Skrevet av Emne: Tragisk form på styrkeløftere?  (Lest 82220 ganger)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #195 : 29. juni 2011, 22:55 »
Prøver å vri deg unna? Nevn navn på kvinner/menn du mener kan gjøre dette UTEN SPESIFIK TRENING*, og løftene deres etter noe i nærheten av styrkeløftnorm Smiley

*Ordrett det du skrev

Jeg prøver ikke å vri meg unna noenting som helst.

Helt fra starten av synes jeg det var naturlig at det like gjerne kunne vært en kvinnelig sprinter det var snakk om. Ble det plutselig et ømt punkt at en kvinne kunne deltatt? Ikke tenkt på det før kanskje?

Jeg har sagt at: At en sprinter med sitt grunnlag fra før, kunne hevda seg i styrkeløft etter noen måneder med spesifik trening. Det er ikke snakk om UTEN SPESIFIK trening. Selvom det heller ikke hadde vært umulig. Men har ingen spesiell i tankene.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #196 : 29. juni 2011, 23:10 »
Hvorfor skulle en sprinter trene med drakt? Ser faktisk ingen logisk forklaring på at de trener med drakt eller i hele tatt har prøvd det.

Fordi han også er styrkeløfter og trener med drakt for å konkurrere i styrkeløft. Logisk nok?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #197 : 29. juni 2011, 23:13 »
Ok.
Jeg kan og ramse opp masse fornavn og påstå ditt og datt.
Ser du blir eid av proffesjonelle styrkeløftere her. Har fortsatt tilgode å bli irettesatt av en proffejsonell sprinter som gruser styrkeløftere i sin egen sport i tråden.

Siden du tilbyr deg, forventer jeg at du ramser opp masse fornavn og påstår ditt og datt Wink
Gentleman ass, som faktisk tilbyr seg noe slikt!

Men ang eid.. hvem er det egentlig som dreit seg litt ut i denne tråden? Påstår at en sprinter ikke kan hevde seg i styrkeløft, at det liksom ''sier seg selv''. Din påstand ble avfeia etter noen minutter. Allikevel fortsetter du å kverulere, folk har tilogmed bedt deg klappe igjen, men så fortsetter du med tomme argumenter du ikke kan forsvare selv. Lenge siden du bidro med noe fornuftig i denne tråden, kanskje du skulle ta til deg rådet? Just a tip Smiley

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #198 : 29. juni 2011, 23:19 »
Fordi han også er styrkeløfter og trener med drakt for å konkurrere i styrkeløft. Logisk nok?

Her bommer du stygt.

En sprinter er jo når han utøver sin egen sport interesert i hvor fort han klarer og løpe uten mekaniske hjelpemiddler.  Han løper med andre ord RAW da interressen går ut på og finne ut hva selve kroppen hans klarer.

Det vil derfor være naturlig og anta at dette prinsippet vil overføres til styrkeløft i den form av at utøveren kun er interresert og finne ut hvor sterk han er kun ved bruk av kroppen, og uten tilførselen av den mekaniske energien en benk skjorte som hjelper ham løfte vekten vil ha.  Sprinteren vil med andre ord mest sannsynligvis konkurere RAW.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #199 : 29. juni 2011, 23:21 »
Her bommer du stygt.

En sprinter er jo når han utøver sin egen sport interesert i hvor fort han klarer og løpe uten mekaniske hjelpemiddler.  Han løper med andre ord RAW da interressen går ut på og finne ut hva selve kroppen hans klarer.

Det vil derfor være naturlig og anta at dette prinsippet vil overføres til styrkeløft i den form av at utøveren kun er interresert og finne ut hvor sterk han er kun ved bruk av kroppen, og uten tilførselen av den mekaniske energien en benk skjorte som hjelper ham løfte vekten vil ha.  Sprinteren vil med andre ord mest sannsynligvis konkurere RAW.

Hvis sprintere skal stille i styrkeløfts-NM, er det mest sannsynlig at de stiller i drakt. Trodde du kanskje at de skulle slå alle som brukte utstyr, uten å bruke set selv?

Det er jo like urettferdig som å gå på ski mot Northug uten staver.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #200 : 29. juni 2011, 23:21 »
Her bommer du stygt.

En sprinter er jo når han utøver sin egen sport interesert i hvor fort han klarer og løpe uten mekaniske hjelpemiddler.  Han løper med andre ord RAW da interressen går ut på og finne ut hva selve kroppen hans klarer.

Det vil derfor være naturlig og anta at dette prinsippet vil overføres til styrkeløft i den form av at utøveren kun er interresert og finne ut hvor sterk han er kun ved bruk av kroppen, og uten tilførselen av den mekaniske energien en benk skjorte som hjelper ham løfte vekten vil ha.  Sprinteren vil med andre ord mest sannsynligvis konkurere RAW.

