Skrevet av Emne: Maskiner - Store bryst ?  (Lest 16027 ganger)

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Maskiner - Store bryst ?
« : 04. april 2011, 23:57 »
Hei,

Jeg har trent ca 10 mnd nå er 16 år og sliter veldig med framgangen fortia. F.eks. Hantler skråbenk, er noe "galt" med venstre armen så får ikke pusha den skikkelig opp. Den er så ustødig forhold til høyre. Og begynner å bli ganske dritt lei dette problemet ettersom at det har vart minst 1 mnd. Derfor prøvde jeg meg på maskiner i dag og følte at det var toppers. (Har ikke brukt maskiner siden de 2-3 første mnd jeg trente, dette gjelder bryst altså!)

F.eks. kjøre en Chest press, Pec deck, Skråbenk (Maskin) Og evt. -->

Dette er da en vanlig benk med Cables. har ikke prøvd det før, men har en følelse på at det er noe for meg, etter som at jeg liker denne bare i 90* (grader) --->

(En arm av gangen, man ser da rett ned i bakken!)
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #1 : 05. april 2011, 00:35 »
Først av alt sjekk formen (utføring), pluss at du ikke bruker for ambisiøse vekter ut fra nivået ditt (altså vekter du ikke har kontroll nok på). Og så må du selvsagt være 100% ærlig mot deg selv om dette er noe du gjør for utviklingens del eller om det er mer behagelig å styre unna øvelser der du ikke synes du er sterk nok i forhold til de rundt deg, el...

Når det er sagt, om det funker for deg og du får resultater av det, så gjør du det. Prøv en periode, så tar du en "reality check".
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #2 : 05. april 2011, 14:01 »
Løfter ikke for tunge vekter, problemet ligger i at i det jeg skal løfte vektene opp fra kneet så sliter jeg med å få 'pusha' venstre armen opp fra brystkassen. Derimot høyre går rett opp. Når jeg får hjelp med venstre armen er det ikke noe problem å gjøre selve øvelsen (Skråbenk) og ta 8-10 reps med 30KG. Og på 2 sett begynner jeg å slite selv med hjelp (fortsatt bare venstre arm.) Og på 3 er det helt døtt. Det rare et at venstre brystet er ganske mye større enn høyre, men fortsatt svakere..  (armene?!)
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #3 : 05. april 2011, 14:23 »
Jeg gjorde noe av det samme som deg. Likte ikke trene med hantler osv spesiellt på brystet så jeg holdt meg til maskiner. Jeg økte en del i "maskin"styrke men volum ble det ikke altfor mye av. Da jeg igjen startet å trene med hantler og fokuserte på teknikk skjøt fremgangen i været.

Du blir ikke flinkere i å trene med frivekter av å trene med maskiner. Så hvis du ikke lærer deg det ordentlig vil deg ikke magisk fikse seg selv.

Ville anbefalt deg frivekter Smiley

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #4 : 05. april 2011, 14:33 »
Det er veldig inviduelt hva man øker best av. For min del har bryst hengt etter resten av kroppen siden jeg startet å trene, jeg kan heller ikke lengre trene tungt i benkpress, skråbenk etc mtp skuldrene, så jeg bestemte meg for å prøve ut maskin. Siden det har bryst vokst utrolig bra ved hjelp av dips, veldig mye skråbenk i maskin og pushups Smiley
Prøv deg fram.. tar ikke lang tid før du finner ut hva du vokser best av Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Toree

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #5 : 05. april 2011, 14:46 »
hei.

Jeg vil tru at du utfører skråbenk med hantler litt feil, tipper du ikke har full utførelse, altså at du ikke går langt nok ned med hantlene før du pusher dem opp igjen, prøv å gå ned i vekt og fokuser på å utføre fine kontrolerte løft, framfor å løfte tyngst mulig.

Om dette ikke er tilfelle, ville jeg variert øvelsen, bytt til f.eks skråbenk med stang, eller varier på vinkelen.

Andre øvelser du kan teste ut for å få økt størrelse på kassa er jo som nevnt dips, men min favoritt er flyes kombinert med benk eller skråbenk på samme økt.


Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #6 : 05. april 2011, 18:08 »
Har hatt personlig trener, og utførelsen er Grei. Jeg trener da bryst 2 ganger i uken, hvis jeg starter fra neste uke med å trene bryst i si 2 uker (bare maskiner evt. dips / pullover) Vil jeg merke framgang i løper av de 4 brystøktene? (Hvis maskiner er det som skal til for at brystene mine skal reagere og vokse.) Hva om jeg "shokker" musklene med Chestpress - Flyes (evt. pec deck) - Pullover - Skråbenk(maskin) - Dips.

Er det noen som har peiling på kosttilskudd her, eller skal jeg lage en ny tråd under kosttilskudd? Smiley


Takk !
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #7 : 05. april 2011, 18:25 »
Har hatt personlig trener, og utførelsen er Grei. Jeg trener da bryst 2 ganger i uken, hvis jeg starter fra neste uke med å trene bryst i si 2 uker (bare maskiner evt. dips / pullover) Vil jeg merke framgang i løper av de 4 brystøktene? (Hvis maskiner er det som skal til for at brystene mine skal reagere og vokse.) Hva om jeg "shokker" musklene med Chestpress - Flyes (evt. pec deck) - Pullover - Skråbenk(maskin) - Dips.

