Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 506768 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3735 : 27. september 2012, 22:23 »
En gylden anledning til å legge seg i beinpressmaskinen....med strake bein! Smile

...men sant og visst! En tullemuskel å trene. Har en store legger så har en store legger...har en det ikke, så får en det aldri om en så bestiger Mount Everest i Crocs! Sad

Har ikke beinpressmaskin faktisk. Har en hacklift, men tror det er et farlig opplegg å drive på i den. Har også veldig lite lyst til å få stive legger, da det går sånn utover styrkeløft-øvelsene.

Tror vel alltids de kan bli litt større, men det er jo helt klart store variasjoner i genetikken når det kommer til legger. Har sett noen helt utrente damer med vanvittig grove legger; uten å være ellers overvektig.

Utlogget J Skåren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 752
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 752

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3736 : 27. september 2012, 22:30 »
Hehe ikkje umulig. Er vel noen-og-førti centimeter, men mindre enn armene.

Da er det naturlige spørsmålet: hvor store er armene? Grin
Brumunddal AK



Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3737 : 27. september 2012, 22:47 »
Har ikke beinpressmaskin faktisk. Har en hacklift, men tror det er et farlig opplegg å drive på i den. Har også veldig lite lyst til å få stive legger, da det går sånn utover styrkeløft-øvelsene.

Tror vel alltids de kan bli litt større, men det er jo helt klart store variasjoner i genetikken når det kommer til legger. Har sett noen helt utrente damer med vanvittig grove legger; uten å være ellers overvektig.

Joda, det går da ann å trene dem opp litt, men det er som du sier helt sykt hvor grove legger enkelte utrente folk har...og hvor tynne legger enkelte iherdige leggtreningsfantaster har...så at det medfødte er viktig her er utvilsomt.
Selv har jeg relativt godt utviklede legger. De var det før jeg begynte å trene dem målbevisst....de utviklet seg vel knapt på type 3000 leggtreninger....og jeg tror egentlig ikke de er stort mindre nå etter å ikke ha vært i nærheten av spesifik leggtrening de siste par åra Smiley

Hvor stiv en blir i leggene kan jo styres, men det er lo liten vits å trene iherdig for å få noen cm større legger dersom det gir null utbytte i den idretten en bedriver Smiley




Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3738 : 27. september 2012, 23:28 »
Da er det naturlige spørsmålet: hvor store er armene? Grin

Hehe sist jeg målte var de litt over 45 stusselige centimeter med triceps og generell grevinneheng Smiley

Joda, det går da ann å trene dem opp litt, men det er som du sier helt sykt hvor grove legger enkelte utrente folk har...og hvor tynne legger enkelte iherdige leggtreningsfantaster har...så at det medfødte er viktig her er utvilsomt.
Selv har jeg relativt godt utviklede legger. De var det før jeg begynte å trene dem målbevisst....de utviklet seg vel knapt på type 3000 leggtreninger....og jeg tror egentlig ikke de er stort mindre nå etter å ikke ha vært i nærheten av spesifik leggtrening de siste par åra Smiley

Hvor stiv en blir i leggene kan jo styres, men det er lo liten vits å trene iherdig for å få noen cm større legger dersom det gir null utbytte i den idretten en bedriver Smiley





Ja nei er vel ingen direkte overføringsverdi sånn sett, men jeg liker generelt ikke å ha svakheter i kroppen ellers. Jeg er for eksempel veldig dårlig på press over hodet; og selv om det ikke er noe jeg konkurrerer i så ønsker å forbedre en del rett og slett fordi jeg hater å være svak der.

Leggene mine har jo blitt en del centimeter større siden jeg begynte å trene, selv uten direkte trening, men har jo langt i fra holdt følge med resten. Kanskje er det bare et resultat av å gå rundt på høyere kroppsvekt. Skikkelig tjukke folk pleier jo å ha legger, og da snakker jeg ikke om styrkeløftere men tjukkaser generelt..

Er jo ellers skeptisk til denne teorien om at en del av kroppen skal være så mye vanskeligere å ha med å gjøre enn resten av muskulaturen, men jeg har jo ikke prøvd så det kan jo gjerne være slik. Kanskje jeg skulle tatt det på meg som et eksperiment å forbedre "spisepinnene"...

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3739 : 28. september 2012, 08:15 »
Er jo ellers skeptisk til denne teorien om at en del av kroppen skal være så mye vanskeligere å ha med å gjøre enn resten av muskulaturen, men jeg har jo ikke prøvd så det kan jo gjerne være slik. Kanskje jeg skulle tatt det på meg som et eksperiment å forbedre "spisepinnene"...

