Skrevet av Emne: Hva ser du på bildet?  (Lest 63722 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Hva ser du på bildet?
« #255 : 22. juni 2009, 12:55 »
Eneres; Kritiserer du bruken av sex i reklamer og slikt, eller finner du den bare interessang? Personlig mener jeg det kun er av det gode.

Jeg kritiserer mye av den reklamen som er skjulte budskaper i. Jeg synes det er en feig og uærlig måte å drive buisness på. Ingen stolthet i å lure folk til å kjøpe produktet ditt. Yrkesstolthet i form av varene man selger.

Men på en annen side er det interessant å se hvordan produsentene prøver  gjemme budskapene på, og når de holder folk for narr.

Så jeg kan si at jeg synes det er interessant på en bittersøt måte.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget atwood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Hva ser du på bildet?
« #256 : 22. juni 2009, 13:03 »
Har du noe grunnlag for å komme med dine teorier eneres? Du virker som ei jente som bare mener og tenker rundt ting, og slik er det! Men sånn er det faktisk ikke : ) VÆR SÅ SNILL OG SVAR MEG NÅ

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Hva ser du på bildet?
« #257 : 22. juni 2009, 13:10 »
Jeg har ikke samlet opp kilder på vitenskapelige teorier rundt dette, så da regner jeg egentlig med at uansett hva jeg kommer med så blir det ikke tilstrekkelig nok for skeptikerne i denne tråden. Da har jeg kun min mening å vise til. Smiley  Men at det finnes skjulte beskjeder i reklame, det var noe jeg trodde var allmenn kunnskap, men da tok jeg visst feil.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Protein1991

  • Gjest
Sv: Hva ser du på bildet?
« #258 : 22. juni 2009, 13:11 »
Jeg kritiserer mye av den reklamen som er skjulte budskaper i. Jeg synes det er en feig og uærlig måte å drive buisness på. Ingen stolthet i å lure folk til å kjøpe produktet ditt. Yrkesstolthet i form av varene man selger.

Men på en annen side er det interessant å se hvordan produsentene prøver  gjemme budskapene på, og når de holder folk for narr.

Så jeg kan si at jeg synes det er interessant på en bittersøt måte.
Jeg kan være enig i at snikreklame eksisterer når det kommer til feks de gamle westernfilmene hvor de sier "give me a Malboro please" etterfulgt av et nærbildet av sigarettpakka.

Men å si at nermest alt i samfunnet har sjult budskap om sex blir bare synsing og litt for dumt. Blir på en måte som når man ser på skyer, kan man klare å se nesten hva som helst bare man tenker hardt nok!

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Hva ser du på bildet?
« #259 : 22. juni 2009, 13:12 »
Jeg har vitterlig ikke sagt at all reklame inneholder skjulte budskaper. Hvor har du det fra?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Protein1991

  • Gjest
Sv: Hva ser du på bildet?
« #260 : 22. juni 2009, 13:13 »
Jeg har vitterlig ikke sagt at all reklame inneholder skjulte budskaper. Hvor har du det fra?
Sorry, en Lambi reklame fikk meg til å si det

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva ser du på bildet?
« #261 : 22. juni 2009, 13:14 »
Jeg har vitterlig ikke sagt at all reklame inneholder skjulte budskaper. Hvor har du det fra?

Han er tilbakestående, ikke bry deg om han Smiley
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Hva ser du på bildet?
« #262 : 22. juni 2009, 13:16 »
Ja, stråmenn i en diskusjon er noe av det verste jeg veit. Nå har jeg forresten rapportert denne tråden til moderatorene, så får jeg se om de tar aksjon mot trolling og rydder opp.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget atwood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Hva ser du på bildet?
« #263 : 22. juni 2009, 13:17 »
Ja, det finnes snikreklame. Det er noe som heter "produktplassering". Dette er når du for eksempel James Bond kjører en Jaguar, så har Jaguar spyttet MYE penger inn i filmen for at de skal ha bilen sin der. Det er ikke direkte reklame for Jaguar, men samtidig blir vi påvirket av dette.

Men dine teorier og dine reklamer blir bare for drøye, for lite konkrete tegn som blir påpekt, og du har ikkenoe grunnlag for å vise at dette faktisk er BEVISST brukt av reklamebransjen.  Hadde du hatt noen linker eller noe å referere til, så hadde det vært så mye bedre. Men det du driver med er å være en slags reklameanalytiker som driver med det på hobbybasis.

