Skrevet av Emne: Fowler logger mot AF - Nye bilder side 10.  (Lest 41215 ganger)

Utlogget fowler

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #105 : 14. mars 2012, 23:26 »
Allmenn argumentasjonsetikette sier jo at bevisbyrden bør ligge hos debattanten med den mest radikale påstanden. Hvorvidt man velger å følge dette, er en annen sak.

Jeg skjønner godt at fowler ikke gidder å anstrenge seg for å bevise noe som helst, han fører jo bare en logg. Likevel sier fysikeren i meg at energilovene antakeligvis gjelder for ham også.

Jævlig bra form, forresten. Smiley Perfekt kropp, etter min mening.


Ja, termodynamikkens lover gjelder for meg også, men man kan jo ha redusert metabolisme. I tillegg går jeg da også ned i fettvekt hver dag. Ikke lag et mysterie der det ikke finnes noe.

Bevisbyrden ligger kun på meg dersom jeg forventer eller ønsker at noen skal tro på påstanden min. Jeg stiller meg rimelig likegyldig til det.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #106 : 15. mars 2012, 08:56 »
Jeg er litt enig med folk her, ikke alle kan spise for lite og beholde muskler...

Men har man funnet en bra formel for seg selv, så blir det litt feil at andre kritiserer mye og da.

F.eks, jeg kunne aldri gått på periodisk faste som Beefcake, da ville jeg fått blodsukker problemer, fulgt av synsforstyrrelser, skjelving og migrene..


Ble litt ivrig selv, og kuttet nok greit i forhold til kun styrketrening, men ikke i forhold til at jeg begynte å gå over en time hver dag.  For lite kalorier, for mye kardio er veien å gå hvis man vil ha "treningsforums minst digge kropp"...  tynnfeit er ikke tingen

Så nå ser det ut som jeg har gått ned litt for fort de to siste ukene og mistet mere muskler enn fett.. ikkje bra.   Angry 



Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #107 : 15. mars 2012, 21:30 »
Bra form fowler, det er tydelig å se at du vet hva du driver med. Jaget på bloggen din er helt vanlig når det dukker opp noen som har oppnådd det 98% av de andre her inne gjerne vil ;-) For din egen del så er det ett godt PR-stunt, synes du skal kjøre på med mer videoer :-)

Og til alle som maser om forskning, etter 10 år som lege og treningsentusiast har jeg lest flere artikler og studier en det er brostein på Karl Johan, og jeg har fortsatt ikke sett noen som sier at man ikke kan ligge på 1400 kcal på diett over en tidsperiode for å gå ned i vekt/fettprosent. Forskere vet at det finnes individuelle forskjeller, og tar da følgelig for seg en problemstilling som setter ting inn i en litt større sammenheng hva gjelder kosthold. På enkelte opptak/kurs i forsvaret som jeg er med på så kan man over kortere periode være helt ned mot 800-1000 kcal pr dag når man trener survival, da med optimalt væskeinntak. 600 kcal regnes generelt som en nedre grense for å kunne overleve. Dette er selvfølgelig ekstreme ytterpunkter, men det er nå en gang slik at med kunnskap, erfaring og god kjennskap til sin egen kropp, så kan man nærme seg ytterpunkter i jakten på gode resultater.


Og det er heller ikke sånn at personlige meninger og erfaringer på ett diskusjonsforum må ha en forankring i pubmed eller andre forskningsdatabaser. Fowler deler av sin personlige erfaring og kunnskap, take it or leave it  Wink
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #108 : 15. mars 2012, 21:39 »
Og til alle som maser om forskning, etter 10 år som lege og treningsentusiast har jeg lest flere artikler og studier en det er brostein på Karl Johan, og jeg har fortsatt ikke sett noen som sier at man ikke kan ligge på 1400 kcal på diett over en tidsperiode for å gå ned i vekt/fettprosent.
Ingen har vel påstått at du ikke kan gå ned i vekt/fettprosent ved å ligge på 1400 kalorier heller?

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #109 : 15. mars 2012, 21:52 »
Må bare først få sagt, sinnsykt bra form Fowler, respekt!

Deretter, 1400 kalorier til dagen og du holder vekta stabil? Sorry, enten har du regnet helt feil på kaloriene eller så er det noe som skurrer. En mann på 83kg har hvileforbrenning som garantert er høyere enn det, og når du i tillegg lever et normalt liv, trener styrke og kardio i tillegg er det da ikke mulig å ikke rase ned i vekt?
Ligger selv på rundt 1400 kalorier til dagen for tiden når jeg er på ekstremdiett, jeg veger 83kg og går ned godt over 1kg i uka.