Personen som omtales forut innlegget til "Alkoholikeren" er Michael Rosenberg som såvisst har trent og konkurrert med styrkeløftdrakt. Aner ikke hva du tror jeg prater om, gidder ikke å blande meg borti resten av diskusjonen som bare er fantasering uansett, men reagerte på at alkoholikeren som var skråsikker på at Michael som vant gull ikke trente med drakt. Nå vet jeg ikke hva Rosenberg gjør til dags dato, men har selv sett han i levende live i styrkeløftdrakt Wink

Sprinteren ville med andre ord konkurrere med utstyr ettersom han også er styrkeløfter og er interresert i å vinne i styrkeløftkonkurranser også.

Edit:

Fint å diskutere, ikke noe i veien om det, men man skal kanskje vurdere om en selv har full innsikt i en sak når en selv har trent siden 2010 en gang og diskuterer med folk som er inne i styrkeløftmiljøet, kjenner til personen det er snakk om, kjenner til idretten det er snakk om, har prøvd drakter, har sett hva som trengs for å nå et visst nivå i styrkeløft, ja faktisk har sett fullblods sprintere som har konvertert til styrkesport!

Veien er sikkert kortere fra sprint til styrkeløft enn mange andre idretter, men det er jo ganske logisk at det likevel er litt vanskelig å valse over noen som har trent spesifikt for styrkeløft i 5 til 10 år uansett hvor forbanna eksplosivt sprint er. Da er det vel heller snakk om gode gener eller noe annet, ellers kan vel bare alle i styrkeløft melde seg på sprinttreninger på den lokale friidrettsklubben og bli verdensmestere :Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #201 : 29. juni 2011, 23:34 »
Jeg prøver ikke å vri meg unna noenting som helst.

Helt fra starten av synes jeg det var naturlig at det like gjerne kunne vært en kvinnelig sprinter det var snakk om. Ble det plutselig et ømt punkt at en kvinne kunne deltatt? Ikke tenkt på det før kanskje?

Jeg har sagt at: At en sprinter med sitt grunnlag fra før, kunne hevda seg i styrkeløft etter noen måneder med spesifik trening. Det er ikke snakk om UTEN SPESIFIK trening. Selvom det heller ikke hadde vært umulig. Men har ingen spesiell i tankene.



Jeg reagerte kun på at du sa at det var mulig at en sprinter kunne vinne en klasse på Nm uten spesifik trening(det var jo det jeg siterte deg på), det andre der er jeg jo fra før enig i.

Edit: Når det gjelder kvinnelige utøvere er det på ingen måte ømt punkt, synes det er kanon med kvinnelige styrkeløftere, de trenger vi mange fler av. Men nivået vårt på kvinnesiden er jo omtrent helt latterlig bra, så vil ikke tro det er noen som bare kan hoppe inn å hevde seg der fra sprint heller.
Tutta gjør vel 140 i bøy-115 i benk- og 150-160 i markløft på 60kg kroppsvekt uten utstyr, det sier vel sitt.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #202 : 29. juni 2011, 23:35 »
Her bommer du stygt.

En sprinter er jo når han utøver sin egen sport interesert i hvor fort han klarer og løpe uten mekaniske hjelpemiddler.  Han løper med andre ord RAW da interressen går ut på og finne ut hva selve kroppen hans klarer.

Det vil derfor være naturlig og anta at dette prinsippet vil overføres til styrkeløft i den form av at utøveren kun er interresert og finne ut hvor sterk han er kun ved bruk av kroppen, og uten tilførselen av den mekaniske energien en benk skjorte som hjelper ham løfte vekten vil ha.  Sprinteren vil med andre ord mest sannsynligvis konkurere RAW.
Dette er jo helt på trynet.
Fordi at han løper RAW som du kaller det, betyr jo ikke det at han skal gjøre alt annet RAW. Innen sprint er det ingen drakter eller utstyr som kan sammenlignes med styrkeløft og om han deltar i styrkeløft er det vel ikke mindre sannsynlighet for at han bruker drakt enn at noen andre skal gjøre det.

Forøvrig blir det spennende å se om HardCoreBakken skammer seg over noen av innleggene sine når han blir stor Wink

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #203 : 29. juni 2011, 23:38 »
Fuck's sake... jeg blir flau på deres vegne. At dere gidder.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #204 : 29. juni 2011, 23:40 »
Fuck's sake... jeg blir flau på deres vegne. At dere gidder.

Vanskelig å la være å bli småprovosert Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #205 : 29. juni 2011, 23:41 »
Ellers kan vel bare alle i styrkeløft melde seg på sprinttreninger på den lokale friidrettsklubben og bli verdensmestere :Smiley

Dette svarte jeg litt på i en tidligere post. Selvfølgelig er det mulig for en styrkeløfter å hevde seg i sprint. Men mulig det er mer sannsynlig at en sprinter vil hevde seg i styrkeløft enn omvendt.

