avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 199847 ganger)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #810 : 14. desember 2007, 11:16 »
Beefcake: Forskningen sier så mye rart. Nå er det plutselig ikke så farlig med mettet fett heller...

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #811 : 14. desember 2007, 11:17 »
Gud er ikke rød!!!!!! >Cheesy >Cheesy >Cheesy >Cheesy >Cheesy >Cheesy >Cheesy >Cheesy Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Ops

Nå "OPPFATTER" du helt _feil_ hva jeg skrev i min post. Jeg "skrev" spesifikt at det i det siste innlegget ble diskutert hvorvidt Gud er rød i HUDEN.

Det er allment "KJENT" blant vitenskapsmenn at det er STOOOR forskjell på hud og på en greie uten HUD da, såvidt det er bevis for at DET ALLTID ER SÅNN, "uansett" når det diskuteres.

Det holder FORØVRIG at du bruker smileys bare EN gang. Vi har tross alt IKKE dyskalkuli slik _du_ tydeligvis OPPFATTER heeelt feil at vi "gjør" da.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #812 : 14. desember 2007, 11:20 »
Nå "OPPFATTER" du helt _feil_ hva jeg skrev i min post. Jeg "skrev" spesifikt at det i det siste innlegget ble diskutert hvorvidt Gud er rød i HUDEN.

Det er allment "KJENT" blant vitenskapsmenn at det er STOOOR forskjell på hud og på en greie uten HUD da, såvidt det er bevis for at DET ALLTID ER SÅNN, "uansett" når det diskuteres.

Det holder FORØVRIG at du bruker smileys bare EN gang. Vi har tross alt IKKE dyskalkuli slik _du_ tydeligvis OPPFATTER heeelt feil at vi "gjør" da.

Ei eneste stor gryte med ord, tegn og finurlige meninger. Smiley

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #813 : 14. desember 2007, 11:44 »
ikke helt sikker på hvilken rolle johnblond spiller i denne tråden, but it shure is annoying!

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #814 : 14. desember 2007, 11:48 »
Beefcake: Forskningen sier så mye rart. Nå er det plutselig ikke så farlig med mettet fett heller...

Mettet fett i seg har vel aldrig vært "farlig"/ugunstig, det er heller en skeiv fordeling av mettet, flerumettet og enumettet fett som anses å være ugunstig ifølge gjeldende anbefalinger for kosthold. Imidlertid finnes det ikke beviser for at en "ugunstig" fordeling av de forskjellige fettsyrene i seg gir høyere dødelighet:

"OBJECTIVES: Most current dietary guidelines encourage limiting relative fat intake to <30% of total daily energy, with saturated and trans fatty acids contributing no more than 10%. We examined whether total fat intake, saturated fat, monounsaturated, or polyunsaturated fat intake are independent risk factors for prospective all-cause, cardiovascular and cancer mortality. DESIGN: Population-based, prospective cohort study. SETTING AND SUBJECTS: The Malmö Diet and Cancer Study was set in the city of Malmö, southern Sweden. A total of 28,098 middle-aged individuals participated in the study 1991-1996. MAIN OUTCOME MEASURES: Subjects were categorized by quartiles of relative fat intake, with the first quartile used as a reference point in estimating multivariate relative risks (RR; 95% CI, Cox's regression model). Adjustments were made for confounding by age and various lifestyle factors. RESULTS: Women in the fourth quartile of total fat intake had a significantly higher RR of cancer mortality (RR 1.46; CI 1.04-2.04). A significant downwards trend was observed for cardiovascular mortality amongst men from the first to the fourth quartile (P=0.028). No deteriorating effects of high saturated fat intake were observed for either sex for any cause of death. Beneficial effects of a relatively high intake of unsaturated fats were not uniform. CONCLUSIONS: With the exception of cancer mortality for women, individuals receiving more than 30% of their total daily energy from fat and more than 10% from saturated fat, did not have increased mortality. Current dietary guidelines concerning fat intake are thus generally not supported by our observational results."

J Intern Med. 2005 Aug;258(2):153-65.


JohnBlond

  • Gjest
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #815 : 14. desember 2007, 12:02 »
Min rolle er å:

* Trykke på knapper som vanligvis ikke blir trykket på, og som kanskje er over- eller underfølsomme. På den måten provoserer jeg frem en reaksjon, og hensikten min med dette er å gi innsikt til dem som klarer å observere denne reaksjonen i seg selv.

