Skrevet av Emne: Protein inntak  (Lest 566 ganger)

Utlogget karnas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Protein inntak
« : 06. september 2006, 19:54 »
Jeg trener styrke 4 dager i uka. 3 av disse dagene er etterfulgt av 30-40 minutters forholdsvis hard jogging. Det jeg lurer på er om jeg bør ta protein shaken rett etter styrketreningen og deretter løpe, eller skal jeg ta protein shaken etter jeg har trent styrke OG løpt ? Jeg begynner å løpe 5-10 minutter etter styrke økten min, som da har pågått rundt 1 - 1.5 time.

Håper på noen seriøse svar  Smiley

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Protein inntak
« #1 : 06. september 2006, 21:36 »
Hva er tanken bak hard jogging like etter styrkeøkta? Om målet er fettforbrenning vil jeg anbefale deg å kjøre på lavere intensitet, da dette tærer atskillig mindre på musklene, og likevel lar deg brenne en del fett (styrketreningen på forhånd har en positiv effekt gjennom å frigjøre fettsyrer i blodet fra kroppens lager). Om tanken er å kjøre kondisjonstrening, ville jeg gjort dette enten på et annet tidspunkt samme dag, eller på en annen dag. Intervalltrening kan forsåvidt være minst like effektivt om det er kondisjon du er ute etter. (Ref. f.eks 4x4-artikkelen av Jan Hoff...tror du finner den på nettsidene til tn)

Om du likevel insisterer på å kjøre løpet du skisserer, ville jeg tatt en shake med karbohydrater og protein etter hele økta. I tillegg bør du ha en shake eller i hvert fall en del protein en halvtime før styrkeøkta. Et alternativ til når det gjelder den siste shaken, er å ta litt protein mellom styrke og kondisjon, for så å ta karbs+protein når du er ferdig med jogginga.

Utlogget karnas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

SV: Protein inntak
« #2 : 06. september 2006, 23:30 »
Takk for tips Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!