Skrevet av Emne: progresjon med egenvekt.  (Lest 1717 ganger)

Utlogget RunFTW

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

progresjon med egenvekt.
« : 28. mars 2012, 00:23 »
Hei!

Når man trener mage, og da tanker jeg på crunch-varianter og planken hovedsaklig, vil man kunne øke styrke og volum ved å variere repitisjoner, pauser/intensitet, øvelser og antall sett? jeg mener, om man trener til magemuskla "brenner" og man kan føle at de nesten er ved failiur. Jeg veit magemusklene skal behandles som alle andre muskler på kroppen og de trenger like mye hvile og alt det er, men jeg føler ikke jeg får noe ut av og holde en vektskive på bryst etc. Synes teknikken går ut vindu og jeg skjenner det i rygg/skuldre og nakke. Er det noen der ute som kun bruker egenvekt for å trene mage?

ps, tar også woodchoppers i cabelcrossover. Der er det mulig å øke tyngde. + at jeg holder planken lengre å lengre for hver gang.

Utlogget RunFTW

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: progresjon med egenvekt.
« #1 : 29. mars 2012, 21:59 »
ingen som vet noe eller har noen personlige erfaringer og dele?

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: progresjon med egenvekt.
« #2 : 29. mars 2012, 22:38 »
Hei. Kan i alle fall dele mine erfaringer når det kommer til magetrening. Trente en del crunches osv tidligere. Det fungerer sikkert greit det. Når det er sagt har jeg sluttet helt med crunches. Føler jeg får mye mer ut av baseøvelser og spesifikk trening rundt coremuskelatur.

Men som du helt sikkert vet godt er det fettprosenten som er avgjørende for synlig six-pack
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget RunFTW

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: progresjon med egenvekt.
« #3 : 30. mars 2012, 17:29 »
Hei. Kan i alle fall dele mine erfaringer når det kommer til magetrening. Trente en del crunches osv tidligere. Det fungerer sikkert greit det. Når det er sagt har jeg sluttet helt med crunches. Føler jeg får mye mer ut av baseøvelser og spesifikk trening rundt coremuskelatur.

Men som du helt sikkert vet godt er det fettprosenten som er avgjørende for synlig six-pack

ah tusen takk! nå får jeg ikke løftet mark og knebøy pga dårlig kne. så det blir liksom ikke nok, derfor har jeg mage en av dagene på 3 splittsn min. Men for å få framgang og størrelse, varierte du bare sett,reps og intensitet? Fettprosenten ble i forgie måned målt til 6%, men ønsker å ha mer enn bare enn "skinny pack" Tongue vel jeg har woodschoopers og planken som coreøvelser, anbefaler du flere, og eventuelt hvilke? tusen takk for svar!

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: progresjon med egenvekt.
« #4 : 30. mars 2012, 18:51 »
ah tusen takk! nå får jeg ikke løftet mark og knebøy pga dårlig kne. så det blir liksom ikke nok, derfor har jeg mage en av dagene på 3 splittsn min. Men for å få framgang og størrelse, varierte du bare sett,reps og intensitet? Fettprosenten ble i forgie måned målt til 6%, men ønsker å ha mer enn bare enn "skinny pack" Tongue vel jeg har woodschoopers og planken som coreøvelser, anbefaler du flere, og eventuelt hvilke? tusen takk for svar!

Bare hyggelig det. Aha, da kan det være litt "problematisk". Tenkte egentlig litt som muhammed ali da jeg trente mage. Han sa at han ikke begynte å telle repitisjoner før det begynte å brenne i magen. Så når det kommer til antall sett, reps og intensitet er det litt vanskelig å gi noe konkret svar her. Når det er sagt er jeg stor fan av høy intensitet, så det kan jeg anbefale. For de fleste holder det med 15-30 reps pr øvelse. Eksempel kan være

woodchoppers: 15-30 reps x 3 set
hengende benhev: bra hvis du klarer 10-20, men dette er veldig tungt hvis armer og ben er strake.
planken i red-core: 1 min x 4 set
kan for all del avslutte med noen enkle crunches, her kan du sikkert mange varianter selv: 15-30 rep x 4 set

En av de beste øvelsene man kan bruke er hengende benhev med strake armer og ben, woodschoppers og diverse øvelser med red-cord.
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget RunFTW

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: progresjon med egenvekt.
« #5 : 31. mars 2012, 23:11 »
Bare hyggelig det. Aha, da kan det være litt "problematisk". Tenkte egentlig litt som muhammed ali da jeg trente mage. Han sa at han ikke begynte å telle repitisjoner før det begynte å brenne i magen. Så når det kommer til antall sett, reps og intensitet er det litt vanskelig å gi noe konkret svar her. Når det er sagt er jeg stor fan av høy intensitet, så det kan jeg anbefale. For de fleste holder det med 15-30 reps pr øvelse. Eksempel kan være

woodchoppers: 15-30 reps x 3 set
hengende benhev: bra hvis du klarer 10-20, men dette er veldig tungt hvis armer og ben er strake.
planken i red-core: 1 min x 4 set
kan for all del avslutte med noen enkle crunches, her kan du sikkert mange varianter selv: 15-30 rep x 4 set

En av de beste øvelsene man kan bruke er hengende benhev med strake armer og ben, woodschoppers og diverse øvelser med red-cord.

ah, ja, jeg også "varmer opp" til det svir skikklig før jeg begynner. jeg har ikke tilgang på sånn redcore, men det finnes utrolig mange varianter av planken så jeg skal bare kjøre på! tusen takk for tiden din!

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: progresjon med egenvekt.
« #6 : 05. april 2012, 08:46 »

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!