Skrevet av Emne: Hvorfor så sinte?  (Lest 23646 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #90 : 20. august 2006, 23:22 »
Politiet behandler på ingen måte stereoider til eget bruk på link linje med herion eller amfetamin til eget bruk. Til nøds sammenlignbart med hasj til eget bruk. Jeg har da jobbet sammen med narkoavsnittet på politiposten ved øbh midt i oslo sentrum i 2-3 år .. Smiley

PS! Er du politi, ser du er så ung? Hvordan jobber man sammen med narkoavsnittet?
(se mitt siste innlegg-jeg mente ikke eget bruk, du skjønner det om du leser litt saktere)
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hvorfor så sinte?
« #91 : 20. august 2006, 23:28 »
Så jeg hadde for det meste rett?

Med mindre man ikke er spesielt utsatt for schizofreni e.l., så vil ikke hasj trigge det?

Se heller slik på det: Hvor mange vet at de er eller ikke er "spesielt utsatt for schizofreni" tror du?  Smiley

Formuleringene dine kan for så vidt forsvares, men bak schizofreniutvikling ligger som oftest veldig mange disponerende og utløsende faktorer, inkl. mange faktorer (særlig på det genetiske plan) man enda ikke har kartlagt skikkelig. Dette er i seg selv grunn til å være forsiktig med hasj, og jeg for min del synes det er skitskummelt at 4-7% av regelmessige hasjbrukere utvikler schizofreni, som er en helt forferdelig sykdom!

Men  Offtopic Dette finnes det andre tråder på.
H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #92 : 20. august 2006, 23:30 »
Jeg har jobbet SAMMEN med dem, ikke i det.. Wink Jeg har jobbet som vekter på Oslo S. og beslaglagt/kastet/fjernet narkotika ukentlig om ikke daglig.. Og "snuten" reagerer relativt anderledes på kokain, amfetamin og heroin sammenlignet med "russere", hasj og  andre "mindre" stoffer.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Hvorfor så sinte?
« #93 : 20. august 2006, 23:34 »
Har aldri opplevd noen dealing, sprøyter, smugling eller pengeutpressnig når jeg har sittet i curlapparatet..
Ikke der nei,men både før og etter trening.. Wink

Å ja det kom fra "noen" av de du trener med til daglig. Angry
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #94 : 20. august 2006, 23:40 »
Jeg har jobbet SAMMEN med dem, ikke i det.. Wink Jeg har jobbet som vekter på Oslo S. og beslaglagt/kastet/fjernet narkotika ukentlig om ikke daglig.. Og "snuten" reagerer relativt anderledes på kokain, amfetamin og heroin sammenlignet med "russere", hasj og andre "mindre" stoffer.

Åja, vekter.  Ved dealing og smugling håndteres dette på samme linje som narkotika, da det ikke er lov og går under forbudte stoffer. 
Du skjønner poenget mitt om du vil hr. thyve. 
smugling-ulovlig.
salg og kjøp-ulovlig.
sprøyter+trening er ikke det jeg setter iforbindelse med trening og helse.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Hvorfor så sinte?
« #95 : 20. august 2006, 23:41 »
Jeg tror nok Bold SKAPER et problem, i stedet for å beskrive et som faktisk eksisterer.. Smiley Det er like mange hissige, RENE styrkeløftere som det er hissige bolere..

Virker som sinnet er rimelig greit fordelt ja. På ene siden har du gjengen som skal rettferdiggjøre sprøytebruken sin. På andre siden har du gjengen som panisk ønsker å fremstå som ren-som-snø. Når disse to gruppene braker sammen og hyler som verst, ja da blir det ganske stygge diskusjoner.

Jeg sliter litt med å bestemme meg for hvilken leir som utad fremstår som de største hyklerene.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Hvorfor så sinte?
« #96 : 20. august 2006, 23:52 »
Åja, vekter.  Ved dealing og smugling håndteres dette på samme linje som narkotika, da det ikke er lov og går under forbudte stoffer. 
Du skjønner poenget mitt om du vil hr. thyve. 
smugling-ulovlig.
salg og kjøp-ulovlig.
sprøyter+trening er ikke det jeg setter iforbindelse med trening og helse.

