Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 346885 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1110 : 03. februar 2009, 16:12 »
Religion som er basert på en eldgammal bok, ønsker penger i fra folk, omvende folk, og generelt driver med hjernevasking og dritt burde ha vært ulovlig.
Sa brura

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1111 : 03. februar 2009, 16:17 »
Det som slår meg er at muslimer muligens er smartere enn kristne. Muslimer må trues og kues fra de er unger for å få de til å underkaste seg religionen. Kristne derimot tar dette fjaset for god fisk uten å blunke?

Satt på spissen, ja.

Smart å bombe seg selv inkludert småbarn å familier som sitter å spiser i resturanter

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1112 : 03. februar 2009, 16:19 »
Religion som er basert på en eldgammal bok, ønsker penger i fra folk, omvende folk, og generelt driver med hjernevasking og dritt burde ha vært ulovlig.

Kansje religion heller skulle vært basert på en ny bok fra 2001, kansje det ikke hadde vært så galt, J.K Rowling ville kansje ha skrevet den.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1113 : 03. februar 2009, 16:38 »
vi kristne forkynner for folk sannhet, og fordi vi vil at folk skal oppleve Gud herlighet(vi forkynner, men tar de ikke imot så tar de ikke imot. Vi sier ikke at dere må bli kristelige, uansett vist du velger å bli kristelig å etterpå så finner du ut, nei dette var ingenting for meg så kan du komme tilbake å si at dette ikke var noen religion for meg. Men det går jo ikke an å liksom bare si: nå er jeg kristen uten å tro, det er jo det kristendommen handler om, å tro.
Vist du tror å går inn for å leve med Jesus så kan jeg vedde på at du ikke vil tilbake til det "gamle livet". Vist disse som diskuterer oss imot og sier bare ord som håner og de vil ikke ta imot fordi det eneste de tenker på er bevis,tegn og vitenskap, hvorfor orke å diskutere mer? Man ser jo at disse menneskene ikke vil tro nå iallefall, så la dem være for seg selv å ikke diskuter en diskusjon som ikke kommer noen vei, for den gjør jo ikke det. De ene er strengere enn den andre på hva som er rett, vi får holde oss til vår tro så får de gjøre hva enn de vil. Alle får se hva som er sant likevel til slutt. Hvem vet hvor vi er imorgen, det tar akkuratt 1sek så er du borte(vist du dør av noe) så er det rett fra livet inn i evigheten å DA kan man se hvem som hadde rett, de som trodde, eller de som ikke trodde, om det var himmel, om det var helvete.
Vi skal alle se hvordan det ender, fordi livet her på jorda varer ikke evig. Men vist kristendommen som jeg tror på viser seg å være sann, hvordan vil det da gå med de ikketroende? Det får de vel selv se når det er deres tur å forlate denne jord.

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: allmektig Gud
« #1114 : 03. februar 2009, 16:54 »
Så enig, så enig.

Vil bare si til alle ateister som alltid bruker evolusjonsteorien som et argument mot kristendommen. Jeg tror kanskje at mennesker holder på å oppdage hvordan Gud skapte verden. nettopp gjennom evolusjon.

(hilsen en kristen)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1115 : 03. februar 2009, 17:00 »
Så enig, så enig.

Vil bare si til alle ateister som alltid bruker evolusjonsteorien som et argument mot kristendommen. Jeg tror kanskje at mennesker holder på å oppdage hvordan Gud skapte verden. nettopp gjennom evolusjon.

(hilsen en kristen)

Man trenger ikke evolusjonsteorien for å være skeptisk mot religion. Sunn fornuft og fem intakte sanser kommer man mer enn langt nok med. For øvrig har vel befolkningen aldri vært mer tvilende til religion enn de er nå, i tritt med at vitenskapen eter opp flere og flere tidligere mystiske og ukjente problemstillinger og temaer. Mennesker holder på å oppdage at naturlig orden fint kan sette seg selv i system og at "intelligent" design ikke er påkrevd for at noe skal fungere.

