Skrevet av Emne: IF (Intermittent Fasting) har gitt meg gode resultater så langt...  (Lest 43231 ganger)

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Imponerende, HIT!
Kan du legge ut et eksempel på hvordan du har spist på treningsdager vs treningsfrie dager? Smiley
Ingen vecka utan deca!

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Skal du spise "vanlig" under bulken? Om så, hvorfor?

Ja kommer til å spise flere måltider og under hele døgnet (ingen faste). Jeg skal prøve å spise 300-400g protein hver dag og da orker jeg ikke å kun spise det på kvelden! Fra desember igjen er jeg tilbake til IF!

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Ok, men hvorfor i all verden så mye protein..?


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Ok, men hvorfor i all verden så mye protein..?

Hulken fra Moss har sagt det!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Ok, men hvorfor i all verden så mye protein..?

Jeg kommer ikke til å spise mye fett og føler meg ikke vel hvis jeg spiser for mye karb, da er det jo ikke mye annet enn å spise protein for å få i seg nok kalorier!

Utlogget _Fade_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

men prottisær er ikke akkurat energiøkonomisk
Heavy Stupid

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Jeg kommer ikke til å spise mye fett og føler meg ikke vel hvis jeg spiser for mye karb, da er det jo ikke mye annet enn å spise protein for å få i seg nok kalorier!

Ok, men hvorfor ikke så mye fett?


Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Fett er sundt året rundt!

Det har en liten "nisse" fortalt meg


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Ok, men hvorfor ikke så mye fett?

Jeg er ikke fremmed for å spise fett da jeg har erfaring med "høyfett-dietter"! Akkurat nå begrenser  jeg fettet pga at jeg har begynt å bruke x-factor!

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Akkurat nå begrenser  jeg fettet pga at jeg har begynt å bruke x-factor!

Du skal følge et med tanke på muskelbygging (og alminnelig helse) underlegent kosthold pga at du skal ta et tilskudd som gir deg noen hundre mg ekstra av en fettsyre (arachidonic acid) som er sterkt kreftfremkallende i store mengder (1), og som du for øvrig får i deg dobbelt så mye av gjennom å spise 100 g eggeplomme (2) enn en "serving" av..?

 Huh


1. "It is well documented that arachidonic acid (AA) and its metabolites are intimately linked to cancer biology." - Carcinogenesis 2006 27(10):1950-1960

2. "the 20:4(n-6) (arachidonic acid) levels (on a 100-g edible basis), were 891 mg and 390 mg, respectively, for duck and chicken egg yolks, 294 mg for liver, 153 mg for kidney, 75 mg for skinless turkey, 56 mg for lean pork, 49 mg for lean lamb, 31 mg for chicken breast, 56 mg for chicken legs and 35 mg for lean beef." - Journal of Nutrition Vol. 125 No. 10 October 1995, pp. 2528-2535


Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Du skal følge et med tanke på muskelbygging (og alminnelig helse) underlegent kosthold pga at du skal ta et tilskudd som gir deg noen hundre mg ekstra av en fettsyre (arachidonic acid) som er sterkt kreftfremkallende i store mengder (1), og som du for øvrig får i deg dobbelt så mye av gjennom å spise


1. "It is well documented that arachidonic acid (AA) and its metabolites are intimately linked to cancer biology." - Carcinogenesis 2006 27(10):1950-1960

2. "the 20:4(n-6) (arachidonic acid) levels (on a 100-g edible basis), were 891 mg and 390 mg, respectively, for duck and chicken egg yolks, 294 mg for liver, 153 mg for kidney, 75 mg for skinless turkey, 56 mg for lean pork, 49 mg for lean lamb, 31 mg for chicken breast, 56 mg for chicken legs and 35 mg for lean beef." - Journal of Nutrition Vol. 125 No. 10 October 1995, pp. 2528-2535




Det kan være at du har riktig, men hvis man skal tro all forskning så får man nyreproblemer når man spiser "for mye" protein, man øker kreftfaren ved å spise kjøtt, man må bruke statiner hvis man har for høyt kolesterol, det er farlig å trene for hardt fordi man da produserer mer frie radikaler osv osv osv!

Er veldig spent på hvordan x-factor vil funke, vi får se:)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Det kan være at du har riktig, men hvis man skal tro all forskning så får man nyreproblemer når man spiser "for mye" protein, man øker kreftfaren ved å spise kjøtt, man må bruke statiner hvis man har for høyt kolesterol, det er farlig å trene for hardt fordi man da produserer mer frie radikaler osv osv osv!

Huh

Jeg nevnte vel ikke eventuelle nyreproblemer, kreftfare ved kjøttinntak, etc..? Men hvorfor skal man ikke tro på all forskning forresten?

Du sier at du skall følge et kosthold med (ekstremt) mye protein, og med lite av karbo og fett. Dette kan ikke sies å være et gunstig kosthold for hverken muskelbygging eller helse, av langt flere grunner enn ev. nyreproblemer.


Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Huh

Jeg nevnte vel ikke eventuelle nyreproblemer, kreftfare ved kjøttinntak, etc..? Men hvorfor skal man ikke tro på all forskning forresten?

Du sier at du skall følge et kosthold med (ekstremt) mye protein, og med lite av karbo og fett. Dette kan ikke sies å være et gunstig kosthold for hverken muskelbygging eller helse, av langt flere grunner enn ev. nyreproblemer.

Det var jeg som nevnte nyreproblemer, kreftfare ved konsum av kjøtt for å illustrere et poeng:) Det er så utrolig mye forskning som ikke stemmer, ofte er det mange variabler og en eller to av variablene får æren eller skylden! Hvis det stemmer det du skrev Beefcake angående at det er mer AA i egg enn det er i de kapslene i x-factor så er vel egg farlig å spise pga at det er sterkt kreftfremkallende!

Jeg kommer til å spise slik i en måned:
250-400g protein ed
150-400g karb ed
50-100g fett ed


Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Du bruker over ett år på å finne en diett som du klarer å følge, og når du endelig treffer riktig så bytter du til noe nytt og "spennende". Hvorfor ikke bare øke karbs, som uten tvil vil gi mere muskler enn det tilskuddet ditt med mindre karbs, i samme diett og drite i det tilskuddet?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Du bruker over ett år på å finne en diett som du klarer å følge, og når du endelig treffer riktig så bytter du til noe nytt og "spennende". Hvorfor ikke bare øke karbs, som uten tvil vil gi mere muskler enn det tilskuddet ditt med mindre karbs, i samme diett og drite i det tilskuddet?

Hehe, jeg har 1 måned nå hvor jeg øker kaloriinntaket da det ble meget lavt på slutten av dietten. Jeg føler også at jeg trenger en mer "fleksibel og mindre streng" måned! Jeg begynner på IF igjen fra begynnelsen av desember for å kvitte meg med enda flere kg fett slik at jeg kan bli skikkelig lean (under 10% kroppsfett).

Det eneste forbeholdet jeg har pga bruken av X-factor er å begrense omega-3 inntaket samt nsaids (ibux og slikt, som jeg ikke bruker uansett).

Jeg føler meg ikke vel på for mye karbo, føler meg ofte slapp og får dårligere treninger. Når jeg ikke kan spise mye "sunt" fett pga X-factor så begrenser fettinntaket mitt seg også! Da har vi protein igjen og jeg har null problem med å spise måltider som inneholder 80-100g protein (som jeg har gjort på IF).

Mye protein, mye karb og mye fett har forskjellig mening fra person til person, derfor skrev jeg ned sånn ca. hvor mye jeg kommer til å spise av prot, karb og fett hver dag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!