Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345634 ganger)

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #1320 : 10. februar 2009, 22:34 »
Sitat
Jeg spør av nysgjerrighet. Er jeg respektløs eller uvennlig i min argumentasjon?

Det er jo tross alt ikke jeg som truer med helvete i evig tid.
Haha, så sant.  Grin

Sitat
Jeg truer heller ikke med helvete i evig tid.
Hva kommer til å skje med meg, når jeg dør da MB7, hvis jeg ikke følger de 10 bud.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1321 : 10. februar 2009, 23:04 »
Troa for meg handler egentlig om d samme som et ekteskap; Jeg har ikke hver dag de samme følelsene og noen dager tviler jeg mere enn noen andre dager.. Men vet jeg har tatt valget i mitt hjerte og tror Smiley Likesom et ekteskap der man har ikke alltid de samme følelsene men man ser på fingeren og VET man er gift.. INGEN kan BEVISE at kona elsker deg eller er glad i deg, men du ser det på handlinger og hennes ord.. altså handligene Gud viser meg igjenom at han ga sin sønn for meg og alle helbredelser og alt det gode jeg har fått, og ser det i hannes ord; Bibelen.

Likesom en mann må sette seg i et fly og stoler på at piloten vet hva han gjør og at han kommer helberget ned, velger jeg Gud og stoler på at han har alt klart og vet alt og at jeg kommer til himmelen Smiley

-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: allmektig Gud
« #1322 : 10. februar 2009, 23:09 »
Sto det ikke tidligere i tråden at ekteskap var helt riktig og feilfritt? Og at kona måtte elske mannen?

Nå snakker du litt mot deg selv Jokkemannj...
Konebanker og totalonanist

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1323 : 10. februar 2009, 23:19 »
Sto det ikke tidligere i tråden at ekteskap var helt riktig og feilfritt? Og at kona måtte elske mannen?

Nå snakker du litt mot deg selv Jokkemannj...

Kan du sitere meg og se hvor jeg snakker imot meg selv?
ALLE skjønner at ekteskap er tøft.. i Frikirka har de MYE kursing for å få et ekteskap til å fungere osv.. Krangling, prøvelser osv er naturlig.. Har jeg sagt noe annet? nei..

Når du legger ut slike kommentarer må du stå for de og vise meg HVOR jeg har sagt det.
Jeg er sterk i trua på GUD, men som menneske er det normalt og ha dårlige dager.. trodde du ikke vi kristne hadde det?
Kona skal elske mannen, men mannen skal elske kona!
Presten spør: "VIL du gifte deg med (....)". ikke: "føler du for å gifte deg med (....)"
Det handler om vilje og valg.
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #1324 : 10. februar 2009, 23:20 »
Sitat
Likesom en mann må sette seg i et fly og stoler på at piloten vet hva han gjør og at han kommer helberget ned, velger jeg Gud og stoler på at han har alt klart og vet alt og at jeg kommer til himmelen

Tenkt på alle de kristene som faktisk har dødd i fly krasj, de ba like herlig til gud som deg, men allikevel ble de sendt i døden. ?  Undecided

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1325 : 10. februar 2009, 23:24 »
Tenkt på alle de kristene som faktisk har dødd i fly krasj, de ba like herlig til gud som deg, men allikevel ble de sendt i døden. ?  Undecided

Ja, dette er supervanskelig å prate om (spesielt for meg som ikke er utdanna i teologi) Men er helt enig der.. Det der er vanskelig for meg også. "Brev fra en skeptiker" prater mye rundt dette temaet du tar opp her, men er så sykelig langt svar at jeg gidder ikke å skrive av det.
Men uansett; Hvorfor skylde på Gud?
Skal vi skylde på Gud for alle eventuelle feil og dritt som skjer oss som både er menneskeskapt og uforskyldt? Men da kan du ta opp naturkatastrofer, for det er mye jeg også lurer på. Men må som sagt bare stole på Gud Smiley Men Bibelen prater mye om at "i de siste tider" skal det komme mye naturkatastofer og mye drit.. Kommer ikke med noe endetids-propoganda her, så ikke noen bruker det imot meg.
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: allmektig Gud
« #1326 : 10. februar 2009, 23:27 »
Ja, dette er supervanskelig å prate om (spesielt for meg som ikke er utdanna i teologi) Men er helt enig der.. Det der er vanskelig for meg også. "Brev fra en skeptiker" prater mye rundt dette temaet du tar opp her, men er så sykelig langt svar at jeg gidder ikke å skrive av det.
Men uansett; Hvorfor skylde på Gud?
Skal vi skylde på Gud for alle eventuelle feil og dritt som skjer oss som både er menneskeskapt og uforskyldt? Men da kan du ta opp naturkatastrofer, for det er mye jeg også lurer på. Men må som sagt bare stole på Gud Smiley Men Bibelen prater mye om at "i de siste tider" skal det komme mye naturkatastofer og mye drit.. Kommer ikke med noe endetids-propoganda her, så ikke noen bruker det imot meg.

Det har jo også blitt sagt opptil flere ganger at Gud har en plan med alt. Og siden alt er planlagt, da kan du vel ikke skylde på "menneskeskapte" problemer? Menneskene bare gjør jo som de har blitt "programmert" til å gjøre?
Konebanker og totalonanist

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1327 : 10. februar 2009, 23:32 »
Det har jo også blitt sagt opptil flere ganger at Gud har en plan med alt. Og siden alt er planlagt, da kan du vel ikke skylde på "menneskeskapte" problemer? Menneskene bare gjør jo som de har blitt "programmert" til å gjøre?