Vi har vel her med en offentlig dobbeltmoral på samme måte som vi har med en offentlig dobbeltmoral i andre sammenhenger:


  • Det er greit å drikke alkohol, så lenge du kjøper brennevinet ditt på polet og sponser statskassen med avgiftskroner. Brenner du brennevinet ditt i kjelleren derimot (sikkert vel så bra kvalitet på dette), så gjør du noe ulovlig.
  • Det er greit å fyre opp sigaretter og sigarer, så lenge du kjøper disse over disk i en eller annen butikk. Importerer du dette på egen hånd fra utlandet, så unndrar du igjen det offentlige for avgiftskroner og får fy-fy-fingeren rettet mot deg.
  • Det er helt greit å bruke anabole steroider (det er jo lov?), så lenge du har fått dette foreskrevet fra en offentlig godkjent lege og anskaffet medikamentene fra nærmeste apotek (igjen skal du sponse statskassen med avgiftskroner). Importerer du steroider fra utlandet på egenhånd og videreselger disse, så klassifiseres du som en forbryter. Hvorfor? Jo, fordi staten (igjen) går glipp av avgiftskroner

Hva forteller dette oss? Jo, moralen er at staten som organ gir faen i folks helse. Det eneste de bryr seg om er hvor mange avgiftskroner de går glipp av når ulike preparater/nytelsesmidler selges i gråsone-miljøer. Riset bak speilet er også myntet på dette scenariet ... altså hvor du omgår salgskanalene som bringer frisk valuta inn i den offentlige sparekassen.

Kjekt med litt andre perspektiver kanskje?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #97 : 20. august 2006, 23:56 »
Om du virkelig mener at staten er så kynisk så var det da rart at de ikke tillot dette og la på 25%?  
Kanskje det er andre årsaker også til at dette ikke er lov?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hvorfor så sinte?
« #98 : 20. august 2006, 23:59 »
[li]Det er helt greit å bruke anabole steroider (det er jo lov?), så lenge du har fått dette foreskrevet fra en offentlig godkjent lege og anskaffet medikamentene fra nærmeste apotek (igjen skal du sponse statskassen med avgiftskroner). Importerer du steroider fra utlandet på egenhånd og videreselger disse, så klassifiseres du som en forbryter. Hvorfor? Jo, fordi staten (igjen) går glipp av avgiftskroner[/li]
[/list]

Hmm? Får du anabole steroider foreskrevet av lege på medisinsk indikasjon, går dette stort sett over blåreseptordningen, dvs. at Staten sponser nesten hele behandlingen. Poenget ditt forfalt visst her. Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Hvorfor så sinte?
« #99 : 21. august 2006, 00:00 »
Om du virkelig mener at staten er så kynisk så var det da rart at de ikke tillot dette og la på 25%?  
Kanskje det er andre årsaker også til at dette ikke er lov?

Hvorfor tillate noe som allerede er tillatt? Jeg kan med norsk lov i hånd få foreskrevet mange av disse preparatene av en offentlig godkjent lege, gå på apoteket og hente dem (på resept) og benytte dem til eget bruk, helt uten å ha brutt en eneste lov.

Hvorvidt dette ville gjort meg svar skyldig som idrettsutøver er jo en helt annen sak. Poenget her er at innførsel/salg som privatperson er fy-fy, men så lenge du benytter ordinære godkjente kanaler ... så kan en få tak i det aller meste ... uten å gjøre seg til en kriminell av den grunn. Hva gjør meg eventuellt til en kriminell? Jo, hvis jeg unndrar inntekter fra staten. Var det så vanskelig å forstå?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #100 : 21. august 2006, 00:08 »
Herre min skaper.... Får du det av legen din når som helst så har du enten en sykdom som gjør at du skal ha det eller så er legen din skviphakkende gal.
Se forøvrig det Hitman skriver...

Kjøp/salg som privatperson er fyfy av helt andre årsaker enn penger. Du er way off her kompis. :Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Hvorfor så sinte?
« #101 : 21. august 2006, 00:50 »
Hmm? Får du anabole steroider foreskrevet av lege på medisinsk indikasjon, går dette stort sett over blåreseptordningen, dvs. at Staten sponser nesten hele behandlingen. Poenget ditt forfalt visst her. Smiley

H

Tja:

"Du må ha behov for langvarig behandling med medisinene. Det vil si behandling i minst tre måneder i løpet av et år. Vilkåret om langvarig behandling gjelder ikke for allmennfarlige, smittsomme sykdommer.

