Skrevet av Emne: Fra vaskeball til vaskebrett......  (Lest 4099 ganger)

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Re:Fra vaskeball til vaskebrett......
« #15 : 07. august 2003, 03:21 »
Kommer vel litt annpå hvordan strekningen er. hjelper lite vist det er nesten bare nedoverbakke Wink  blir ved brukbar forbrenning vist økta ligger på mellom 0,5 - 1,5 time. Er jo bare å legge om ruta litt... Er det snakk om å gå/ jogge eller sykle før frokost så husk på at det er snakk om lett trening. Slik at forbrenninga tærer hovedsaklig på fettet og ikke musklene. Dvs at man klarer å prate uten å anstrenge seg så altfor mye...

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Fra vaskeball til vaskebrett......
« #16 : 18. oktober 2003, 03:15 »
hvorfor absolutt tvinge seg til å begynne å jogge? viktigste om man skal begynne å trene er å finne noe man trives med....er treningen gøy holdes motivasjonen oppe...er det møkk kjedelig så gir en seg ganske fort....ja  å gå seg / jogge en tur om morgenen før frokost kan være en lur ide....da er blodsukkeret ditt lavest og du må derfor kort sagt bruke fett for å få energi...kanskje du har mulighet til å gå til jobb /skole feks?...gå trapper istedet for å ta heis...prøv å legg om aktivitetsvanene dine gradvis sammen med et bedret kosthold...ikke lag deg for høye mål til å begynne med - blir veldig demotiverende å forsette om man da feiler- sett heller opp delmål og langsiktige mål....spis som andre har nevt her mindre og oftere...prøv å kutte ut unødvendige ting som smør på skiven, snop, brus o.l - dropp kaffe det binder vannet i kroppen tar jeg ikke helt feil.
husk rom ble ikke bygget på en dag og det blir ikke det å bygge opp en ny/ legge om livsstilen sin heller.....gir rom for litt prøving og feiling , og ikke bli helt nedbrutt om ikke alt faller på plass med en gang - da er det bare å prøve på nytt og smått om senn vil ting bedre seg Smiley

trainee: heldig du som har slik en viljestyrke, men for den gemene hop er det nok ikke alltid like lett :/

Benz: hvis det bare tar deg 10 min å sykle til jobb  så forbrenner du bare karbs, må trene i minst 20-30 min før fettforbrenningen starter, etter 1,5 timer med jevn trening forbrennes kun fett....så hvis det tar deg lengre tid å gå til jobb med rask gange så vil jeg tro at du kan tjene mer på det eller?
 
Indiana jones: hehe har skikkelig problemer med tunfisken selv...det er slik jeg gir til kattene min, men idag våget jeg faktisk å spise litt....og jeg lever fremdeles hehe...blandet det riktignok med skinke  og litt pastasua( middag) så da merket jeg det ikke....

Glenn: spar pengene dine istedet for å kjøpe cla...det er fryktelig dyrt og det finnes andre og billigere alternativer som feks omega 3,6,9 olje som visstnok skal funke - har kjøpt det selv og betalte bare 79kr for 1/2 l på helsekosten Smiley
dessuten er det mye viktigere at du spiser normalt sunnt/ legger om spisevaner enn å putte i seg all slags piller og tings og tangs og tro at dette skal utføre mirakler, mens man kan forsette å spise som før.....nå sier jeg ikke at du tenker slik altså, men var bare et lite tips Wink

husk folkens: alle monner drar - så alle små forandringer man gjør i riktig retning har positiv gevinst for helsen Wink

Utlogget MrSymmetry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 268

Re:Fra vaskeball til vaskebrett......
« #17 : 21. oktober 2003, 12:31 »
Når vi snakker om det å bevege seg om morningen. Jeg sykler pr. i dag til jobb, noe som tar ca. 10 min. Ville jeg tjent mye på å gå denne avstanden i stedet, eller ville det bli noe det samme.
Jeg tenker da på forbrenning av fett.
Du vil nok ikke forbrenne noe mer på å gå, tipper du vil bruke ca 1/2 time på dette. Bedre å sykle, sykling er den aktiviteten du forbrenner mest fett på. I tillegg må du da sansynligvis stå opp tidligere, lite praktisk "syns jeg".
My body is my temple

Utlogget salsa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Re:Fra vaskeball til vaskebrett......
« #18 : 04. desember 2003, 00:00 »
Husk at selv om du ikke blir kvitt hele vaskeballen din, så har den sikkert blitt litt mindre. Men.....alle har et vaskebrett innerst inne. Wink

Og til deg benz: Helt klart lurest å gå til jobben.
Jeg heier på hannesen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!