avstemning
Spørsmål: Hvor mye utstyr ønsker du i styrkeløft?
Som nå (IPF) - 44 (31.9%)
Mer utstyr - 5 (3.6%)
Mindre utstyr - 13 (9.4%)
RAW - 76 (55.1%)
Stemmer totalt: 131

Skrevet av Emne: Utstyr eller RAW?  (Lest 20574 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Utstyr eller RAW?
« #90 : 27. juli 2010, 23:05 »
Hvor mye tjener forbundet på utstyr?
http://www.powerliftingwatch.com/node/14394

Forbundet tjener $13,000US pr. utstyrsleverandør. Pr. dags dato er det disse som er lovlige:
INZER, TITAN, METAL og PRO WRIST STRAPS. Dette vil si 52000 dollar eller ca. 322000.- NOK i året.

I tillegg tjener de 13x250 euro på å tillate logoer slik som Kappi på klær = 26000.- NOK i året.

Det er 8 godkjente merker av stenger og vektskiver. Hva disse betaler vet jeg ikke.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Utstyr eller RAW?
« #91 : 27. juli 2010, 23:12 »
Hvor blir det av alle som syter om utstyret? Hvorfor melder de seg ikke inn nå, og stiller på approrberte stevner, nå som man får bokført utstyrsfrie løft?

Må da være haugevis her innerfra som nå kan få vist hvor sterke de er uten utstyr, og få løftene sine godkjent Smiley
260-195-280 raw stevne

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Utstyr eller RAW?
« #92 : 27. juli 2010, 23:24 »
Ser ut som en morroklump du...

Du bør jo ihvertfall være imot utstyr da Jørgen. At noen bøyer 240 raw, men ikke gjør 300 med utstyr tror jeg du er alene om her i landet. Riktig nok, så fort knebind, drakter osv. legges til side er du jo veldig god.

En styrkeløfter som er en ræva utstyrsløfter, men veldig, veldig god uten, som er en utstyrsforkjemper...?

Du som er morroklumpen vett... Smiley

Ikke nok med at du kommer her og sier at han er en ræva løfter, men samtidig prøver du å legge føringer på hva han skal mene..??

Du er nå en diger morroklump du også må jeg si.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Utstyr eller RAW?
« #93 : 27. juli 2010, 23:30 »
Hvor blir det av alle som syter om utstyret? Hvorfor melder de seg ikke inn nå, og stiller på approrberte stevner, nå som man får bokført utstyrsfrie løft?

Må da være haugevis her innerfra som nå kan få vist hvor sterke de er uten utstyr, og få løftene sine godkjent Smiley

Å nei, det fungerer ikke sånn, for det holder ikke å bare bokført det. Man må også ha raw-mesterskap, da er man sikra at de beste ikke stiller fordi de beste ikke gidder å prioritere sånt skvip, da har man også en mulighet til å vinne.

Men hadde den muligheten kommer, så hadde det nok alikevel blitt en annen unskyldning, som at det er tungvint å måtte melde seg inn i en klubb, som at man ikke vil være medlem av et forbund eller en annen latterlig unskyldning.

Det komiske er at alle gymrotter som har skreket raw raw raw siden dette forumets spede begynnelse, faktisk har et eget forbund man kan løfte raw i, ihvertfall i benkpress. Men hva skjer med dette, det burde jo egentlig ha flere tusen medlemmmer når man hører på hylekoret her inne..

Folk liker mye bedre å sitte på gjerdet og skrike seg hås vettu Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Utstyr eller RAW?
« #94 : 28. juli 2010, 00:26 »
Å nei, det fungerer ikke sånn, for det holder ikke å bare bokført det. Man må også ha raw-mesterskap, da er man sikra at de beste ikke stiller fordi de beste ikke gidder å prioritere sånt skvip, da har man også en mulighet til å vinne.

Men hadde den muligheten kommer, så hadde det nok alikevel blitt en annen unskyldning, som at det er tungvint å måtte melde seg inn i en klubb, som at man ikke vil være medlem av et forbund eller en annen latterlig unskyldning.

Det komiske er at alle gymrotter som har skreket raw raw raw siden dette forumets spede begynnelse, faktisk har et eget forbund man kan løfte raw i, ihvertfall i benkpress. Men hva skjer med dette, det burde jo egentlig ha flere tusen medlemmmer når man hører på hylekoret her inne..