Fordi: En sprinters trening består av mange momenter som er like styrkeløftssporten. Grovt sett består en sprinters trening av 50/50 med styrke og løping. Det både løfter OG løper. Tviler på at styrkeløfterne løper halvparten av tida de trener..? Men det vet jeg selvfølgelig ikke sikkert.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #206 : 29. juni 2011, 23:43 »
Dette svarte jeg litt på i en tidligere post. Selvfølgelig er det mulig for en styrkeløfter å hevde seg i sprint. Men mulig det er mer sannsynlig at en sprinter vil hevde seg i styrkeløft enn omvendt.

Fordi: En sprinters trening består av mange momenter som er like styrkeløftssporten. Grovt sett består en sprinters trening av 50/50 med styrke og løping. Det både løfter OG løper.

Mente at om en blir så sinnsykt god i styrkeløft av å sprinte burde vi alle sprinte Wink Men ellers er jeg helt enig i deg.

Takk for at du forklarer likheten mellom styrkeløft og sprint forresten, som styrkeløftere er vi ikke klar over dette... Wink

Tror mange har godt av å komme seg bort fra keyboardet, og heller prøve ut styrkeløft og/eller så komme tilbake med noe mer enn tankeeksperimenter. Smiley Tror du ikke ville vært like skråsikker på den 50/50 fordelinga di om du faktisk var sprinter. God natt!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #207 : 29. juni 2011, 23:58 »
Jeg reagerte kun på at du sa at det var mulig at en sprinter kunne vinne en klasse på Nm uten spesifik trening(det var jo det jeg siterte deg på), det andre der er jeg jo fra før enig i.

Edit: Når det gjelder kvinnelige utøvere er det på ingen måte ømt punkt, synes det er kanon med kvinnelige styrkeløftere, de trenger vi mange fler av. Men nivået vårt på kvinnesiden er jo omtrent helt latterlig bra, så vil ikke tro det er noen som bare kan hoppe inn å hevde seg der fra sprint heller.
Tutta gjør vel 140 i bøy-115 i benk- og 150-160 i markløft på 60kg kroppsvekt uten utstyr, det sier vel sitt.

Mulig jeg ordla meg litt uklart. Jeg mener ikke at det nødvendigvis er sannsynlig at en sprinter som tilfeldigvis dukker opp på NM i styrkeløft, vil stikke av med medaljen helt uten videre. Men det er fortsatt ikke helt umulig, med tanke på treningen de allerede har gjort. Det er ikke helt ikke umulig, av flere grunner:
1.Det kan være i en klasse uten deltakere, tenker spessielt på den letteste klassen.
2. Det kan være talenter der ute, uten at vi vet om de. For alt vi vet kan det være sprintersker med enorme perser i de ulike løftene, uten at de selv vurderer å stille opp i NM.    

      Før sa folk at grensa for hvor fort et menneske kan løpe var 9,7 sek. Dvs at 22 åring fra Jamaica med en alvorlig ryggskade kunne løpe 2 tideler raskere, var utenkelig. Men så dukka Usain Bolt opp. Og motbeviste nettopp det kritikerne hadde sagt. Så han beviste at det utroligste er mulig.

Ser ut til at vi er neonlunde enige i det andre. Nemlig:
 - At en sprinter kunne vunnet NM i styrkeløft   med   spesifikk trening. (noe som HardCoreBakken utelukket)
 - Men at sjansen  for at en sprinter tilfeldigvis dukker opp og vinner NM i st.løft er relativt liten, men fortsatt ikke umulig.

Smiley

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #208 : 30. juni 2011, 00:08 »
Mente at om en blir så sinnsykt god i styrkeløft av å sprinte burde vi alle sprinte Wink Men ellers er jeg helt enig i deg.

Jeg har ikke sagt at man nødvendigvis blir god i styrkløft av å sprinte, men sprintere blir ofte god i styrkeløftsøvelsene fordi de trener på nettopp de øvelsene.
Noen sprintere er veldig gode i de øvelsene, og derfor kan vi ikke utelukke at de ville hevdet seg i styrkeløft. (i de fleste tilfellene, kun med spesifikk trening ja. Men som sagt, det finnes unntak)

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #209 : 30. juni 2011, 00:19 »
Ser ut til at vi er neonlunde enige i det andre. Nemlig:
 - At en sprinter kunne vunnet NM i styrkeløft   med   spesifikk trening. (noe som HardCoreBakken utelukket)
 - Men at sjansen  for at en sprinter tilfeldigvis dukker opp og vinner NM i st.løft er relativt liten, men fortsatt ikke umulig.

Du er faktisk helt på tryne! Sjangsen for at jeg kan spille toppfotball i premier leage/la liga en gang selv om jeg er styrkeløfter er liten, men fortsatt ikke umulig!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!