Det er forsåvidt jeg også. "Utfordringen" med leggene er vel at de, til å være en såpass liten muskel, får ufattelig mye juling i det daglige dersom eieren er brukbart mye til fots. 10.000-20.000 repetisjoner daglig med mer eller mindre tung tåhev lissom Smiley
For det andre kan en med selvsyn se at det åpenbart ikke skal visuelt store leggmuskler til for å være svært sterk i leggene....i hvertfall ikke om en tillater litt kreativ bruk av hælsena Smiley
For det tredje er selvfølgelig utseendet av dem veldig avhengig av hvordan muskelbukene på de to hovedmusklene er er plassert/utformet. Soleusutviklingen varierer fra person til person, og dersom hele eller den en ene siden av gastrocnemius er samlet i en liten "ball" oppunder knehasene mens resten av det funksjonelle er hinner og sener så begrenses jo ting og tang litt av det utgangspunktet Smiley

Jepp - ut å gå! Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3740 : 01. oktober 2012, 12:42 »
Jeg trente legger en del i tenårene, og man blir, som silverfox sier, fort alvorlig sterk i dem. I løpet av kort tid var jeg oppe i godt over 200 (?) kg i stående tåhev i smithmaskin, men jeg har aldri fått dem til å vokse av spesifik trening. Som Evis Pevis sier så har dem vokst av økt kroppsvekt og knebøy, da men. Kanskje vis man trener dem med mer en 5 reps? hmm... tror kanskje jeg skal prøve å trene dem....
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3741 : 02. oktober 2012, 01:52 »
01.10.12


Smalbenk med stopp

5x5 - 127,5

+mye rulling og tøying



Fucka til høyre håndledd under sikring av et knebøy som gikk galt på Syd-norsk i helgen, så økten bar litt preg av det. Varmet opp mye og løftet rolig så da gikk smalbenk greit, men lot det bli med bare den viktigste øvelsen for dagen.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3742 : 02. oktober 2012, 19:55 »
02.10.12


Frontbøy uten hender

2x5 - 50
1x5 - 80
1x5 - 100
1x2 - 120
1x2 - 135
1x2 - 150
1x2 - 160
1x2 - 170
1x2 - 180
2x2 - 150 med stopp

Markløft med strikk, ca 65kg hjelp i bunn og null under knær

1x5 - 140
1x5 - 180
1x5 - 200 overhånds tom. her
1x5 - 220
1x5 - 245

Kb-swings

2x20 - 32

Ok økt. Bra fres i beina etter forholdene. Tangering av 2rm pers i front, bare uten hender nå pga håndleddet.

Lett mark.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3743 : 03. oktober 2012, 02:41 »
Litt trimming fra dagens. Fenrikflink er med og demonstrerer smidighet ut av en annen verden med frontbøy i flate sko:

http://www.youtube.com/watch?v=FIjE53feJGs&feature=youtu.be

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3744 : 03. oktober 2012, 10:33 »
Litt trimming fra dagens. Fenrikflink er med og demonstrerer smidighet ut av en annen verden med frontbøy i flate sko:

http://www.youtube.com/watch?v=FIjE53feJGs&feature=youtu.be

Visst er jeg myk, og samtidig er jeg så feit at det er umulig å se om stangen ligger foran eller bak. Oppdrag utført  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3745 : 04. oktober 2012, 19:05 »
Har du filma med slankekamera? Ser ut som det er innslag frå -66kg klassen.

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3746 : 04. oktober 2012, 19:55 »
http://www.youtube.com/watch?v=FIjE53feJGs&feature=youtu.be

fantastisk teknikk i mark er morro og se Grin trener du med adidas power perfect 2?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3747 : 05. oktober 2012, 23:54 »
Visst er jeg myk, og samtidig er jeg så feit at det er umulig å se om stangen ligger foran eller bak. Oppdrag utført  Grin

Du har skjønt det Grin

Har du filma med slankekamera? Ser ut som det er innslag frå -66kg klassen.

Hehe, er nok bare så eksplosiv løfting at det gir en illusjon av å være slank.  :Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=FIjE53feJGs&feature=youtu.be

fantastisk teknikk i mark er morro og se Grin trener du med adidas power perfect 2?


Takk for det. Nei, er nok hakket med oldschool enn som så - bruker Ironworks 3 til frontbøy og benkpress.

I markløft bruker jeg sko fra Metal med tynn såle uten hæl; bruker også disse skoene til styrkeløftknebøy.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3748 : 05. oktober 2012, 23:59 »
04.10.12

gårsdagens

Skråbenk med stopp

1x5 - 30
1x5 - 40
1x5 - 50
1x5 - 60
1x5 - 70
3x5 - 85
1x16 - 60

Fortsatt ikke 100% i håndledd så ble med det av styrke for overkroppen.


Kjørte også MYE skrogfiks denne økten.


05.10.12


Ingen styrketrening, bare et fucking-shit-ton med fjas for å få orden på kroppen. Er virkelig på glid nå, tror jeg nå endelig skal klare å ordne opp i noen store skeivheter jeg har hatt siden før jeg begynte å trene. Om jeg får funksjonaliteten 100% så skal jeg for alvor bli fæl. Er overbevist over at de store skeivstillingene har hemmet meg mye.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3749 : 06. oktober 2012, 16:28 »
Skjer her da? Mini update?  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!