Det er sykdommen som gir rett til å få medisiner på blå resept. Det er laget en liste over sykdommer som omfattes av ordningen. Det er også bestemt hvilke medisiner som kan skrives ut på blå resept for den enkelte sykdom. Hvis du har behov for å benytte en annen medisin for sykdommen, må du sende søknad til trygdekontoret. Det er vanligvis behandlende lege som må sende slik søknad, og i praksis kreves det at legen er spesialist på sykdomsområdet.

I noen tilfeller kan det også gis stønad til kostbare medisiner ved behandling av sjeldne og kroniske sykdommer som ikke står oppført i sykdomslisten. Behandlingen bør være anbefalt av spesialist. Søknaden må i hvert enkelt tilfelle godkjennes av trygdekontoret."


Kriterie 1: Minst 3 måneders behandling av et gitt preparat pr år.
Kriterie 2: Unntaksvis ved svært sjeldne sykdommer og da vanligvis noe som anbefales gjennom spesialist.

Virker ikke som blåreseptordningen er så rett frem likevel.

Kilde: Lommelegen.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hvorfor så sinte?
« #102 : 21. august 2006, 01:12 »
Tja:

"Du må ha behov for langvarig behandling med medisinene. Det vil si behandling i minst tre måneder i løpet av et år. Vilkåret om langvarig behandling gjelder ikke for allmennfarlige, smittsomme sykdommer.

Det er sykdommen som gir rett til å få medisiner på blå resept. Det er laget en liste over sykdommer som omfattes av ordningen. Det er også bestemt hvilke medisiner som kan skrives ut på blå resept for den enkelte sykdom. Hvis du har behov for å benytte en annen medisin for sykdommen, må du sende søknad til trygdekontoret. Det er vanligvis behandlende lege som må sende slik søknad, og i praksis kreves det at legen er spesialist på sykdomsområdet.

I noen tilfeller kan det også gis stønad til kostbare medisiner ved behandling av sjeldne og kroniske sykdommer som ikke står oppført i sykdomslisten. Behandlingen bør være anbefalt av spesialist. Søknaden må i hvert enkelt tilfelle godkjennes av trygdekontoret."


Kriterie 1: Minst 3 måneders behandling av et gitt preparat pr år.
Kriterie 2: Unntaksvis ved svært sjeldne sykdommer og da vanligvis noe som anbefales gjennom spesialist.

Virker ikke som blåreseptordningen er så rett frem likevel.

Kilde: Lommelegen.

Hva mener du med "ikke så rett frem"? Blåreseptordningen er rimelig klar den, og forholder seg til kapittelet "Forskrift om stønad til dekning av utgifter til viktige legemidler og spesielt medisinsk utstyr", nærmere bestemt paragraf 9, som omfatter sykdomsliste/legemiddelgrupper som inngår i blåreseptordningen (listen revideres jevnlig). Denne listen består for tiden av 43 punkter.

Når det gjelder anabole steroider, er denne medikamentgrupen stort sett bare aktuell ved sykdommer/lidelser med behandlingsvarighet mer enn 3 måneder per år. Nesten all forskrivning av anabole steroider av leger i Norge skjer over blå resept, f. eks. under punktene 2, 4, 9, 11, 17, 21 og 30. Det er stort sett spesialister som starter opp behandling, men fastlegen kan ofte (delvis) følge den opp.

Selvsagt kan du ikke bare gå til fastlegen din og kreve en resept på AAS sånn uten videre.

Staten har altså netto utgifter når det gjelder behandling med AAS, og innlegget ditt over står dermed uten poeng.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #103 : 21. august 2006, 07:35 »
Hitman er dyktig... Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hvorfor så sinte?
« #104 : 21. august 2006, 08:28 »
*leter etter riste på hodet smiley*

Bare fordi man forsvarer den juridisk gyldige lovligheten ved steroidebruk, så er man ikke nødvendigvis dopforherliger eller forkjemper.
Det er UBESTRIDELIG at dopingbruk er lovlig!! Det som da er galt, er å hetse folk som bedriver lovlig aktivitet på lovlig vis. les: trener med hjelp av steroider.

Å samtidig da forherlige sin egen idrett, med sin spraglete historie, blir da kvalmt for meg. SELV OM jeg selv er idrettsutøver....

Jeg har argumenter, aktiviteten, jeg har spredd mitt syn i talløse tråder tidligere. Men Bold sine tre siste startede tråder har ikke vært spørsmpl, det har vært retorisk krigshissing, for å spre sin forakt for andre som ikke er slik han vil.. jeg gir ham samme forakten tilbake.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!