Skrevet av Emne: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?  (Lest 12850 ganger)

Utlogget dodger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« : 02. april 2011, 10:27 »
Ifølge etiketten kan det virker som om proteininnholdet i first price tunfisken varierer fra 17g til 25g per 100g(noe som skurrer litt ettersom tunfisk er tunfisk uansett hvem som lager den). Og kanskje litt dumt spørsmål, men skal en regne utifra 170g eller 120g per boks (innhold per boks er 170g, hvorav 120g er tunfisk) Det blir da:
17g x 1.2 = 20.4g
17g x 1.7 = 28.9g
25g x 1.2 = 30g
For meg virker det som om proteininnholdet på etiketten varierer etter om de går utifra Totalinnholdet (med vann) eller bare tunfisken(hvorav tunfisk = 120g). Eller er jeg helt ute å kjører?
Selvsagt er det uansett ca innhold, men om boksen innholder 10g mindre enn det jeg tror den gjør. Så vil jo dette bli endel dersom jeg spiser flere bokser endag.

Utlogget Zmurph

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #1 : 02. april 2011, 10:42 »
Dette lurer jeg også på
Persistence is the fuel of achievment

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87259.new#new

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #2 : 02. april 2011, 10:45 »
Fra http://www.næringsinnhold.no/
Kcal, protein, fett, karbs
Tunfisk, i vann, avrent, hermetisk   109.0   24.5   1.2   0.0

Det betyr at, tunfiskkjøttet inneholder 109kcal og 24,5g protein per 100g.

Så, ditt tall på 25g ser ut til å stemme best, og det skal regnes ut ifra 120g. Wink 30g protein per boks.

Utlogget dodger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #3 : 02. april 2011, 10:56 »
Takker for svar. Særlig etter å ha selv gått utifra 30g per boks i et år nå Smiley (og det har blitt en god del tunfiskbokser for å si det mildt)

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #4 : 02. april 2011, 10:59 »
Takker for svar. Særlig etter å ha selv gått utifra 30g per boks i et år nå Smiley (og det har blitt en god del tunfiskbokser for å si det mildt)

Spiser du det med noe annet ved siden av? Har spist endel tunfisk i perioder, men blir fort lei. Det er jo fryktelig billig protein, sammenlignet med kyllingfileet f.eks.

Utlogget Thomaas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #5 : 02. april 2011, 11:51 »
First Price har av en alle annen grunn senket proteininnholdet i tunfisken sin (i alle fall på Kiwi der jeg bor), dette skjedde for noen uker siden da jeg så boksene hadde fått et annerledes utseende samt at prisen var senket en del. Det virket jo for godt til å være sant, og ikke overraskende oppgav næringsinnholdet nå 17g proteiner per 100g, i forhold til 25,4g som det hadde vært før.

Mener å huske at boksene nå inneholder mindre enn 120g tunfisk også, men uansett er det nå Icas Euroshopper 3pk tunfisk som er den billigste, med 25g proteiner per 100g, 110g tunfisk i boksen (står oppgitt 120g men det virkelige innholdet er noe lavere), til en pris av 16,40 kr  Cool

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #6 : 02. april 2011, 11:53 »
Ifølge etiketten kan det virker som om proteininnholdet i first price tunfisken varierer fra 17g til 25g per 100g(noe som skurrer litt ettersom tunfisk er tunfisk uansett hvem som lager den). Og kanskje litt dumt spørsmål, men skal en regne utifra 170g eller 120g per boks (innhold per boks er 170g, hvorav 120g er tunfisk) Det blir da:
17g x 1.2 = 20.4g
17g x 1.7 = 28.9g
25g x 1.2 = 30g
For meg virker det som om proteininnholdet på etiketten varierer etter om de går utifra Totalinnholdet (med vann) eller bare tunfisken(hvorav tunfisk = 120g). Eller er jeg helt ute å kjører?
Selvsagt er det uansett ca innhold, men om boksen innholder 10g mindre enn det jeg tror den gjør. Så vil jo dette bli endel dersom jeg spiser flere bokser endag.

Hvis du spiser grandiosa tror du virkelig du eter 100% ren skinke eller hva de kaller dt?

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #7 : 02. april 2011, 12:12 »
Hvis du spiser grandiosa tror du virkelig du eter 100% ren skinke eller hva de kaller dt?

skinke? I en grandiosa er 40% av det du tror er skinke, storfekjøtt. resten er vann og soyaprotein.
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #8 : 02. april 2011, 12:13 »
Var på Rema nå og kjøpte Landlord tunfisk i vann. 26g protein/100g fisk. Og det er oppgitt til å være 130g fisk per boks. 5,60kr
Mener å huske at boksene nå inneholder mindre enn 120g tunfisk også, men uansett er det nå Icas Euroshopper 3pk tunfisk som er den billigste, med 25g proteiner per 100g, 110g tunfisk i boksen (står oppgitt 120g men det virkelige innholdet er noe lavere), til en pris av 16,40 kr  Cool

Utlogget Thomaas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #9 : 02. april 2011, 12:59 »
Var på Rema nå og kjøpte Landlord tunfisk i vann. 26g protein/100g fisk. Og det er oppgitt til å være 130g fisk per boks. 5,60kr
Brukte å kjøpe fra Rema før for lenge siden, men de sluttet plutselig å selge tunfisk i butikken vi har her, så det er lenge siden jeg har handlet der, kan godt hende at den er tilbake nå. Husker likevel at det reelle innholdet brukte å variere mellom 110-115g, men du har nok rett i at det blir litt billigere likevel  Wink

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #10 : 02. april 2011, 15:59 »
Brukte å kjøpe fra Rema før for lenge siden, men de sluttet plutselig å selge tunfisk i butikken vi har her, så det er lenge siden jeg har handlet der, kan godt hende at den er tilbake nå. Husker likevel at det reelle innholdet brukte å variere mellom 110-115g, men du har nok rett i at det blir litt billigere likevel  Wink
Hmm du får sjekke da, mye mulig at FirstPrice har senket sitt proteininnhold til 17g som en skriver over her.
Fikk skrapt ut 123gram av min første boks fra rema hvertfall ^^ og mange fler bokser skal det bli ! Smiley

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #11 : 02. april 2011, 21:35 »
Næringsinnholdet i tunfisk fra First Price er det samme som før. Men nå regner de tydligvis med vannet også. Da vil næringsinnholdt per 100 gram bli lavere, men totalt i boksen er det like mye proteiner.

Utlogget Mowo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: Proteininnhold i en BOKS first price tunfisk?
« #12 : 26. april 2011, 02:17 »
First price sin tunfisk veier 83-110 g når man har skvist ut vannet, Ikke 120 g som det står ute på boksen.
..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!