Skrevet av Emne: Mp3 spillere.  (Lest 7106 ganger)

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Mp3 spillere.
« : 29. november 2004, 22:37 »
Har tenkt å ønske meg en mp3 spiller til jul, etter som min gamle MD begynner å synge på siste verset. Den har faktisk holdt leeenge, og blitt brukt enooormt mye. Så noe med kvalitet hadde vært topp.
Fant en interessant mp3-spiller i siste nummer av FHM, og lurer litt på andres meninger?

Har tenkt masse på ipod mini (og det er stor fare for at det blir den), men jeg synes denne ser minst like grei ut:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304317&cks=ASS&assoc=B365822D-0671-413C-ADA5-B18801E2DF0E

Noen som har prøvd denne? eller har noen meninger i forhold til ipod mini?

Må innrømme jeg falt litt for utseende på denne også, da! blush Men en rosa ipod-mini tar vel kanskje kaka uansett? Grin

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Mp3 spillere.
« #1 : 30. november 2004, 12:51 »
Jeg synes den blir klumpete, og navigasjonen er tungvindt - i hvert fall syns jeg som iPod mini eier det. Den har ikke firewire, noe jeg ville satt pris på. Og så er den utsolgt på komplett til over nyttår..!! Smiley
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Mp3 spillere.
« #2 : 30. november 2004, 13:17 »
Jeg har også lyst til å invistere i en ny spiller. Når det gjelder iPod'en har jeg hørt at man betaler mye for design, og at man får mye billigre spillere med samme kvalitet.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Mp3 spillere.
« #3 : 30. november 2004, 13:43 »
tja, det vil jeg påstå er feil, designet er bra, helt riktig, men kvaliteten er også uovertruffen.. så jeg vil anbefale ipod eller ipod mini. Softwaren er genial, navigasjonssystemet er like intuitivt som en brystvorte og holdbarheten virker å være veldig bra. Det eneste jeg ser på som et minus er at det er 7-8 timer med batteri.. men men


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Mp3 spillere.
« #4 : 30. november 2004, 13:48 »
tja, det vil jeg påstå er feil, designet er bra, helt riktig, men kvaliteten er også uovertruffen.. så jeg vil anbefale ipod eller ipod mini. Softwaren er genial, navigasjonssystemet er like intuitivt som en brystvorte og holdbarheten virker å være veldig bra. Det eneste jeg ser på som et minus er at det er 7-8 timer med batteri.. men men

Ikke vet jeg, men av samtlige eksperter jeg har hørt uttale seg om det
 så sier de det samme.

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Mp3 spillere.
« #5 : 30. november 2004, 14:03 »
jeg har min tredje ipod 20gig nå.(siden nyttår omtrent)
(en stjålet på ferie, en ødelagt(fikk ny av apple))
nå har jeg lasergravert navnet mitt på ipoden (gratis når man bestiller) så nestemann som stjeler min ipod blir nødt til å ha mitt navn på sin nye ipod.
tror ikke man betaler sååå mye for designet.
det er et genialt produkt. man kan få tak i litt mye ekstrautstyr og gadgets folk aldri får brukt for kanskje, men brukervennligheten rett ut av esken er meget bra.
god kvalitetsfølelse,god innpakning og god service på supportlinja deres.

noe som trekker litt ned er hvor lang tid itunes bruker på å kopiere og konvertere wma filer.
når jeg har 63 gig med musikk og en del av det er wma tar det tiiiid å konvertere det.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Mp3 spillere.
« #6 : 30. november 2004, 14:19 »
Hva er firewire?  blush Vil det si at det kan brukes som en ekstern harddisk? Huh
Det meste som kommer av mp3-spillere/mobiler og lignende fremover, spiller nok en del på utseende og design vil jeg tro. Wink

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Mp3 spillere.
« #7 : 01. desember 2004, 00:19 »
Den kan brukes som en ekstern harddisk. Firewire...uhmm, du overfører data raskere via firewire. Smiley
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Mp3 spillere.
« #8 : 01. desember 2004, 00:41 »
Den kan brukes som en ekstern harddisk. Firewire...uhmm, du overfører data raskere via firewire. Smiley

