Skrevet av Emne: Proteinshake - med vann eller melk?  (Lest 15410 ganger)

Utlogget Kardashian_

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Proteinshake - med vann eller melk?
« : 04. april 2014, 00:25 »
Har nettopp fått mitt nye proteinpulver (Optimum Nutrition 100% Whey Standard i Extreme Milk Chocholate), og synes det er såå godt! Har aldri syntes proteinpulver jeg har smakt tildigere har vært noe særlig, mens dette kan jeg virkelig sette meg ned og NYTE. Smaker bedre enn sjokolademelk Grin

Synes smaken blir mye bedre med melk, og det er da den virkelig kan sammenlignes med sjokolademelk. Har alltid blandet med vann før pga ekstra kalorier og fett som kommer med melk. Drikker aldri ren melk.

Lurer på om det har noe å si om jeg bytter ut vann med melk når jeg skal blande proteinpulveret? Om det gjør noen tydelig forskjell? Eventuelt kun blande med melk til frokost og vann ellers. Drikker som regel 2 shakes per dag, noen dager 3.Hva er best ernæringsmessig? Er 1.68 og veier 54-55 kg. Vil opp i muskelmasse og ned i fettprosent (som ligger på 16-17%). Har ellers et godt kosthold som funker for meg.

Setter stor pris på svar, gjerne av noen som har erfaring med dette Smiley Er helt ny her

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Proteinshake - med vann eller melk?
« #1 : 06. april 2014, 17:43 »
Eneste forskjellen er jo at du får i deg flere kalorier med melk, så vidt jeg kan se..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Frans Langballe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Proteinshake - med vann eller melk?
« #2 : 07. april 2014, 10:49 »
Som over her sier, den største forskjellen er kaloriene.

Tar du shaken alene, uten noe mat, vil du kunne ha en liten fordel å ta shaken med melk. Dette er fordi med melk til proteinpulveret får du ekstra karbohydrater, som gjør det noe lettere for kroppen å ta i bruk proteinene. En proteinshake alene med vann - uten annen næring form for karbohydrater, vil kunne føre til at mye av energien fra proteinet brukes som forbrenningskilde i større grad enn muskelrestitusjon.

Melk er forøvrig ikke en uting som man bør passe deg for. Selv om det inneholder en del sukker og fett (drikk alt. skummet melk) har melk glykemisk indeks på ca 32, hvilket innebærer at energien og blodsukkeret stiger sakte.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Proteinshake - med vann eller melk?
« #3 : 07. april 2014, 13:29 »
En proteinshake alene med vann - uten annen næring form for karbohydrater, vil kunne føre til at mye av energien fra proteinet brukes som forbrenningskilde i større grad enn muskelrestitusjon. 

Say what?? Huh
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!