeg spise på en hverdag med trening, og når?... Tenker meg å ta f.eks et eple i tilleg til frokost og banan rett etter trening.... Har ingen planer om å starte med shaker og denslags... Jeg kjører rå egg så der sparer jeg de pengene... Passer også på å gi dagens trente muskelguppe minimum 1 dags hvile før neste trening... f.eks 1 dag med biceps, og neste med triceps


Jeg kjører 60-70% av maksimal belastning når jeg trener, og synest det passer for meg.. For mye, for lite eller passe?

Også er det et lite spm til... Er som sagt 16 år, 176 cm, 64kg... Er det da mye eller lite å klare 1 pull up  med 50kg festet til kroppen?


Takk på forhånd for svar
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: Treningsopplegg
« #1 : 13. juni 2010, 12:22 »
Går første året på idrettslinja, og det ble noen random turer til styrkerommet i starten av året.. De siste 3 månedene har jeg bevisst satset på styrketrening, og har merket fremmgang på muskelfronten...

Det jeg lurer på er om jeg trener riktig... Jeg kjører 6x3 på de fleste øvelser.. Benk, knebøy, nedtrekk osv.... Er dette et greit utgangspunkt å gå ut ifra eller burde det skreddersys ettersom hvilken øvelse jeg utfører?


skal også få skikk på dietten min... Sukker og søtt skal holdes til helgene, og erstatte det med frukt... Hva og hvor mye frukt burde jeg spise på en hverdag med trening, og når?... Tenker meg å ta f.eks et eple i tilleg til frokost og banan rett etter trening.... Har ingen planer om å starte med shaker og denslags... Jeg kjører rå egg så der sparer jeg de pengene... Passer også på å gi dagens trente muskelguppe minimum 1 dags hvile før neste trening... f.eks 1 dag med biceps, og neste med triceps


Jeg kjører 60-70% av maksimal belastning når jeg trener, og synest det passer for meg.. For mye, for lite eller passe?

Også er det et lite spm til... Er som sagt 16 år, 176 cm, 64kg... Er det da mye eller lite å klare 1 pull up  med 50kg festet til kroppen?


Takk på forhånd for svar

Ikke bekymre deg så mye om dietten. Spis MYE, spis proteinrikt og spis ofte. Det er lurt å starte med en 5-6 reps i begynnerfasen ja, fortsett med det.

Råe egg kan du bare droppe. Du opptar MYE mindre av energien i egget hvis du spiser det rått. Kok det eller stek det. Dessuten er det ikke dyrt for et spann med pulver (500,-) som du har i 2-3 mnd-er. Regner du litt på det så blir det ikke dyrt. Proteinpulver er ikke nødvendig, men absolutt enkelt og effektivt, spesielt etter trening.

60-70% av belastningen tilsvarer jo rundt 12 reps?? Da tror jeg du kjører for svakt. Øk belastningen litt tror jeg, slik at du uten problemer ELLER letthet klarer siste rep i settet.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Treningsopplegg
« #2 : 13. juni 2010, 13:36 »
Takk for svar  Smiley

Er som sagt i startfasen når det gjelder kroppsbygging, og tenkte at et slikt forum kunne gi det et lite kick...
Hvis jeg kjører for lett, så skal jeg få skikk på det problemet. Takk for den..
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!