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1116 : 03. februar 2009, 17:05 »
Så enig, så enig.

Vil bare si til alle ateister som alltid bruker evolusjonsteorien som et argument mot kristendommen. Jeg tror kanskje at mennesker holder på å oppdage hvordan Gud skapte verden. nettopp gjennom evolusjon.

(hilsen en kristen)

Religion og evolusjonsteori kan ikke gå hånd i hånd. De er gjensidig utelukkende. Hvis du aksepterer evolusjonsteorien (som er vitenskapelig underbygget som tyngdekraften) må du forkaste religiøse oppfatninger om hvordan verden og artene ble til.

Burrhus

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1117 : 03. februar 2009, 17:16 »
Sa brura

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1118 : 03. februar 2009, 18:29 »

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: allmektig Gud
« #1119 : 03. februar 2009, 18:39 »
Sitat
Bare se hvor gærne kristne er

Du kan ikke hevde at alle kristne er gærne. Det blir som at jeg skrur på TV'en, ser 1 ateistisk massemorder og hevder at alle ateister/hedninger er massemordere.

sry, mn den blir for dårlig...

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1120 : 03. februar 2009, 18:42 »
Du kan ikke hevde at alle kristne er gærne. Det blir som at jeg skrur på TV'en, ser 1 ateistisk massemorder og hevder at alle ateister/hedninger er massemordere.

sry, mn den blir for dårlig...

Buhuhu Sad
Sa brura

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: allmektig Gud
« #1121 : 03. februar 2009, 20:11 »
oooo, der ble jeg owned!

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1122 : 03. februar 2009, 20:43 »
Det var da noget feil framstilt, synes jeg. Jeg har da ikke så mye kunnskap om bilmotorer, men tviler på at Gud har så mye med driften av den å gjøre. Det er flere faktorer som kan gjøre en gudstro troverdig.

Dette er nettop hva jeg mener, men bare i større skala: man vet ikke allt om hvordan Jorden og allt som lever på den ble til, utvikler seg og fungerer, men man behøver ikke ty til overnaturlige forklaringer fordi man ikke forstår det.

Det man til nå har observert og oppdaget strider jo mot alle overnaturlige forklaringer.
Hva hadde skjedd med oss som rase om vi hadde sluttet å strebe etter å forstå våre omgivelser, og isteden støttet oss til relgiøse forklaringsmodeller?

PS:
Healing og bønn virker ikke!
http://www.dagbladet.no/2009/02/03/magasinet/snasamannen/alternativ_medisin/4654527/




Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1123 : 03. februar 2009, 20:50 »
Dette er nettop hva jeg mener, men bare i større skala: man vet ikke allt om hvordan Jorden og allt som lever på den ble til, utvikler seg og fungerer, men man behøver ikke ty til overnaturlige forklaringer fordi man ikke forstår det.

Det man til nå har observert og oppdaget strider jo mot alle overnaturlige forklaringer.
Hva hadde skjedd med oss som rase om vi hadde sluttet å strebe etter å forstå våre omgivelser, og isteden støttet oss til relgiøse forklaringsmodeller?

PS:
Healing og bønn virker ikke!
http://www.dagbladet.no/2009/02/03/magasinet/snasamannen/alternativ_medisin/4654527/






bønn virker, lover jeg fullt å ærlig, healing trenger ikke å være kristelig(sånn som han doktoren som mente han kunne helbrede stemmer sikkert ikke, men helbredelse fungerer når det skjer...
siste ord fra meg, trekker meg ut nå av denne diskusjon. igjenn

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1124 : 03. februar 2009, 20:56 »
bønn virker, lover jeg fullt å ærlig.

Dette har som sagt vært undersøkt mange ganger (første gang på 1870 tallet), og nei det virker ikke.
Det er ikke vanskelig å undersøke effekten av bønn, og det er faktisk i visse tilfeller negativt å bli bedt for!

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6W9H-4JKC4CN-1M&_user=586462&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000030078&_version=1&_urlVersion=0&_userid=586462&md5=844c2e22cf664db395a23eacb9dc49b8
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!