Folk liker mye bedre å sitte på gjerdet og skrike seg hås vettu Smiley

Om man skikkelig virkelig vil løfte i rawkonker også finnes det et vrimmel av forbund i europa man kan kontakte og løfte i også, med pengepremier aswell Wink Men TF er mye bedre å sitte å skrike på..
Non Plus Ultra

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Utstyr eller RAW?
« #95 : 28. juli 2010, 01:17 »
http://www.powerliftingwatch.com/node/14394

Forbundet tjener $13,000US pr. utstyrsleverandør.

OL kan vi nok se langt etter, ja. I hvertfall så lenge forbundet tjener penger på utstyret

Så da tjener ikke forbundet noe på utstyr. Da burde de vel kunne bli med i OL.. Reklameinntekter er vel ok for den olympiske komite.
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Utstyr eller RAW?
« #96 : 28. juli 2010, 09:18 »
Å nei, det fungerer ikke sånn, for det holder ikke å bare bokført det. Man må også ha raw-mesterskap, da er man sikra at de beste ikke stiller fordi de beste ikke gidder å prioritere sånt skvip, da har man også en mulighet til å vinne.

Men hadde den muligheten kommer, så hadde det nok alikevel blitt en annen unskyldning, som at det er tungvint å måtte melde seg inn i en klubb, som at man ikke vil være medlem av et forbund eller en annen latterlig unskyldning.

Det komiske er at alle gymrotter som har skreket raw raw raw siden dette forumets spede begynnelse, faktisk har et eget forbund man kan løfte raw i, ihvertfall i benkpress. Men hva skjer med dette, det burde jo egentlig ha flere tusen medlemmmer når man hører på hylekoret her inne..

Folk liker mye bedre å sitte på gjerdet og skrike seg hås vettu Smiley

Så du synes det er rart at folk som vil løfte raw også vil kunne delta i raw mesterskap uten utstyr? Har det slått deg at mange av dem også vil konkurrere utstyrsfritt og ikke bare løfte av prinsipp og fremme et poeng på plattingen? På andre siden av mynten tror jeg flertallet av utstyrselskerne motsetter seg alt raw fordi de da vet at de ville vært vesentlig svakere i alle løft og kanskje hadde tapt mot utøvere som er sterkere enn dem naturlig men ikke med utstyr. Men dette er da absolutt intet problem da de bare kan fortsette å løfte med utstyr i IPF mesterskap så jeg skjønner ikke hvorfor alle som vil løfte raw skal stigmatiseres og nærmest mobbes, kalles sutrehuer osv, raw stevner ville ikke tatt noe fra IPF stevner men det kunne bidra til vekst i sporten på generellt grunnlag. Det er plass til to typer konurranse eller er det sånn at hvis man ikke liker utstyret så er man ikke verdig til å drive med sporten i det hele tatt?
Hvorfor ikke ha raw stevner (med alle tre øvelser, ikke bare benkpress, det blir litt harry) i tillegg til vanlige stevner? Personlig synes jeg det hadde vært utrolig moro å se på og det tror jeg ganske mange andre hadde syntes også.

Blir for øvrig litt rystet av polariseringen i denne debatten der begge sider nærmest behandler den motsatte som mongolider. Å kalle raw stevner for skvip og å antyde at raw løftere, som fatkisk ville brukt sin egentlige styrke, er feiginger er utrolig barnslig. Kan ikke huske å ha lest at draktene er så stramme at de kveler folkeskikken.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Utstyr eller RAW?
« #97 : 28. juli 2010, 10:26 »
Så du synes det er rart at folk som vil løfte raw også vil kunne delta i raw mesterskap uten utstyr? Har det slått deg at mange av dem også vil konkurrere utstyrsfritt og ikke bare løfte av prinsipp og fremme et poeng på plattingen? På andre siden av mynten tror jeg flertallet av utstyrselskerne motsetter seg alt raw fordi de da vet at de ville vært vesentlig svakere i alle løft og kanskje hadde tapt mot utøvere som er sterkere enn dem naturlig men ikke med utstyr. Men dette er da absolutt intet problem da de bare kan fortsette å løfte med utstyr i IPF mesterskap så jeg skjønner ikke hvorfor alle som vil løfte raw skal stigmatiseres og nærmest mobbes, kalles sutrehuer osv, raw stevner ville ikke tatt noe fra IPF stevner men det kunne bidra til vekst i sporten på generellt grunnlag. Det er plass til to typer konurranse eller er det sånn at hvis man ikke liker utstyret så er man ikke verdig til å drive med sporten i det hele tatt?
Hvorfor ikke ha raw stevner (med alle tre øvelser, ikke bare benkpress, det blir litt harry) i tillegg til vanlige stevner? Personlig synes jeg det hadde vært utrolig moro å se på og det tror jeg ganske mange andre hadde syntes også.

