Skrevet av Emne: Jente trenger HJELP med muskeløkning!  (Lest 2908 ganger)

Utlogget Peis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« : 10. mai 2012, 22:17 »
Hei.. jeg har ikke greie på noe innenfor trening når det gjelder proteiner, karbohydrater og kropsbygging generelt... Jeg har lyst til å få ekstra markerte muskler og trener 3 ganger i uka for å prøve å få det til. Problemet er at jeg aldri går opp i vekt. what Derfor ønsker jeg å gå på et eller annet som gjør at musklene øker fortere.. men vil ikke bli feitere. Jeg spiser helt normalt, er 176 høy og veier 60 kg.

Jeg har hørt at proteiner bygger muskler og at karbohydrater bare er fett, mens andre har andre meninger... så har noen peiling på noen shaker jeg kan drikke og hva som er viktig å få i seg? Huh

Utlogget Arn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #1 : 11. mai 2012, 09:15 »
Den eneste måten å bygger muskler på er å ligge i et kalori overskudd og du må bare finne deg i at deler av dette også kan/vil bli fett. Bade proteiner, karbohydrater og fett kan kroppen bruke til å bygge muskler eller lagre som fett. Ved å trene forteller du kroppen at den har mer behov for å lage muskler av overskuddet enn å lagre det som fett. Det heter seg at du bør få i deg 1,5 - 2 gram proteiner per 1 kilo kropp da proteiner bygger bedre muskler enn andre energikilder. Dersom du overtid føler at du legger på deg mr fett en du liker får du legge deg i et kaloriunderskudd. Men da må du finne deg i at deler av musklene og styrken forsvinner. Sånn er livet.

Utlogget Peis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #2 : 11. mai 2012, 10:59 »
Okei, takk for tipset Smiley Men er det samme hvilken type proteinshake jeg skal drikke? Med både proteiner og karbohydrater, eller ren proteinshake?

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #3 : 11. mai 2012, 11:07 »
Okei, takk for tipset Smiley Men er det samme hvilken type proteinshake jeg skal drikke? Med både proteiner og karbohydrater, eller ren proteinshake?

Du sier selv at du er ganske blank på disse temaene og det er også ganske lett å lese ut av teksten din. Mitt beste tips til deg er og ikke ta i mot råd fra fremmede på et forum, hvor kunnskapsnivået er veldig sprikende (ikke ment som kritikk til AR).

Var jeg deg hadde jeg forsøkt å lese meg litt opp om trening og kosthold først. Stikk innom biblioteket å se. Disse kan være bra:

Styrketrening - i teori og praksis
i teori og praksis
av
Truls Raastad

og

Grunnleggende ernæringslære
av
Jan I. Pedersen

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #4 : 11. mai 2012, 12:53 »
Leste bare topicen "Jente trenger HJELP.." og ble mildt sagt skuffa når jeg så hva det dreide seg om.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #5 : 11. mai 2012, 19:53 »
Okei, takk for tipset Smiley Men er det samme hvilken type proteinshake jeg skal drikke? Med både proteiner og karbohydrater, eller ren proteinshake?

Kjøp et rent proteinpulver uten karbohydrater Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Peis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #6 : 11. mai 2012, 20:13 »
Leste bare topicen "Jente trenger HJELP.." og ble mildt sagt skuffa når jeg så hva det dreide seg om.

Det er et treningsforum, hva annet er det å forvente?

Utlogget Peis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #7 : 18. mai 2012, 12:29 »
Du sier selv at du er ganske blank på disse temaene og det er også ganske lett å lese ut av teksten din. Mitt beste tips til deg er og ikke ta i mot råd fra fremmede på et forum, hvor kunnskapsnivået er veldig sprikende (ikke ment som kritikk til AR).