Er det noen som har peiling på kosttilskudd her, eller skal jeg lage en ny tråd under kosttilskudd? Smiley


Takk !

Jeg har kjørt alle mulige pressvarianter før, men bryst har bestandig vært en "vanskelig" muskelgruppe. Det jeg gjør er at jeg kjører statisk tøying med vekter 1 gang i uken, og maskinpress en gang i uken.

Og kosttilskudd har vel de fleste peiling på her inne Smiley

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #8 : 05. april 2011, 18:40 »
" statisk tøying med vekter 1 gang i uken, og maskinpress en gang i uken. "
Hvordan har dette fungert for deg, økning i brystmasse? Og hva er egentlig statisk tøyning?

Tilbake til kosttilskudd: Kunne tenkt meg en god Gainer på 4 KG og noe som bygger muskler skikkelig! Typ Kreatin e.l. Men alt skal være pulver, pulver, pulver! Mor er nøye på det Tongue Sånn er det å være 16 og fortsatt bo hjemme. (enda noen år til gitt..)

Cheesy
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #9 : 05. april 2011, 19:04 »
" statisk tøying med vekter 1 gang i uken, og maskinpress en gang i uken. "
Hvordan har dette fungert for deg, økning i brystmasse? Og hva er egentlig statisk tøyning?

Tilbake til kosttilskudd: Kunne tenkt meg en god Gainer på 4 KG og noe som bygger muskler skikkelig! Typ Kreatin e.l. Men alt skal være pulver, pulver, pulver! Mor er nøye på det Tongue Sånn er det å være 16 og fortsatt bo hjemme. (enda noen år til gitt..)

Cheesy

Det kalles DC stretch. For meg har det fungert bra. Vil anbefale deg å lese litt om det, før du starter på det. Om du leter under treningsmetoder, under Dogcrap,  finnes det også en forklaring på dette.

http://theswole.com/swole/training/dc-stretches/

Du vil ha pulver sier du? Hva annet en pulver er det? Kapsler?

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #10 : 05. april 2011, 20:22 »
Pulver Tongue
Finns det ikke Kreatin e.l i pulver?
Også har jeg ikke helt skjønt meg på Gainer, hva er det som gjør at du går opp i vekt ? Hva bygger/lager den på en måte.
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #11 : 05. april 2011, 20:39 »
Pulver Tongue
Finns det ikke Kreatin e.l i pulver?
Også har jeg ikke helt skjønt meg på Gainer, hva er det som gjør at du går opp i vekt ? Hva bygger/lager den på en måte.

Joda, det finnes det.

Gainer er en miks av karbohydrater, proteiner og litt fett som regel. Den gir deg ekstra kalorier, slik at du får ett overskudd ( forhåpentligvis ) av kalorier og du går opp i vekt.

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #12 : 05. april 2011, 21:43 »
Kan du lenke meg 3-4 KG kreatin? (pulver) Kreatin er det som hjelper deg å bygge muskler right? Gir energi og bedre "perfomance" på gymmen. (correct me if im wrong)
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #13 : 05. april 2011, 22:26 »
Kan du lenke meg 3-4 KG kreatin? (pulver) Kreatin er det som hjelper deg å bygge muskler right? Gir energi og bedre "perfomance" på gymmen. (correct me if im wrong)

Det hjelper indirekte. Gir litt mer energi og fyller musklene med små mengder vann for å forbedre utholdenheten. Er langt ifra noen nødvendighet. Har prøvd det selv (siste bøtte er snart tom) og ga meg i bunn og grunn bare bedre pump. Er i mitt hode stemplet som fjortissbol, da kreatin er tha shit for mange unge personer som trener styrke og andre idretter. En skulle nesten tro det var et magisk pulver når en hører på hvordan ungdommen skryter pulveret opp i skyene. Ville heller brukt pengene på gainer/proteinpulver.
For all del, er ikke noe galt med kreatin, men effekten er så overdrevet.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Maskiner - Store bryst ?
« #14 : 05. april 2011, 22:29 »
Det hjelper indirekte. Gir litt mer energi og fyller musklene med små mengder vann for å forbedre utholdenheten. Er langt ifra noen nødvendighet. Har prøvd det selv (siste bøtte er snart tom) og ga meg i bunn og grunn bare bedre pump. Er i mitt hode stemplet som fjortissbol, da kreatin er tha shit for mange unge personer som trener styrke og andre idretter. En skulle nesten tro det var et magisk pulver når en hører på hvordan ungdommen skryter pulveret opp i skyene. Ville heller brukt pengene på gainer/proteinpulver.
For all del, er ikke noe galt med kreatin, men effekten er så overdrevet.

Så du mener Proteinpulver bygger mer muskler enn Kreatin? Lettere sagt og svarer egentlig mer presist på spm mitt, Proteinpulver for muskelbygging og Gainer for vekt-økning ? (184cm - 74-76,5KG)
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!