Blir for øvrig litt rystet av polariseringen i denne debatten der begge sider nærmest behandler den motsatte som mongolider. Å kalle raw stevner for skvip og å antyde at raw løftere, som fatkisk ville brukt sin egentlige styrke, er feiginger er utrolig barnslig. Kan ikke huske å ha lest at draktene er så stramme at de kveler folkeskikken.

Jeg bare syns det er fantastisk at denne diskusjonen aldri tar slutt. Jeg tror faktisk at det bare er en liten promille med løftere, om i det hele tatt noen, av de som liker utstyr som er anti til å løfte raw fordi de er redd for å falle på resultatlista på et mesterskap. Ser man på NM så tror jeg ikke det ville vært noen forandring i toppen om man hadde løftet raw.

Det vil definitivt ikke bli utstyrsfrie mesterskap i NSF med første, om det noen gang skjer så tror jeg det vil ta eviglang tid før det skjer og det med god grunn. NSF er medlem av IPF og er ute etter å skape en god styrkeløftnasjon. Da bruker man selfølgelig utstyr når det er slik det konkurreres internasjonalt.

NSF har jo åpnet for å avmerke raw-løfting i protokollen, slik at de som løfter raw skal slippe å sammenligne seg med de som løfter med utstyr. Om man da ser på tallene pr. dags dato så er det 43stk som har løftet raw (herrer alle alderskategorier) og 252 som har løftet med utstyr. Skal man lage et mesterskap for 43 personer? Så sorterer vi det samtidig inn i alle kategorier, siden det må være likt uten utstyr som med utstyr, altså må vi fordele disse 43 personene i ungdom-junior-senior-yngre veteran-eldre veteran. Ja, så må vi dele de inn i alle vektklasser i tillegg. Dette er jo faktisk tallene man må legge til grunn sånn i utgangspunktet.

Så kan vi se på da, det finnes jo et eget raw-forbund i Norge hvor det i første omgang kun skulle løftes benkpress. Det skulle løftes benkpress fordi det er den øvelsen som de aller fleste gymrotter kjenner til, og det er den verdenskjente måten å måle styrke mellom to personer på. Dette kom med brask og bram, jeg mener å huske at til og med Svend Karlsen satt i styret. Her var det vel også mulighet for at forskjellige gym kunne melde seg inn som "klubb", noe som virkelig burde resultere i mange medlemmer (rett meg her hvis jeg husker feil, er så inderlig lenge siden jeg leste noe som helst om dette forbundet). Hadde dette vært et forbund som virkelig viste interesse med et hav av medlemmer, da hadde kanskje NSF vært interesert i å snappe opp endel av disse medlemmene ved å arrangere raw-mesterskap. Men hva skjedde? Ingen ting. Jeg tror det har blitt arrangert et stevne eller to i Fredrikstad, men det er vel det.

Her gjorde jo faktisk Steinar Fredheim som startet dette raw-forbundet NSF en tjeneste. Han kartla litt hvor mye nordmenn faktisk har lyst til å løfte uten utstyr, uten at NSF hadde behov for å kaste bort mye tid på det. Alikevel ble det da avgjort på tinget at man skulle avmerke utstyrsfritt i protokollen. På den måten kan man få en pekepinn på de som allerede er i forbundet. På tinget ble det også tatt opp å arrangere et eget mesterskap i benkpress uten skjorte, dette falt for flertallet da landets klubber ikke er interesert i det.

Men la oss da legge alt dette til side. Så later vi som at det skal arrangeres raw-mesterskap. Da skal man ha arrangører til dette mesterskapet. I dag har man nok med å klare å finne arrangører til de mesterskapene som er, og når da flertallet av landets klubber er imot å ha egne raw-mesterskap så skal man jaggu finne arrangør til ikke bare ett, men 4-5 NM til. Flisespikkeri vil kanskje noen si, men jeg prøver å få alt fram her.


