Skrevet av Emne: Tåballer til besvær  (Lest 2747 ganger)

Utlogget 2barnsmamma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Tåballer til besvær
« : 20. august 2012, 20:10 »
Hei,

Er det noen som har gode råd mot trøblete tåballer. Jeg elsker å jogge, gå på langrenn og gå på fjellet. Å gå på fjellet er hva som oftest setter meg fullstendig ut, som nå, hvor jeg ligger på sofaen og gruer meg intenst til at jeg må reise meg opp. Som oftes dukker problemet opp på vei ned igjen, men kan også kjenne det på vei opp. Jeg får sterke smerter når jeg tråkker ned. Spesielt på tå nr 2 og 3 (Storetå er nr 1). Og når disse smertene oppstår, så blir det at man belatser resten av bena feil, så svikter knea og så får jeg stølhet av dimensjoner jeg av og til lurer på hvordan jeg skal klare å komme meg opp fra sittende stilling. I helgen var jeg på Skåla i Loen 1848 moh er toppen. Alt gikk strålende opp, når jeg kom ned igjen til ca 1300 moh og ca 6,5 km igjen, ja da var jeg på gråten av smerter under føttene. Men har man gått opp må man jo bare ta seg sammen og komme seg ned igjen også. Resultatet er tidenes gangsperre i legg og fremside lår.
Smertene i tåballene er som oftes borte dagen etter, med noen få unntak. Når jeg står opp og setter beina i bakken, gjør det ubeskrivelig vondt fremover i tærne. Og om jeg har sittet lenge en stund, kan jeg få stikkende smerter de første skrittene, før det gir seg og jeg kjenner det ikke mer. 

Så sitter jeg her med litt spørsmål. Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe denne plagen med ekstremt vonde tåballer?

Ved stølhet i musklaturen som nå. Jeg er på dag to nå, er det greitt å trene imorgen f.eks?  Jeg er så støl jeg har virkelig problem med å reise meg opp, men når jeg først har komt meg opp og går, så går det jo rimelig greitt. En litt vaggende og rar gange, men det det er ikke ekstremt vondt.. Kollegaer og venner er alltid, du må huske på restutisjon og du bør vente osv. Men man må jo kunne tåle litt smerte også? Har det verdi å trene med stølhet? Ble litt rotet innlegg, men håper på noen gode råd fordi Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!