Skrevet av Emne: Rå vold...  (Lest 15130 ganger)

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #45 : 10. november 2007, 13:54 »
Bra presisering, Toggen! Du har lov til å ha din mening, og du forklarer den bra! Det er en nobel holdning.

Hvis nå både du og morni kan skrive; "SKJÆRE ALLE OVER EN KAM", så kan vi få diskusjonen om semantikk og språk ut av tråden! Wink

Man sparer seg mange rasismeanklager ved å putte ord som "mange", "ofte", "Flere" osv foran ordet "Utlendinger". Smiley

Selvfølgelig er det en bra presisering Tongue jeg leker ikke student Grin Poenget er jo bare at man må kunne ha muligheten til å starte med en kort provoserende setning, det funker jo som regel utmerket.

Vi er kanskje ikke helt enige om akkurat dette, men vi er hvertfall enige om at det er godt vi har en domstol som straffer folk. En honnør for:
Du er virkelig ute å sykle..... det drittlandet du snakker om er heldigvis styrt av folk med mere perspektiv enn det du innehar.

Jeg vil råde deg til å lese mer, lytte mer og skrive mindre.

Den der ''jævla nisselandet Norge''-holdninga enkelte har klart å pådra seg er så gjennomført idiotisk og viser en total mangel på innsikt i hvor godt fungerende dette landet er. Som bevis på at ''mannen i gata'' ikke har innsikt og evne til å dømme folk er vel egentlig debatten om å avskaffe juryordningen. Folk skal dømmes etter loven og ikke etter følelser. ''Les mer, lytt mer og skriv mindre'' blir dagens sitat for min del.

Uhm, ja.. Skjære alle over en kam Grin jeg skylder på morni, jeg brukte bare hennes sitat Tongue
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #46 : 10. november 2007, 14:01 »
Helt enig med morni. Spyr av sånn UR moralske politisk korrekte folk som toggen. La folk ha meninger. Ihvertfall begrunn din egen mening istedenfor å gå til personangrep og oppføre seg barnslig. Begynne å kalle folk dum, og du er dritt osv er jo helt latterlig.

Ja, man kan ha meninger. Men å snakke et upolitisk og rasistisk språk er ikke likestilt med å ha meninger. Og det er hvertfall ikke spesielt verdifullt hvis man vil ha fruktbar debatt og kanskje ambisjoner om å føre verden videre med enighet fremfor harde fronter.
Når det er sagt.. hvis du er så trang i huet at du ikke skjønte at jeg kalte henne ''dum og bør ekspederes til Bjørnøya'' for å poengtere hennes måte å uttrykke seg på, så anbefaler jeg aviser og bøker for å skaffe seg noen referanser til samfunnsdebatten. Les: Frp kommer fra tid til annen med et forslag om å sende straffedømte til Bjørnøya
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Dr.HackSquat

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Rå vold...
« #47 : 10. november 2007, 14:32 »
Måtte foreldrene dine få straffeskatt for å ha forsømt din oppdragelse og utdanning.... Nei, de fortjener ikke dødsstraff, foreldrene dine, men det er nesten så de fortjener deng for ikke gitt deg bedre forståelse av hvilket samfunn du lever i.

Du kunne vært Pol Pot eller Stalin sin juridiske rådgiver.

Uten begrunnede argumenter eller kommentaree kan du bare la denne tråden være.

Hva med argumenter fra din side?

Fei for egen dør?

Utlogget Dr.HackSquat

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Rå vold...
« #48 : 10. november 2007, 14:34 »
Toggen,

Hvilken fornem utdannelse er det da du besitter?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #49 : 10. november 2007, 14:34 »
kan noen forklare meg hvorfor det er så lav straff for å ødelegge livet til en annen?  han kan ødelegge livet til 30 stykker jo, han kommer jo rett ut igjen uansett.. et fengselsår=9mnd

hvem har lagd disse reglene?? får rettogslett draps tanker om de som har bestemt disse reglene!!! men heldigvis gidder ikke kaste bort livet mitt...

hva er i veien med deg når du sier 2 år for dette?? han fortjener samme straffen selv bare for å si det...


gjerningsmannen burde fått døds straff på en pinsom måte over 2 år... er ikke for døds straff men i sånne saker fortjener han det!
her avarte jeg med følgend argumenter
1. Et fengselsår er 12 måneder, som alle andre år. Men de fleste kan søke prøveløslatelse etter å ha gennomført 2/3 av straffen. De er fortsatt under straffegjennomføring, men har da i steden meldeplikt hos feks friomsorgen osv. En strike til, og de er rett inn igjen.

2. I den saken med slektningen til aktiviteten.... Hvem er DU til å påstå at DEN ENE av slosshanene fortjener dødsstraff og han andre bare er offer?? Tror du saker er så enkle?? Det hersket vel liten tvil om at det der var et gedigent slagsmål i fylla som gikk fryktelig galt. Strafferammen begrenser seg selv hvis det ikke er tydelig forsett/overlegg og det har vært en slosskamp som begge har deltatt i... det tragiske er jo skadene den ene får, og grovheten i disse.

