Skrevet av Emne: anabolt forum?  (Lest 19628 ganger)

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: anabolt forum?
« #90 : 02. juni 2009, 00:00 »
Jeg har ikke sagt at jeg syns diskusjonene er "ille".

Jeg har stilt spørsmål om hvilken holdning tf har til temaet. Jeg har som det står i trådstart stusset på endel emner som jeg ikke synts var helt i stil med reglementet. Disse emnene er nevnt i trådstart.

Folk må gjerne diskutere hva de vil. Spørsmålet mitt gikk ut på om tf var stedet å ta alle disse diskusjonene på. Jeg har fått svar så dere trenger ikke svare meg flere ganger. Tusen takk for deres tid.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget careface

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: anabolt forum?
« #91 : 03. juni 2009, 15:16 »
Problemet er vel strengt tatt ikke TF, med folks holdniger/kjennskap til AAS generelt i samfunnet.
Litt mer kunnskap om emnet hadde vært på sin plass.
Det er litt for mye "hysj-hysj", selv om man kjenner til aktiv bruk av mange utøvere, ikke bare innenfor kroppsbygning...
De fleste forbinder AAS med Ole Bole, kjetting-smykker og torpedo virksomhet. Dette fører jo til en del stereotypier.

shut up!

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: anabolt forum?
« #92 : 19. juni 2009, 11:31 »
Bivirkninger jfr www.lommelegen.no:

Wintrol : http://www.lommelegen.no/325737/informasjon-om-winstrol-anabolt-steroid
DECA og Wintrol: http://www.lommelegen.no/523356/deca-og-winstrol
Russere: http://www.lommelegen.no/329454/bivirkninger-av-steroider


fakta fra ADN: http://www.antidoping.no/t2.asp?p=71610

At doping har bivirkninger som man ikke får om man ikke tar dem er krystall klart. Det kan man heller ikke betvile. Da er det spm. om TF som institusjon ønsker at mennesker skal få de bivirkningene ved å promotere mennesker som direkte eller indirekte bruker, støtter bruk eller profitterer av ulovelig salg. Å svare på det og ha en holdning til det er en selvfølge.


Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: anabolt forum?
« #93 : 24. juli 2009, 20:25 »
Må si jeg stusser på mange tråder her på forumet:

Noen lurer på konsekvenser ved å innføre forbudte stoffer til landet. Andre vil saksøke treningssenteret de trener på fordi de ikke får dope seg som de ønsker, andre igjen vil til lege for å sjekke leververdier, testonivå og sånne ting i en alder som slike undersøkelser normalt skulle være helt nødvendig?

Jeg kunne ramset opp mange flere. Dette rimer dårlig med forumets anitdopingholdning som jeg har levd i troen på at det har? Vet også at jeg stikker hele huet inn i et vepsebol når jeg tar opp dette temaet.

Teksten din står ikke til tittelen på tråden din. Jeg får da virkelig håpe at treningsforum.no for alltid vil være et sted hvor mennesker som søker å oppnå en anabol tilstand kan finne likesinnede. Det er også i din interesse som utøver/trenende å ha kroppen din i en anabol tilstand mest mulig.

Derfra til å oppfattes som talerør for bruk av hormonelle preparater er noe helt annet. Jeg har aldri oppfattet TF slik. På den annen side så må et forum ha takhøyde nok til at en skal kunne diskutere ulike tema fra et konstruktivt ståsted.

Likeledes som at mennesker ikke blir drapsmenn av å se på voldelige filmer eller spille voldelige dataspill, så blir heller ikke mennesker brukere av hormonelle preparater utelukkende ved å lese om dem. Sannsynligheten er vel heller større for at full åpenhet og kvalitativt god informasjon om både fordeler og skyggesider ved et bestemt emne gjør enkeltmennesket i stand til å ta bedre beslutninger på egne vegne enn hva det ellers ville gjort.

Full åpenhet, ærlige og nøkterne betraktninger og konstruktive innspill fremfor skremselspropaganda, fortielse og inkvisisjon anno 2009, ja ... se det er tingen. (Forøvrig et godt utgangspunkt for det aller meste i livet).

TF har sine regler for diskusjoner. Syns disse er et fint kompromiss.


Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: anabolt forum?
« #94 : 24. juli 2009, 20:54 »
Og en annen ting, tror du virkelig feks PF, EJ, Fitness Factory, Gym Grosisten (ramser opp sponsere eg kikker på mens eg skriver innlegget) tror du virkelig de ville sponset et forum som var "for" / Likegyldig til steroider? Evnt der det ble diskutert kuroppsett osv? Trur ikke de ville vært tjent med det men.

(Litt rotete innlegg).

Ehh ... ja?

Det er vel ingen som betviler at sponsorer av kosttilskudd og treningsklær (ikke ovenfor TF spesiellt, men i forhold til "bredden" av "arenaer" generelt ... that is: både nasjonalt og internasjonalt, messer, arrangement, blader og tidskrifter, reklamemateriell osv osv ... ) har et likegyldig forhold til bruk av hormonelle preparater blant dem de sponser? Å tro noe annet ville være ekstremt naivt.

Et selskap ... enten de nå selger klær eller proteinpulver er på jakt etter et ansikt og en personlighet som kan bringe penger i kassen. Det er et image de betaler for ... ikke et innblikk i "dietten" vedkommende benytter seg av. Så lenge du kan smile pent på stands, stille solbrun (og i form) opp på reklameshoots og lignende, så er dette mye viktigere enn hvorvidt du kan dokumentere at du ikke har befatning med <hysj-det-snakker-vi-ikke-om>.

Tilbake til TF: TF har ikke hatt, har ikke ... og vil nok heller aldri få noen "steroide-profil". Jeg oppfatter TF som et inkluderende møtested for mennesker som dedikerer mye tid og krefter på ulike averter av styrkeidrett, bygging og tilstøtende aktiviteter. Nettopp mangfoldet av personligheter og deres bakgrunn gjør nettstedet interessant. Interesser, ståsted og meninger kan nok i mange sammenhenger være ulike. Men så lenge meningsutvekslinger skjer på en konstruktiv og sivilisert måte, så ser iallefall ikke jeg dette som noe problem.






Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!