Trekk inn pusten dypt......
En gjennomsnittlig bil i Norge er 10,7 år, så 10 år er meget viktig.
Det jeg prøver å forklare er at: japanske biler gjør det bra på feilstatestikken pga få kjørte km og at alle bortsett fra honda er gubbebiler som ikke kjøres over 0,1g i svingene.
Har du en toyota, mazda, mitsubishi, suzuki eller subaru som har kjørt likt antall km som en Audi, BMW, Merc, SAAB eller Volvo så kommer ikke riskokerne særlig bra ut, dessuten har de ikke noe i nærheten av komforten til Europérne, bilen har enkle konstruksjoner og de blir billigere av den grunn.
Kjenner flere som kjører taxi og de nekter å kjøre riskokere, med unntak av nyere avensis, men den er kjedelig, en bil som volvo 240 på 70-80 tallet.
Dette er jo bare tull, dessuten tror jeg du må undersøke litt hva de egentlig lager av biler i Japan, det er slettes ikke bare gubbebiler for å si det sånn. De fleste kommer ikke til Norge, og dermed antar nordmenn at de lager bare gubbebiler eller "riskokere". (Jeg kan sikkert lage en liste med over 50 sportslige Japanske biler) Kan for eksempel slenge ut en "riskoker" som har knust Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT og Bugatti Veyron på Nurburgring;
Og nei, dette er da ikke noe dummere eksempel enn å sammenligne en Toyota Corolla eller Avensis (som du tydeligvis mener er de eneste biltypene de lager der borte) med noe som må være Mercedes SL serien, BMW M serie eller Audi S og RS serie siden det snakkes om hvor heftig de kjøres i forhold. Det faktum at du omtaler Japanske biler som riskokere sier meg at du overhodet ikke har respekt for Japansk bilindustri, som i og for seg er helt greit og veldig, veldig norsk.
Vi blir sikkert ikke enige da våre preferanser later til å sprike veldig, men du må da kunne innrømme at
A: Ikke alt fra Japan er gubbebiler
B: Det finnes da vitterlig gubbebiler fra Tyskland også
Edit; før noen klager; jeg har kjørt veldig mye forskjellige biler, alt fra gammel Fiat 500 og Mini Cooper til BMW M3, Volvo V70R, Impreza WRX RA og Audi RS2.