* Si noe som vekker en assosiasjon som leder til noen tanker som får noen til å gjøre en kobling som de ikke har gjort før.

* Følge impulsene mine.

* Irritere meg over at * ikke er sentrert vertikalt. At ikke det kan være sentrert vertikalt når det tross alt er gangetegn og det er ingen som ganger oppe. Alltid i midten.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #816 : 14. desember 2007, 12:28 »
Men hvorfor er det så at likheten alltid er på midten???

Utlogget Zuul

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #817 : 14. desember 2007, 13:10 »
Nå "OPPFATTER" du helt _feil_ hva jeg skrev i min post. Jeg "skrev" spesifikt at det i det siste innlegget ble diskutert hvorvidt Gud er rød i HUDEN.

Det er allment "KJENT" blant vitenskapsmenn at det er STOOOR forskjell på hud og på en greie uten HUD da, såvidt det er bevis for at DET ALLTID ER SÅNN, "uansett" når det diskuteres.

Det holder FORØVRIG at du bruker smileys bare EN gang. Vi har tross alt IKKE dyskalkuli slik _du_ tydeligvis OPPFATTER heeelt feil at vi "gjør" da.

Gud er død?

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #818 : 14. desember 2007, 13:29 »
Gud er død?

Det argumentet holder ikke vann mer enn en kamel kan fly. Riktignok kan kameler fly dersom de enten:

1. Transporteres ombord på fly som er i stand til å løfte mer enn 300 kg, eller mer enn 100 kg dersom kamelen er liten, men la oss nå ikke gjøre dette til en diskusjon om størrelsen på kameler eller hvor lang pels de har OK?! Wink Smiley Cheesy

2. Drepes, parteres, og kuttes opp i bladtynne strimler, lar strimlene tørke i solsteiken der de faens kamelene kommer fra og deretter gir disse strimlene til 400 eskimodamer som ikke gjør annet enn å sitte i tipien sin og tygge på kamelstrimler, for deretter å sende strimlene med UPS til verdens fremste kamelflyprodusent. Alle vet jo, du også, bare innrømm det selv om du ikke vil, at kollagen og fibrin er mye bedre enn kevlar, spesielt til å lage lette propellflyskrog.

4. Sendes i luften som eggceller og sædceller før de i det hele tatt er født. Ikke kom her og si at ikke de lever allerede på det stadige, det er helt usaklig og utenfor det som er diskusjonen her.

5. Bare er der de er ettersom mesteparten av universet er tomt og alt flyr i ring rundt hverandre i det tomme intet.

Da jeg var liten trodde jeg at Camel var laget av tørkede kamelhår. Det ser unektelig slik ut rullet opp og innbundet fint i sigarettpapir.

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #819 : 14. desember 2007, 13:31 »
Men hvorfor er det så at likheten alltid er på midten???

Hva snakker du om?
          4
1 + 1 --

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #820 : 14. desember 2007, 13:36 »
Jeg er gud.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #821 : 14. desember 2007, 13:46 »
Gud for you.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #822 : 14. desember 2007, 15:14 »
Du prøver å lure deg unna hver eneste gang her. Jeg stiller dette spørsmålet for tredje gang nå, og dette er vesentlig.

HVILKE BEVIS ER DET NOENSINNE KREASJONISMEN HAR KOMMET MED?b]

Jeg lurer meg i alle fall unna nattesøvnen hvis jeg skal svare grundig på hvert innlegg som kommer. Jobber som bare det, trener osv. Det tar noen timer dette her... Skal se på det når jeg får tid. Det samme sier jeg til deg roolfe.

Utlogget A

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #823 : 14. desember 2007, 16:01 »
Siden denne tråden allerede sklir ut:
På en av doveggene på UiO står følgende:

"Gud er død" -Nietzsche

"Nietzsche er død" -Gud
"The most successful ideological effects are those which have no need for words, and ask no more than complicitous silence." -Pierre Bourdieu

Utlogget Zuul

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #824 : 14. desember 2007, 16:19 »
Denne tråden kunne ikke skli ut, premissene for den hadde alt ramla utfor kanten i det den ble skapt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!