Var jeg deg hadde jeg forsøkt å lese meg litt opp om trening og kosthold først. Stikk innom biblioteket å se. Disse kan være bra:

Styrketrening - i teori og praksis
i teori og praksis
av
Truls Raastad

og

Grunnleggende ernæringslære
av
Jan I. Pedersen

Jeg har selvfølgelig lest masse om det, og spurt litt rundt, men alle sier forskjellig.. Noen sier at fullkorn er bra å spise mye av, mens andre sier at fullkorn inneholder "treige" karbohydrater som man ikke bør ha mye av... Noen sier også at man såvidt legger på seg av karbohydrater, mens andre mener at man blir ekstremt feit.. Så det er litt vanskelig å vite hva man skal forholde seg til Smiley

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #8 : 18. mai 2012, 12:48 »
Mitt tips til deg. Ikke gjør det mer komplisert enn nødvendig.
Om du spiser proteiner hver dag fra enten egg, kjøtt, fugl eller fisk, så trengs ikke proteinpulver. Wink

Og spis mer mat enn vanlig, nok til å ha et overskudd. Hva man spiser har ikke så mye å si. Men at man spiser nok mat, hver dag, og skaper kontinuitet. Samme med treningen.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #9 : 18. mai 2012, 17:35 »
Jeg har selvfølgelig lest masse om det, og spurt litt rundt, men alle sier forskjellig.. Noen sier at fullkorn er bra å spise mye av, mens andre sier at fullkorn inneholder "treige" karbohydrater som man ikke bør ha mye av... Noen sier også at man såvidt legger på seg av karbohydrater, mens andre mener at man blir ekstremt feit.. Så det er litt vanskelig å vite hva man skal forholde seg til Smiley

Fullkorn og grove kornprodukter inneholder trege karbohydrater ja, som er bedre å spise en raske. Matvarer med raske karbohydrater har svært ofte ingen annen biologisk verdi. Altså blottet for vitaminer og mineraler.

Folk som sier at du blir feit av karbohydrater vet ikke hva de snakker om.

I teorien så kan du slanke deg på sjokolade hvis du vil det, så lenge du ligger i kaloriunderskudd. Det er selvsagt veldig lite hensiktsmessig, men det går.

For å gjøre det enkelt:

Proteinkildene dine bør være: Rene kjøttprodukter, gjerne hvitt kjøtt for mindre fett, fugl, fisk, egg, melk, belgvekster.
karbohydratkilder: grovekornprodukter, havregryn, frukt og grønnsaker
fettkilder: fisk som makrell og laks, tran, nøtter.


Utlogget Peis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #10 : 18. mai 2012, 19:26 »
Okei,, det du ramsa opp er så og si det eneste jeg spiser.. men blir det ikke bedre å få i seg raske karbohydrater hvis jeg skal fokusere på økning av muskelmasse/volum?

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #11 : 18. mai 2012, 20:56 »
Okei,, det du ramsa opp er så og si det eneste jeg spiser.. men blir det ikke bedre å få i seg raske karbohydrater hvis jeg skal fokusere på økning av muskelmasse/volum?

Raske karbohydrater er greit å få i seg umiddelbart etter trening, evt innenfor en halvtimes tid ca. Det kan være alt fra tilskudd til riskaker, rosiner eller banan.

Utenom akkurat dette "vinduet" rett etter en økt så er trege karbohydrater å anbefale på grunn av vitamin og mineralinnholdet.

feks 100 g karbohydrat fra en "treg" kilde og 100 g karbohydrat fra en "rask" kilde gir akkurat like mye energi.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #12 : 19. mai 2012, 11:17 »
Leste bare topicen "Jente trenger HJELP.." og ble mildt sagt skuffa når jeg så hva det dreide seg om.

Det er bra, Fleksnes. Du bør alltid ha med deg en fire-fem ekstra jakker i tilfelle skopar nr. 987 støter på en sølepytt og situasjonen krever at et ekte mannfolk trår til. Stå på !

 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #13 : 19. mai 2012, 11:29 »
Hadde tenkt å si noe, men AWF har peil, så hør på ham.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Peis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Jente trenger HJELP med muskeløkning!
« #14 : 19. mai 2012, 11:42 »
Det er bra, Fleksnes. Du bør alltid ha med deg en fire-fem ekstra jakker i tilfelle skopar nr. 987 støter på en sølepytt og situasjonen krever at et ekte mannfolk trår til. Stå på !

 

Word!

Hadde tenkt å si noe, men AWF har peil, så hør på ham.

Nei vil høre alles meninger! Samme om du mener nesten det samme som andre..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!