Overføringshastigheten er vel ikke noe bigdeal.. er vel heller bare en ekstra bonus. Er vel snart ingen tvil om at jeg kommer til å velge ipod-mini..  blush

Utlogget woho

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: Mp3 spillere.
« #9 : 01. desember 2004, 10:21 »
USB2.0 er raskere enn firewire.Firewire ligger vel på 400mb/s, mens USB2.0 ligger på 480mb/s. Så det er nok bare for å ha muligheten til å benytte begge. Med firewire kabelen har du også muligheten til å lade Ipoden i en vanlig stikkkontakt, noe USB kabelen ikke tillater.

Så firewire er ikke noe spesielt, bare en mulighet for å overføre filer.
A great pleasure in life is doing what people say you cannot do.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Mp3 spillere.
« #10 : 01. desember 2004, 12:34 »
Hva med Creative Zen Tech da? 20 GB for 2000kr? Det bør man nesten seriøst vurdere. Batteriet er her bedre enn på iPod.

Men jeg har vel omtrent samme standpunkt som Ostreicher. Ønsker meg og ny mp3 spiller. Og heller mot iPod mini eller iPod. Et par hundrelapper til for 16 GB ekstra plass er ikke å undervurdere. iPod og Apple virker bare gjennomført bra.

Forøvrig en VG test:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101522

Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Mp3 spillere.
« #11 : 01. desember 2004, 22:26 »
USB2.0 er raskere enn firewire.Firewire ligger vel på 400mb/s, mens USB2.0 ligger på 480mb/s. Så det er nok bare for å ha muligheten til å benytte begge. Med firewire kabelen har du også muligheten til å lade Ipoden i en vanlig stikkkontakt, noe USB kabelen ikke tillater.

Så firewire er ikke noe spesielt, bare en mulighet for å overføre filer.

Nåja, med firewire kan du overføre data med en hastighet på 800mb per sekund. Det er nesten det dobbelte av USB 2.0. 
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Mp3 spillere.
« #12 : 25. desember 2004, 17:33 »
OK, nå har jeg spart opp rundt 3000kr fra bursdag og jul, jeg skal bruke noe av de på Mp3. Det står mellom iPod, iPod mini, Creative Zen Touch eller Creative Zen Micro.

iPod: 20gb, Ørepropper, lader FireWire og USB 2.0 kabel, 12 timer batteri. ca 2900kr
http://www.eplehuset.no/produkter/apple/ipod/index.html


iPod mini: 4 gb, Ørepropper, belteklips, lader, USB 2.0 og FireWire kabel, ca 8 timer batteri (rykte om nytt bedre batteri). ca 2300kr
http://www.eplehuset.no/produkter/apple/ipod/index.html#ipodmini

Creative Zen Touch: 20gb, USB 2.0, 24 timer batteri. ca 2500kr

Creative Zen Micro: 5 gb, 12 timer batteri. ca 2300kr.

Har prøvd iPode minien, virker virkelig gjennomført bra.
Dersom det står mellom en av Creativene blir det vel Touchen.

Er det noen med erfaring? Vet at bla Supah har erfaring med iPod, men er det noen som har erfaringer med Creative sine? Kjøper sikkert om en mnd. Svar blir motatt med stor takk!!!

 2thumbsup



Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Mp3 spillere.
« #13 : 25. desember 2004, 17:47 »
Fikk Creative ZEN micro til jul, og er svært fornøyd med den! Veldig enkel i bruk. 5 gig holder LENGE for meg.
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Mp3 spillere.
« #14 : 25. desember 2004, 17:50 »
haha.. jeg har creative muvo med 128 mb, sikkert ikke nyeste på markedet men den er veldig liten og veldig lett. og 128 mb holder lenge for min del og, bruker den jo bare på trening uansett. godt fornøyd med den!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!