Til slutt, når folk "driter i" hva Sigg1 skriver, og du Fowler mener det er mangel på kunnskap når folk sier du vil gå ned i vekt og evt. miste muskelmasse på 1400 kalorier, syns jeg det blir for dumt. All forskning viser at du vil rase ned i vekt på ekstreme underskudd, og det er en grunn til at svært få bodybuildere/fitnessutøvere ligger på slike ekstreme underskudd. Smiley

Da skjønner jeg ikke hva du maser om i innleggene dine, fowler skriver at at ligger på 1400 kcal i ukedagene når han er på deff, han har tydeligvis funnet sin balanse mellom matinntak og treningsmengde for å komme dit han vil med formen. At man går ned i vekt på dette inntaket er vel alle enige om, spørsmål er vel hvor mye muskelmasse som går med ved siden av, her er det individuelle forskjeller og preferanser for hva man aksepterer.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #110 : 15. mars 2012, 22:44 »
Det jeg "maser" om i innleggene mine er at han skriver at du ikke trenger å være redd for å miste muskler når du trener kardio hver dag og ligger på 1400 kalorier. At 1400 kalorier kan fungere bra for å redusere fettprosent er jeg helt enig i, og dette er også grunnen til at jeg selv også foretrekker svært lavkalori dietter fremfor vanlige. Forskjellen er at jeg vet jeg mister muskler på slike dietter, men aksepterer dette siden tapet av fett er såpass stort på kort tid. Utifra det Fowler skrev, virket det for meg som om han mener at alle kan fint ligge så lavt uten å miste muskler, noe som er helt feil. Har selv vært på diett med et like lavt kaloriinntak med veldig stort fokus på trening, proteininntak, restitusjon osv. å mistet likevel 3kg muskler. Dette er grunnen til at jeg ble litt provosert når han skriver at folk er for redde for å miste muskler, når folk faktisk bør være redde for å miste muskler på ekstremt lave kaloriinntak.
Selvfølgelig er folk ulike, og en slik diett kan fungere fint for han. Jeg mener likevel det blir feil å skrive at folk kun er for redde for å miste muskler på slike dietter. Dette er nok for de fleste helt feil.

Utlogget fowler

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #111 : 16. mars 2012, 00:16 »
Det jeg "maser" om i innleggene mine er at han skriver at du ikke trenger å være redd for å miste muskler når du trener kardio hver dag og ligger på 1400 kalorier. At 1400 kalorier kan fungere bra for å redusere fettprosent er jeg helt enig i, og dette er også grunnen til at jeg selv også foretrekker svært lavkalori dietter fremfor vanlige. Forskjellen er at jeg vet jeg mister muskler på slike dietter, men aksepterer dette siden tapet av fett er såpass stort på kort tid. Utifra det Fowler skrev, virket det for meg som om han mener at alle kan fint ligge så lavt uten å miste muskler, noe som er helt feil. Har selv vært på diett med et like lavt kaloriinntak med veldig stort fokus på trening, proteininntak, restitusjon osv. å mistet likevel 3kg muskler. Dette er grunnen til at jeg ble litt provosert når han skriver at folk er for redde for å miste muskler, når folk faktisk bør være redde for å miste muskler på ekstremt lave kaloriinntak.
Selvfølgelig er folk ulike, og en slik diett kan fungere fint for han. Jeg mener likevel det blir feil å skrive at folk kun er for redde for å miste muskler på slike dietter. Dette er nok for de fleste helt feil.


Det finnes studier på ekstremt kaloriunderskudd, styrketrening og muskelsvinn. Jeg akter bare ikke å lete dem opp for deg. Det vil være en fin øvelse for deg å finne dem selv. Hadde du brukt tiden du bruker her på forumet til å lete gjennom forskningsjournaler, hadde du vært adskilllig mye mer kunnskapsrik.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #112 : 16. mars 2012, 00:22 »
Her prøver Cartman spørre og diskutere på en seriøs måte, og det blir dumt når man svarer på så arrogant og eplekjekk måte.

Tror mange leser i loggen din nettopp fordi du har en veldig bra kropp, og da er det naturlig at man stiller spm for å lære hva man skal gjøre for å oppnå det samme, da blir det litt dumt at du ikke gidder å svare på en mer utfyllende og seriøs måte.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #113 : 16. mars 2012, 00:28 »
Det finnes studier på ekstremt kaloriunderskudd, styrketrening og muskelsvinn. Jeg akter bare ikke å lete dem opp for deg. Det vil være en fin øvelse for deg å finne dem selv. Hadde du brukt tiden du bruker her på forumet til å lete gjennom forskningsjournaler, hadde du vært adskilllig mye mer kunnskapsrik.
Ser poenget ditt. På forum generelt blir det mye sladder og misstolka forkning som går fra munn til munn og tolkes forskjellig av mange ledd osv osv... Og det er generelt veldig dumt at noen skal påstå at det andre gjør er totalt umulig (få ting er umulig mener jeg)...

Men du er ganske "mystisk" av deg og det er muligens det som skaper litt skepsis hos folk. Jeg skjønner at du egentlig bare driter i de som påstår at du for eksempel ikke klarer å telle kcalorier og slikt. Det er bare provoserende, men kan du i det minste dele med oss hvordan DIN diett er lagt opp? Hva består disse 1400kcaloriene av? Kjører du hvit fisk og grønnsaker only, som du anbefalte i serien din? Jeg har veldig lyst til å lære av det du gjør...å spør ikke for å teste hvorvidt det er sannsynlig at det du sier er sant eller ikke Smiley
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #114 : 16. mars 2012, 00:31 »
Det finnes studier på ekstremt kaloriunderskudd, styrketrening og muskelsvinn. Jeg akter bare ikke å lete dem opp for deg. Det vil være en fin øvelse for deg å finne dem selv. Hadde du brukt tiden du bruker her på forumet til å lete gjennom forskningsjournaler, hadde du vært adskilllig mye mer kunnskapsrik.