Niks, menneskene er ikke programert. De har fri vilje Smiley
Grunnen til at jeg sier Gud har en plan, er at han har kontroll og han har skapt oss her for en grunn. (da kan du ta opp barn i afrika med aids osv..) Men er døden slutten?
Hva vet vi videre om Guds plan? Jesus sier han kommer for å skape en NY himmel og NY jord, og jeg er overbevist om at jeg skal kjøre Skyline GT-R34 Ztune med 1200 gamp i himmelen Smiley Eller som jeg tror da; som blir som her på jord, bare uten nød, sult, ondskap, krig osv osv.. Men det blir perfekt og vi har ikke IQ eller fantasi nok til å skjønne det. Grunn til det heter GUD. G-U-D! Det er noe som er STØRRE.. Noe som er MERE enn oss mennesker.. VI i oss selv er vi svake og sårbare.
Men tilbake;
Hvorfor er det ikke et liv etter døden? Hva vet vi og forskere om det?
Det kan vi egentlig bare finne ut når vi dør.. for èn ting er iallefall sikkert her i livet; vi skal ALLE dø.. trist, men tror ikke døden er slutten. Jeg tror den er en overgang Smiley

Men nå skal jeg legge meg Smiley Skal være på jobb til 06.00 Smiley
Sov godt Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: allmektig Gud
« #1328 : 10. februar 2009, 23:41 »
Skal du kjøre japsebil Jokke? Skuffende!!
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1329 : 10. februar 2009, 23:44 »
Haha, så sant.  Grin
Hva kommer til å skje med meg, når jeg dør da MB7, hvis jeg ikke følger de 10 bud.
Jeg kan ikke si hva som skjer med deg, det skjønner du sikkert Smiley
Men Bibelen lærer at den som synder skal dø. Dette er realiteten. På samme måte handler vi mennesker. Vi klipper av grenene som ikke bærer frukt...
Å synde er uansett noe alle gjør. Absolutt alle. En prest er ikke bedre enn hvem som helst annen. Vi har alle syndet - og gjør det gjennom hele livet - derfor er døden vår lønn. Mennesker kan selvsagt gjøre gode gjerninger også, men sålenge vi er syndere krever Gud full ydmykhet ved at vi kommer med vår synd og ber om tilgivelse.
Det er ikke den som ikke har syndet som som blir frelst, men den som erkjenner sin urett og det stadige behovet for tilgivelse.
Det vi skal huske på er at Gud er en god og rettferdig Gud, uansett om vi måtte føle oss urettferdig behandlet. Selv om det er et sunnhetstegn å frykte Gud og hans allmakt, kan vi uansett hvile i hans godhet og rettferd som sørger for at alle som dømmes får sin rettferdige dom. Det er godheten - nåden faktisk - og rettferden som skal seire til sist. Heldigvis.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #1330 : 11. februar 2009, 00:11 »
Sitat
Jeg kan ikke si hva som skjer med deg, det skjønner du sikkert  Smiley
ja jeg kommer til å brenne i helvette i evig tid. Hvordan går det, da jeg ville brent opp innen noen minutter.   Synes det er sykt at dere tror det, folk som jeg kjente før og var glad i som ikke lever lenger faktisk brenner i helvette nå siden de ikke trodde på gud. Det gjør meg rett å slett jævli forbanna...

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1331 : 11. februar 2009, 02:38 »
Skal du kjøre japsebil Jokke? Skuffende!!

Det skal du også, ikke si at jeg sa noe men hushjelpa di har kjøpt deg en sånn en å bytte ut bimmern med;



 Grin

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #1332 : 11. februar 2009, 06:50 »
Tenkt på alle de kristene som faktisk har dødd i fly krasj, de ba like herlig til gud som deg, men allikevel ble de sendt i døden. ?  Undecided
Mongo-dårlig innlegg. Du har ikke fått med deg noen ting, har du vel? Tongue
Eller kanskje du bare er ute etter å krangle? Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: allmektig Gud
« #1333 : 11. februar 2009, 07:50 »
Det skal du også, ikke si at jeg sa noe men hushjelpa di har kjøpt deg en sånn en å bytte ut bimmern med;



 Grin
Faan det hadde vært noe. Og Mirjam hadde nytt hvert sekund av meg i en slik bil Grin


Slik omtrent:
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1334 : 11. februar 2009, 09:05 »
Hva vet vi videre om Guds plan? Jesus sier han kommer for å skape en NY himmel og NY jord, og jeg er overbevist om at jeg skal kjøre Skyline GT-R34 Ztune med 1200 gamp i himmelen  Eller som jeg tror da; som blir som her på jord, bare uten nød, sult, ondskap, krig osv osv..

En så utrolig kjedelig verden. Uten motgang mister fremgang sin verdi.

Denne utopiske "himmelen" som dere kristne tror på høres for meg ut som noe slags trøstepris etter å ha levd sitt liv uten å få lov til å sette skikkelig pris på det, men istedet gått rundt og sett på seg selv som "syndig", "svak", "sårbar" og mindre verdt.

Forresten.. Hvis noen annen i denne himmelen/nye jorden din hatet biler og ønsket at de ikke fantes, skulle du da fortsatt få lov til å råne rundt i din "Skyline GT-R34 Ztune med 1200 gamp" der da?


VI i oss selv er vi svake og sårbare.

Snakk for deg selv.


Det vi skal huske på er at Gud er en god og rettferdig Gud,

Nei, vi skal huske på at du tror at dette abstrakte konseptet "gud" som du tror på, er en god og rettferdig fantasifigur.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!