Hvordan er da veien å gå for å kunne løfte utstyrsfritt i mesterskap?
1. Løfte benkpress i forbundet til Steinar Fredheim (om dette fortsatt eksisterer, dog vet jeg ikke om det uansett arrangeres noen mesterskap)
2. Gjøre som Hernes sier, se utenlands, der finnes det plenty med forbund, mange har pengepremier. (Dog kan jeg tenke meg nivået er tildels meget høyt, men man finner sikkert et forbund der ikke det er tilfelle, så vil det selfølgelig koste masse surt tjente kroner å dra til Latvia for å løfte uten utstyr)
3. Starte sitt eget forbund. (lykke til, har blitt prøvd, krever ekstremt mye tid og ressurser).
4. At alle som vil løfte raw, faktisk gjør det i NSF, får det avmerket i protokollen, sprenger rankingen for de som vil løfte med utstyr, sett med antall løftere, slik at man faktisk ser at behovet er der. (Dette er vel hva som hadde passet de fleste nordmenn best, men argumentet imot er vel at det tar for lang tid og er usikkert om det vil føre noen vei)


Derfor sier jeg som jeg sier. Jeg syns det er unødvendig med utstyrsfrie mesterskap og stevner. Jeg syns det er unødvendig av NSF og skulle kaste bort tid på et slikt spørsmål. Det er nok indikasjoner på at det ikke blir en suksess, at hva er poenget når det ikke er dit forbundet vil i utgangspunktet?

Det er ting for Ola Treningsforum å gjøre for at han skal kunne løfte utstyrsfritt. Jeg har sagt noen, andre kan sikkert komme på flere. Saken er den at det er alltid unskyldninger å gjemme seg bak, ALLTID, og late nordmenn er veldig glad i å bruke dem. Ingen gidder å starte et eget forbund, det er for mye jobb. Ingen gidder å dra utenlands, det er for mye jobb og koster for mye penger. Ingen gidder å stille utstyrsfritt i NSF, det er bare kjedelig. Man vil ha alt lagt rett i henda. Men guess what, skal man få til noe nytt så må man faktisk jobbe for det. Det være seg idrett, jobb eller andre aspekter i livet.

Om det hadde blitt arrangert utstyrsfrie mesterskap tror ikke jeg personlig at det hadde fått noe særlig oppslutning. Det sa jeg før raw-forbundet kom, og jeg sier det ihvertfall etter. Det sa jeg før stjerna i protokollen kom og jeg sier det ihvertfall etter. Det er tydelig hva folk er interesert i, å sitte på gjerdet (også kalt treningsforum) og skrike seg hås Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Utstyr eller RAW?
« #98 : 28. juli 2010, 11:13 »
På andre siden av mynten tror jeg flertallet av utstyrselskerne motsetter seg alt raw fordi de da vet at de ville vært vesentlig svakere i alle løft og kanskje hadde tapt mot utøvere som er sterkere enn dem naturlig men ikke med utstyr.

Tydligvis er dette litt for avansert for deg. Så her kommer det igjen.

Når man løfter med utstyr løfter man med en teknikk som er gunstig for utstyret man bruker. Når man løfter uten utstyr så løfter man med en teknikk som er gunstig for denne måten å konkurrere på. Da hadde vi sett folk kjøre ryggbøy, benke mellombredt og dratt i all hovedsak klassisk. Hvem vet om landslagene hadde sett anderledes ut. Det er bare spekulasjoner og helt umulig å forholde seg til annet enn med ord mot ord.

Det er plass til to typer konurranse eller er det sånn at hvis man ikke liker utstyret så er man ikke verdig til å drive med sporten i det hele tatt?

Det skal kåres EN (merk deg EN, 1, singularis, uno, ein, un) mester. Ikke to. Det skal ikke være en mester i utstyr og en mester uten i styrkeløft. Det skal være en mester i hver klasse for begge kjønn også skal det kåres en overordnet mester for hvert kjønn for best poengsum.

Personlig synes jeg det hadde vært utrolig moro å se på og det tror jeg ganske mange andre hadde syntes også.

Jeg driter i hva du syntes er gøy å se på. Jeg driver ikke med idrett for å underholde deg. Jeg er ikke en jævla jukebox som du stapper penger i ræva på og får til å løfte noe tunge greier. Jeg er ikke en stongman. jeg er ikke en showman. Jeg er en Styrkeløfter, jeg driver med idrett fordi jeg tror jeg kan forbedre meg og slå andre.

Blir for øvrig litt rystet av polariseringen i denne debatten der begge sider nærmest behandler den motsatte som mongolider. Å kalle raw stevner for skvip og å antyde at raw løftere, som fatkisk ville brukt sin egentlige styrke, er feiginger er utrolig barnslig.