Har lest over noen av de tidligere innleggene dine, og det virker som du aldri har hatt noen konkrete fakta og henvise til !!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hva ser du på bildet?
« #264 : 22. juni 2009, 13:18 »
Ja.. noen av teoriene er litt vel drøye, men mye stemmer. Hvis folk her inne har sett yes-man, så åpner filmen med et close shot av "dell" bakpå skjermen til Jim Carrey, så begynner kamera sakte men sikkert å bevege seg over skjermen (en av de mest opplagte reklamene jeg har sett innfilm så langt). Dette kommer nok til å bli mer og mer vanlig for å kompensere for at folk ikke går på kino(og heller laster ned filmer), og dermed ikke får med seg introreklamene. Både klær, biler, klokker og steder i filmer er mer ofte enn ikke, en form for reklame i større eller mindre grad.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva ser du på bildet?
« #265 : 22. juni 2009, 13:20 »
Jeg greier ikke se hva som skal fjernes. Man kan ikke ha det slik at hver diskusjon skal "ledes" og "styres" i en eller annen retning. Og ei heller at det må være slik at den som startet tråden skal ha enerett på meningene eller skriverier.

Ufinheter og regelbrudd vil bli slått ned på. Men dette er et forum med aldersgrense, så en viss debatt og takhøyde må det være rom for.

Jeg kan anbefale en blogg hvis man vil ha full kontroll over hva andre skriver. Jeg syns likevel bildene og historiene som kommer er artige. Kunne tenkt meg å sett mer av skjulte stunts osv fra disney.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva ser du på bildet?
« #266 : 22. juni 2009, 13:24 »
Kunne tenkt meg å sett mer av skjulte stunts osv fra disney.

Wink
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Protein1991

  • Gjest
Sv: Hva ser du på bildet?
« #267 : 22. juni 2009, 13:36 »
Jeg har vitterlig ikke sagt at all reklame inneholder skjulte budskaper. Hvor har du det fra?
Før jeg starter: har ingen her kommet med personangrep på deg, og det nermeste "personangrep" her er vel å kalle folk for "tilbakestående" og "stråmenn", ikke at jeg bryr meg så veldig fordi det er et internett forum.

Hvis du leser enda nermere sa jeg ikke "all reklame". Jeg sa "Nermest alt i samfunnet".
Og det jeg prøvde å komme frem til her er at faktisk utrolig mye av det du sier stemmer, men at man kan finne nesten alt om man leter godt nok etter det.

Grensen mellom fakta og synsing mener jeg går mellom at de viser en Jaguar i en James Bond film, eller snakker høyt og tydelig om Malboro i en western;  og det at det er avbildet en penis på Havfrue bildet. Du kan være litt enig der Eneres?

Jeg har studert 1 år Markedsføring og Ledelse, tar 2 år etter sommeren. Og ja det eksisterer mye reklame som man bare legger merke til med underbevvistheten som det at Nordmenn er mest sannsynlig å kjøpe en sykkel malt Rød, hvit og blå. Men at man fåretrekker noe bare fordi man kan skimte ordet "Sex" på en reklame går vel ikke an å bevvise.


Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hva ser du på bildet?
« #268 : 22. juni 2009, 13:41 »
Før jeg starter: har ingen her kommet med personangrep på deg, og det nermeste "personangrep" her er vel å kalle folk for "tilbakestående" og "stråmenn", ikke at jeg bryr meg så veldig fordi det er et internett forum.

Hvis du leser enda nermere sa jeg ikke "all reklame". Jeg sa "Nermest alt i samfunnet".
Og det jeg prøvde å komme frem til her er at faktisk utrolig mye av det du sier stemmer, men at man kan finne nesten alt om man leter godt nok etter det.

Grensen mellom fakta og synsing mener jeg går mellom at de viser en Jaguar i en James Bond film, eller snakker høyt og tydelig om Malboro i en western;  og det at det er avbildet en penis på Havfrue bildet. Du kan være litt enig der Eneres?

Jeg har studert 1 år Markedsføring og Ledelse, tar 2 år etter sommeren. Og ja det eksisterer mye reklame som man bare legger merke til med underbevvistheten som det at Nordmenn er mest sannsynlig å kjøpe en sykkel malt Rød, hvit og blå. Men at man fåretrekker noe bare fordi man kan skimte ordet "Sex" på en reklame går vel ikke an å bevvise.



 woot

Markdesføring og ledelse 1 på vidergående? Man lærer ca null på de "studiene".... Tror ikke du har opparbeidet deg nok kunnskap til å vurdere og bedømme disse reklamers effekt på kjøpsatferden for å si det sånn

Protein1991

  • Gjest
Sv: Hva ser du på bildet?
« #269 : 22. juni 2009, 13:41 »
woot

Markdesføring og ledelse 1 på vidergående? Man lærer ca null på de "studiene".... Tror ikke du har opparbeidet deg nok kunnskap til å vurdere og bedømme disse reklamers effekt på kjøpsatferden for å si det sånn
Det er sant, lættis det man lærer der. Men jeg har i det minste litt erfaring + allmen kunnskaper.  Men har Eneres utdanning innenfor det området da, eller du?
Hvis ja bøyer jeg meg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!