3. Hvis en voldssak som denne skal gi feks 5 års dom.... Hvordan skal vi da gradere grovere lovbrudd? Som feks samme handling gjort med forsett? Eller den saken Morni forteller om, hvor flere kommer til for å ta en... med overlegg... eller voldtekt... eller uaktsomme drap...

Det må være en diffrensiering...

4. Å påpeke at en toårsdom kanskje er i henhold til både praksis og fakta i denne saken skal gjøre meg fortjent til 2 år i fengsel??  Du har store problemer..... Og du bør sette pris på det livet du har akkurat nå. For hvis du farer frem i livet med den forskrudde rettferdighetsskalaen din, kan du ende opp med faktisk å måtte sone for å ha drept en som skrapte opp bilen din eller noe... han fortjente det jo...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #50 : 10. november 2007, 14:36 »
Hva med argumenter fra din side?

Fei for egen dør?
Nå troller du bare. Helt greit å påstå at noen ikke argumenterer, men da bør du ha rett.

DU greier ikke selv gjøre noe konstruktivt her, annet enn å disse folk som faktisk diskuterer.
Så du kan bruke feiekosten din kontruktivt.... Wink

Utlogget Dr.HackSquat

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Rå vold...
« #51 : 10. november 2007, 14:37 »
Oki Egil.

Jeg legger meg flat :-)

God helg forresten.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #52 : 10. november 2007, 14:41 »
Trenger ikke legge deg flat for min del, men du kan jo gjøre et bedre forsøk på å diskutere enn å påstå at vi andre ikke argumenterer. Smiley

Jeg tror ikke Toggen har sagt han var utdannet til noe spesiellt... han sa vel at han studerte... men det ville jo passet bedre hvis han påstod å være overlegent utdannet. Smiley

God Helg ja!

Back to topic

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Rå vold...
« #53 : 10. november 2007, 14:52 »
Toggen,

Hvilken fornem utdannelse er det da du besitter?

Eg tipper noe innenfor Sosiologi, han stemmer sv eller rv.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Rå vold...
« #54 : 10. november 2007, 15:09 »
Hvordan det er mulig for et menneske å utføre slike handlinger er utenfor min fatteevne.

Det som ihvertfall er viktig i slike saker er at det reageres umiddelbart og strengt fra samfunnet sin side. Aktiviteten skrev at utøveren av voldshandlingen gikk fritt i gatene etter handlingen.

Etter min mening bør en person som utfører slike handlinger forvares på livsstid.


http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article537293.ece

Mennesker kan være uhyrlige vesener. fornærmede (mitt søskenbarn) ble kuttet opp fra munnen og opp mot ørene på begge sider, samt avkappet nese og øre. 
Gjerningsmann har gått fritt i Stavanger frem til idag, sjøl om han ble arrestert rett etter udåden.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Rå vold...
« #55 : 10. november 2007, 15:10 »
Vet da pokker hva som skjer med folk-nå er riktignok min godeste fetter i litt feil miljø av og til, men dette var helt klart drapsforsøk.  Hadde ikke folk sett at han ble forsøkt lempet inn i bagasjerommet på en bil så hadde han vært død idag.

Gjerningsmannen er x-soldat fra gamle joguslovakia.

Er han serber?

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #56 : 10. november 2007, 15:18 »
Eg tipper noe innenfor Sosiologi, han stemmer sv eller rv.

Godt lest Grin
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Rå vold...
« #57 : 10. november 2007, 15:30 »
Toggen:

Jeg har møtt flere slike som deg. Ordene og intensjonene er fine og gode, helt til man blir utsatt for noe selv, eller opplever virkeligheten slik den er...

Men du får leve med utopiske drømmer enn så lenge, realiteten når deg forhåpentligvis etterhvert. Smiley

Synes ikke morni var rasistisk i det hele tatt, skjønte godt hva hun mente.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rå vold...
« #58 : 10. november 2007, 15:44 »
Nei, det kan jo ha noe med:
Det er jo helt fantastisk hvilken innsikt i verdens ulike kulturer du viser her.. for ikke å snakke om evnen til å se enkeltmenneskene bak det hele. ''Jeg drar ikke alle over en kam'' er kanskje den mest innbitte løgnen jeg har hørt denne uka. Du kan jo fortelle deg selv dette mange nok ganger, å tror du sikkert på det til slutt.. uh, nei du tror det faktisk allerede. Og ja, her kommer det du sikkert har venta på: Rasist!
Kommunist!



Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #59 : 10. november 2007, 16:01 »
Toggen:

Jeg har møtt flere slike som deg. Ordene og intensjonene er fine og gode, helt til man blir utsatt for noe selv, eller opplever virkeligheten slik den er...

Men du får leve med utopiske drømmer enn så lenge, realiteten når deg forhåpentligvis etterhvert. Smiley

Synes ikke morni var rasistisk i det hele tatt, skjønte godt hva hun mente.

Jeg er blitt kalt for rasist for mye mindre , så det går ikke så veldig hardt innpå meg  Smiley

Ha en fortsatt god helg til både hviteper'er og svarteper'er Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!