Skrevet av Emne: diet coke og pepsi max under diet?  (Lest 2618 ganger)

Utlogget pimp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

diet coke og pepsi max under diet?
« : 12. mars 2006, 00:28 »
kan man innta små mengder om dagen av diet coke og pepsi max når man er på deff, eller vil man miste store deler av virkningen da?

er noe man kan blande med vann som heller er bedre under deff da?

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #1 : 12. mars 2006, 01:18 »
drikk så mye cola du bare greier! det ødelegger ikke dietten din.
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Nyskjerrig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #2 : 12. mars 2006, 21:53 »
Hvilken effekt det har på dietten din kan vel bare du finne ut, men jeg ville personlig ha holdt meg unna.

Når du tilfører kroppen kunstige søtstoffer starter du en del reaksjoner i kroppen fordi den forventer at det kommer sukker. Som feks økt produksjon av insulin som igjen  forårsaker svingninger i blodsukkertet. Inntak av kunstige søtstoffer kan teoretisk redusere din prestasjon under trening, men vil ikke tro at små mengder vil være noe problem.

Lykke til med dietten

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #3 : 12. mars 2006, 21:55 »
det heter jo "diet" coke Wink
Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #4 : 12. mars 2006, 22:30 »
Hvilken effekt det har på dietten din kan vel bare du finne ut, men jeg ville personlig ha holdt meg unna.

Når du tilfører kroppen kunstige søtstoffer starter du en del reaksjoner i kroppen fordi den forventer at det kommer sukker. Som feks økt produksjon av insulin som igjen  forårsaker svingninger i blodsukkertet. Inntak av kunstige søtstoffer kan teoretisk redusere din prestasjon under trening, men vil ikke tro at små mengder vil være noe problem.

Lykke til med dietten
rofl
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Tommy Drama

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 527
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 369

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #5 : 12. mars 2006, 22:31 »
Drikk lettbrus og kaffe, kjør på. Hjelper på søtsuget.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #6 : 13. mars 2006, 07:27 »
Hvilken effekt det har på dietten din kan vel bare du finne ut, men jeg ville personlig ha holdt meg unna.

Når du tilfører kroppen kunstige søtstoffer starter du en del reaksjoner i kroppen fordi den forventer at det kommer sukker. Som feks økt produksjon av insulin som igjen forårsaker svingninger i blodsukkertet. Inntak av kunstige søtstoffer kan teoretisk redusere din prestasjon under trening, men vil ikke tro at små mengder vil være noe problem.

Lykke til med dietten

Dersom påstanden din hadde vært rett, hadde det vært livsfarlig å drikke slikt uten tilførsel av næring. Dersom insulinet øker uten inntak av næring vil blodsukkert gå i retning 0 og du ville gå i retning bakken med hodet først; svimt av. Riktig uheldig hadde du havnet under jorden også.

Så det er som de andre sier - det du kommer med er en gammel tullete myte som er blitt tilbakevist utallige ganger. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #7 : 13. mars 2006, 13:37 »
Meeeen noen erfarer at en drar litt ekstra vann på det, og sånn litt "better safe than sorry" bør en utelate det den siste uka eller så før formtoppingen.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #8 : 13. mars 2006, 13:41 »
Mener du det ?? På meg er det motsatt......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #9 : 13. mars 2006, 14:38 »
man skulle tro at coffeinet i brusen skulle gjøre sånn at man slapp væska lettere, men jeg er enig med deg tric better safe than sorry!
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Nyskjerrig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #10 : 14. mars 2006, 14:03 »
Oi, engasjerte vist noen med det svaret Smiley

Takk for linken til den andre tråden celdiir.

Men jeg er nå ikke helt enig i at denne "myten" er busted ennå Smiley
Fint hvis noen kunne poste linker til referanser anngående det at lettbrus ikke skal ha innvirkning på insulin utskillelsen. alltid klar for å utvide mine horisonter.