For å påpeke en ting, så er det vanlig at den som påstår noe legger fram kildene SELV...

når skal du stille i konkurranse btw? det var fitness ikke sant?
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #115 : 16. mars 2012, 00:45 »
Er det bare meg som sitter med en følelse av at "fowler" er en annen person enn han gir seg ut for å være>?

EmyR

  • Gjest
Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #116 : 16. mars 2012, 00:54 »
Er det bare meg som sitter med en følelse av at "fowler" er en annen person enn han gir seg ut for å være>?

Ja

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #117 : 16. mars 2012, 01:48 »
Det finnes studier på ekstremt kaloriunderskudd, styrketrening og muskelsvinn. Jeg akter bare ikke å lete dem opp for deg. Det vil være en fin øvelse for deg å finne dem selv. Hadde du brukt tiden du bruker her på forumet til å lete gjennom forskningsjournaler, hadde du vært adskilllig mye mer kunnskapsrik.
Jeg akter ikke å bruke tiden min på å lete gjennom forskningsjournaler, når du bare kun linke meg studiet du visstnok vet om. Hvorfor kan du ikke linke til studiet? Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har for vane å lete gjennom forskningsjournaler, så helt ærlig vet jeg ikke hvor jeg skulle lett etter et slikt studie. Det jeg derimot vet, er at omtrent alle som stiller i bodybuilding, fitness osv. sjeldent ligger så lavt som 1400 kalorier. Nemlig fordi de da risikerer muskeltap. Jeg syns det er veldig merkelig at du er en av de få som har kommet over disse studiene, mens profesjonelle utøvere som stiller i konkurranser ikke har.
Uansett, jeg skulle gjerne vært enig med deg her, og jeg er forsåvidt enig i at å ligge på 1400 kalorier fungerer fint, men det at vanlige personer ikke trenger å være redd for å miste muskler på et slikt ekstremt underskudd er bare tull.

Ble mye diskusjon nå, si ifra hvis du ikke vil ha mer spam i loggen så gir jeg meg. Virker uansett ikke som du er åpen for diskusjon.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #118 : 16. mars 2012, 02:48 »
SPOR!
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget fowler

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #119 : 16. mars 2012, 08:23 »
Jeg akter ikke å bruke tiden min på å lete gjennom forskningsjournaler, når du bare kun linke meg studiet du visstnok vet om. Hvorfor kan du ikke linke til studiet? Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har for vane å lete gjennom forskningsjournaler, så helt ærlig vet jeg ikke hvor jeg skulle lett etter et slikt studie. Det jeg derimot vet, er at omtrent alle som stiller i bodybuilding, fitness osv. sjeldent ligger så lavt som 1400 kalorier. Nemlig fordi de da risikerer muskeltap. Jeg syns det er veldig merkelig at du er en av de få som har kommet over disse studiene, mens profesjonelle utøvere som stiller i konkurranser ikke har.
Uansett, jeg skulle gjerne vært enig med deg her, og jeg er forsåvidt enig i at å ligge på 1400 kalorier fungerer fint, men det at vanlige personer ikke trenger å være redd for å miste muskler på et slikt ekstremt underskudd er bare tull.

Ble mye diskusjon nå, si ifra hvis du ikke vil ha mer spam i loggen så gir jeg meg. Virker uansett ikke som du er åpen for diskusjon.

Det jeg synes er direkte svakt, er å påstå at det du sier er "bevist gang på gang", når du ikke har lest noe forskning på emnet. Hva du har inntrykk av at "alle" andre fitnessutøvere gjør før konkurranse er jo klinkende irrelevant.

Det er også rart at folk mener jeg har bevisbyrden på meg mår jeg slenger ut en påstand som vanskelig kan bevises eller motbevises. "Folk er for redde for å miste muskler på diett". Er det noen som tror man ville definert en problemstilling på denne måten for deretter starte forskning for å finne ut om det stemmer? Mens når Cartman og enkelte andre påstår at man mister muskler på en hypokalorisk 1400kcal/dag diett, ber ingen om studier for å backe dette opp Smiley Jeg forventer da ikke at noen skal ta min særdeles uspesifikke påstand for god fisk, og føler derfor heller ikke bevisbyrden tynge i nevneverdig grad.

Cart, jeg har da heller aldri sagt at ingen mister muskler på 1400 kcal/dag. Genetisk potensiale er distribuert på et 'continuum', fra sterk CP til Usain Bolt. Enkelte mister muskelmasse av å trene styrke, og kan ikke legge på seg lean mass overhode. Men de fleste av oss fungerer ikke sånn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!