Hadde du blitt rystet ville du ikke overlevd her på forumet så det blir du neppe. Dessuten er det du sier her bare billig retorikk. Du argumenterer for noe som er på siden av poenget. Begge sider er skyldige i dette. Du gjør det her ved å si at vi er feige. Vi spiller etter reglene. Dere er feige som ikke prøver å slå oss i vårt eget spill, dere tørr jo faen ikke delta engang. Og dessuten så sier morra di et du er homo.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Utstyr eller RAW?
« #99 : 28. juli 2010, 11:30 »
Og der kom folkeskikken igjen... Simen sitt innlegg var fantastisk bra og jeg tok det til meg og klarte og se mye mer tydelig hva det hele dreide seg om og min respekt for ikke bare hans synspunkt, men også ham som medlem og utøver, ble betydelig høynet. Du er jo bare frekk og barnslig, kom ikke her og snakk om billig retorikk og si at morra mi kaller meg en homo.

Dessuten vet jeg at du driter i hva jeg liker å se på, dette skal jeg også huske i neste tråd hvor det blir sutring over hvor mye mer mediadekning og publikum det er rundt Strongman events.
Som det står nå ser du ganske dum ut under innlegget til Simen, men du driter jo i hva jeg mener om det også tenker jeg. Bare husk at når du kommer med billige bemerkninger og personangrep så orker ikke folk å høre på deg. Veldig voksent, lykke til videre med løftinga, som styrkeløfter har du all min respekt og er rå men ikke prøv deg som debattant eller lignende med det første, er som sagt ingen som tar noen argumenter seriøst i så usaklig innpakning.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr eller RAW?
« #100 : 28. juli 2010, 11:44 »
Honnør Simen!

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Utstyr eller RAW?
« #101 : 28. juli 2010, 12:09 »
Og der kom folkeskikken igjen... Simen sitt innlegg var fantastisk bra og jeg tok det til meg og klarte og se mye mer tydelig hva det hele dreide seg om og min respekt for ikke bare hans synspunkt, men også ham som medlem og utøver, ble betydelig høynet. Du er jo bare frekk og barnslig, kom ikke her og snakk om billig retorikk og si at morra mi kaller meg en homo.

Dessuten vet jeg at du driter i hva jeg liker å se på, dette skal jeg også huske i neste tråd hvor det blir sutring over hvor mye mer mediadekning og publikum det er rundt Strongman events.
Som det står nå ser du ganske dum ut under innlegget til Simen, men du driter jo i hva jeg mener om det også tenker jeg. Bare husk at når du kommer med billige bemerkninger og personangrep så orker ikke folk å høre på deg. Veldig voksent, lykke til videre med løftinga, som styrkeløfter har du all min respekt og er rå men ikke prøv deg som debattant eller lignende med det første, er som sagt ingen som tar noen argumenter seriøst i så usaklig innpakning.

Ble du rystet? Prøver du å spille på det å gi meg tilsynelatende velmenende råd og komplimenter for å få meg til å se ut som en rasende tufs? Vi vet begge at det innlegget var skrevet med humor. Hvis du har lest noe som helst av det jeg tidligere har skrevet her så hadde det ikke vært nødvendig for meg å si det.
Og dessuten så sier morra di et du er homo.
Denne kommentaren kommer på slutten for å understreke det.

Hersketeknikker funker ikke når man ser de for det det er.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Utstyr eller RAW?
« #102 : 28. juli 2010, 12:20 »
Vet da utmerket godt at du bruker masse humor i noen av innleggene dine, syns bare ikke at dette var særlig morsomt i det hele tatt. Det er dessuten vanskelig å tolke innlegg på et forum kontra vanlig verbal framtoning (sarkastisk tone og himling med øynene er vanskelig i tekst).

Ser ikke på deg som en rasende tufs men jeg følte meg personlig angrepet. Dette er selvsagt bare et nettforum så det har lite til ingenting å si for min del men det går jo også an å forsøke å være morsom uten å være frekk, synes nå jeg i alle fall.
Beklager at jeg ikke så humoren i innlegget ditt, ved nærmere ettersyn likner det dog fortsatt mest på et personangrep.

Uansett, jeg har andre forum å bli skjelt ut på! So much to do and so little time to do it!

Edit; fy faen, nå høres jeg passe sutrete ut...  Tongue

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Utstyr eller RAW?
« #103 : 28. juli 2010, 12:29 »
Edit; det var i dårlig smak det jeg skreiv her.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Utstyr eller RAW?
« #104 : 28. juli 2010, 13:38 »
Du har jo sinnsykt bra løft. hvor mye henter du på utstyr ? Smiley hvis jeg får spørre ?
Edit; det var i dårlig smak det jeg skreiv her.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!