Utifra det jeg har lest og oppfattet, påvirker ikke lettbrus blodsukkeret direkte. Men jeg tror fortsatt den påvirkes inndirkete ved at den øker insulin utskillelsen. Jeg kan ikke se noen logisk grunn til at Payers patch har en egen evne til å skille på sin funksjon utifra om det er kunstig søtningsstøff og ikke.

Til UpAndComing:
Jeg har da alldri sagt at dette vil få deg til å besvime eller død. Snakk om å dra det ut av proposjoner. Min oppfatning er at det indirekte kan forårsake svingninger i blodsukkeret.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #11 : 14. mars 2006, 14:05 »
La oss sjekke med PubMed:

Comparing the effects of aspartame and sucrose on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes in humans.

Am J Clin Nutr. 1994 Feb;59(2):338-45. Drewnowski A, Massien C, Louis-Sylvestre J, Fricker J, Chapelot D, Apfelbaum M.

Program in Human Nutrition, University of Michigan School of Public Health, Ann Arbor 48109-2029.

This study compared the effects of four breakfast preloads on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes of 24 normal-weight nondieting young men and women. The preloads, composed of creamy white cheese (fromage blanc), were either plain or sweetened with aspartame or sucrose. Their energy value was either 1255 or 2929 kJ (300 or 700 kcal). Taste preferences were measured before and 150 min after breakfast. Motivational ratings were obtained at 30-min intervals. The subjects ate lunch, snack, and dinner meals in the laboratory. The consumption of low-energy as opposed to high-energy breakfasts, regardless of sweetness, led to elevated motivational ratings and increased energy intakes at lunch. However, intakes at subsequent meals were the same for all preloads, and no overall compensation in energy was observed. Aspartame did not promote hunger or lead to increased energy intakes in normal-weight subjects.



The effects of aspartame versus sucrose on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes in obese and lean women.

Int J Obes Relat Metab Disord. 1994 Aug;18(8 ):570-8. Drewnowski A, Massien C, Louis-Sylvestre J, Fricker J, Chapelot D, Apfelbaum M.

Program in Human Nutrition, School of Public Health, University of Michigan, Ann Arbor 48109.

The study provided no evidence that aspartame promotes hunger or results in increased energy intakes in obese or in lean women




Aspartame--the sweet-tasting dipeptide--does not affect the pancreatic insulin-secreting function

Sadovnikova NV, Fedotov VP, Aleshina LV, Shvachkin IuP, Girin SK.

The action of a synthetic dipeptide aspartam (150 to 180 times as sweet as glucose) on pancreatic insulin-secretory function of rats was studied in vivo and in vitro. The drug was given orally while drinking (300 mg/kg body weight) or was added to the incubation medium of cultivated pancreatic cells (20 mM). It was shown that insulin content in the rat blood serum remained unchanged 10 and 35 minutes after aspartam administration. The drug did not exert any stimulating effect upon insulin secretion following the addition to the pancreatic cell culture medium. It is concluded that aspartam exhibits no direct or mediated action on pancreatic insulin-secretory function.


Dermed skulle det vel være hevet over enhver tvil at aspartam ikke gir insulinpåslag og ikke øker sulten.


Overbevist nå da ?

Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget sockets

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #12 : 14. mars 2006, 19:52 »
Selvsagt kan kroppen skille mellom sukker og søtningsstoffer. Tror du ikke kroppen forstår forskjellen på en cola light - som gir deg 1 kcal, enn en cola som gir deg 250 raske kcal?

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #13 : 14. mars 2006, 19:59 »
Jeg har målt blodsukkret før og etter 1,5l lightbrus,(Pepsi Max).Hadde 6,0 mmol,før jeg drakk.Og 6,0 mmol,etter jeg hadde drukket(målte 20 min etter siste sup). Erter
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Nyskjerrig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

SV: diet coke og pepsi max under diet?
« #14 : 14. mars 2006, 20:45 »

Overbevist nå da ?

Smiley

Nå begynner det å hjelpe seg. 2 til med slegge nå så kanskje det går inn Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!