Skrevet av Emne: Trenger hjelp for å komme vidre...  (Lest 502 ganger)

Utlogget FastLane

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1

Trenger hjelp for å komme vidre...
« : 02. januar 2005, 19:35 »
Hei.. Jeg er en gutt på 18år, som nettopp er ferdig med grunnprogrammet til RYP. Og trenger litt hjelp for å komme vidre med treningen. Begynte å trene med vekter da jeg var 15, og kombinerte da vektreningen med tae kwon-do som jeg hadde trent siden jeg fylte 12. trente fast vekter (fullkroppsprogram) til jeg fylte 16. Valgte da å satse alt på kampsporten, inntil jeg stagnerte er i høst, og tok opp igjen vektreningen! Spørsmålet nå er om jeg skal kjøre en 2splitt, 3 eller 4splitt. eller kanskej et helt nytt fullkroppsprogram. Hva mener dere? Kan dere kanskje dele deres erfaringer?

Det jeg ønsker å oppnå med treningen,  er ikke å få en slik bodybuilder kropp, men mye størrelse! Store armer, skuldre og bryst, det samme gjelder for bena og leggene. magen er ikke noe stort satnings område, da jeg ikke ønsker den standerd 6pack magen Smiley
tar det ikke så tungt...

Jeg har en veldig utholden muskulatur, og har absoultt ikke noe problem for å jobbe statisk over lengere tid. Er for tiden ca180 høy, og veier 83kg. Spiser 4-5 ganger om dagen, hvor i allefall to av måltidene båstår av mye proteiner. (enten en protein isolat-drikk eller kylling/tunfisk/egg). Tar en kreatin transport drikk sammens med to bananer rett etter trening. og satser på å spise bra med proteiner og karbohydrater i løpet av de to påfølgende timene. Tar 6 trankapsler, en multivitamin, og ZMA itillegg til maten hver dag.

Tar som følger på ryp:
Kne bøy:                         1RM 110kg    10RM 80kg
Markløft:                         1RM 125kg     10RM 90kg
Benkpress:                     1RM 90kg       10RM 70kg
Ned trekk smalt grep:    1RM 90kg        10RM 65kg
Roing bred grep:            1RM 80kg       10RM 60kg
Arnold press:                  1RM 27kg       10RM 19kg
Triceps cable m/tau        1RM 55kg        10RM 35kg
Biceps m/hantler             1RM 19kg       10RM 16kg

Hva anbefaler dere? Knebøy
Driving Down In The FastLane

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Trenger hjelp for å komme vidre...
« #1 : 02. januar 2005, 19:39 »
Jeg ville fortsatt med RYP. Legg kaloriinntaket på 33*kroppsvekt pluss 500, og ta det deretter. Vil du minimalisere fettlagringen, så sats på å gå opp ca ett kg i måneden.
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!