Skrevet av Emne: Desto mere jeg leser om anabole steroider  (Lest 33399 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #60 : 02. desember 2007, 21:17 »
I forbindelse med diskusjonen så denne gamle tråden fremdeles relevant:

"Kroppsbyggere dør som fluer":
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=9795.0

Faen, "hijacker" du denne tråden også, din din din relativt hyggelige kar Cheesy
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #61 : 05. desember 2007, 15:24 »
Jeg lurer på om noen voksne, oppegående mennesker her kan si at de har sett andre voksne, oppegående mennesker få økt aggresivitet av AAS? Altså, personer med normal impulskontroll.

Da tenker jeg IKKE på folk som bruker amfetamin osv på siden, eller var den typiske idioten som sloss hver helg før i tia.

Har selv sett noen få eksempler på det siste, men disse har vært av typen som nesten gledet seg til å begynne å "kure" fordi de da skulle få "boleklikk" på byen og være tøffest i verden. Placeboeffekten hos sånne personer er nok veldig stor.

Har sett annerkjente eksperter på slike medisiner uttale at "mindre intelligente mennesker ikke burde ta AAS" nettopp pga at disse kunne rammes av aggresjon. Er alltid så mange som har hørt om noen osv, men har noen her opplevd at stødige treningskamerater osv har endret adferd?

Jeg er generelt skeptisk til det mange skriver om psykiske virkninger av AAS. Udokumenterte påstander blir slengt rundt, og få er kritiske. "Ei fjær blir til fem høns"-faktoren er veldig stor. Er klar over at psykiske effekter er vanskeligere å dokumentere enn f.eks blodverdier. Men det betyr ikke at alt skal slukes rått

Det virker kanskje som at jeg er forutinntatt, men det er jeg ikke. Men det jeg ser stemmer bare ikke med mine observasjoner, og validiteten i mange av påstandene jeg hører og leser er så liten at det av og til er komisk.

Jeg er voksen om ikke annet.
Har kjent en haug med folk som har brukt AAS i større eller mindre grad. Ingen av dem har vist endret adferd mht agressivitet. I yngre år så hørte en jo stadig om de som klikka helt pga det, men sett dem har jeg ikke.

Det er uansett utrolig vanskelig å påvise slike sammenhenger - selv i et tilfelle der en hadde funnet at det var en overrepresentasjon av voldlige personer i et bolemiljø sammenlignet med snittet i befolkningen..... Det kunne jo vært at de som tiltrekkes av å bruke slikt, eller trene slik eller sånn har en høyere bakgrunnsagressjon....... For alt jeg veit er tidligere mobbeoffre med lav selvtillit overrepresentert også - bang!!
I tillegg kommer selvfølgelig at selv de fleste bolerne som har slått ut ei fortann eller to, har gjort det i fylla........og hva var da den utløsende faktoren?
Jeg har selvfølgelig sett bolere som har vært i håndgemeng mang en gang - såpass har en vært på by og fest opp igjennom årene..... Felles for absolutt alle de personene jeg har sett er imidlertid at de var type 18-22 år gamle - og da er det jo desverre en faretruende høy andel av den mannlige befolkningen med liten penis og kort lunte som tar ut sine dyreiske tendenser i tiurleikens hete - så også bolefanter.........

Sist men ikke minst skal en ikke se bort fra at en lettere legger merke til det når en kvisete bolefant på 110 kilo går berserkgang på byens diskotek......bare en tanke..... Blir litt som spørsmålet om hvorfor bikkjer egentlig driver og sleiker seg på ballene. Svaret er selvfølgelig at de gjør det fordi de kan Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #62 : 05. desember 2007, 22:05 »
Jeg er voksen om ikke annet.
Har kjent en haug med folk som har brukt AAS i større eller mindre grad. Ingen av dem har vist endret adferd mht agressivitet. I yngre år så hørte en jo stadig om de som klikka helt pga det, men sett dem har jeg ikke.

Det er uansett utrolig vanskelig å påvise slike sammenhenger - selv i et tilfelle der en hadde funnet at det var en overrepresentasjon av voldlige personer i et bolemiljø sammenlignet med snittet i befolkningen..... Det kunne jo vært at de som tiltrekkes av å bruke slikt, eller trene slik eller sånn har en høyere bakgrunnsagressjon....... For alt jeg veit er tidligere mobbeoffre med lav selvtillit overrepresentert også - bang!!
I tillegg kommer selvfølgelig at selv de fleste bolerne som har slått ut ei fortann eller to, har gjort det i fylla........og hva var da den utløsende faktoren?
Jeg har selvfølgelig sett bolere som har vært i håndgemeng mang en gang - såpass har en vært på by og fest opp igjennom årene..... Felles for absolutt alle de personene jeg har sett er imidlertid at de var type 18-22 år gamle - og da er det jo desverre en faretruende høy andel av den mannlige befolkningen med liten penis og kort lunte som tar ut sine dyreiske tendenser i tiurleikens hete - så også bolefanter.........

Sist men ikke minst skal en ikke se bort fra at en lettere legger merke til det når en kvisete bolefant på 110 kilo går berserkgang på byens diskotek......bare en tanke..... Blir litt som spørsmålet om hvorfor bikkjer egentlig driver og sleiker seg på ballene. Svaret er selvfølgelig at de gjør det fordi de kan Wink


Husker du det året da alle dørvaktene på de mest populære stedene i Drammen ble sparka samtidig ?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #63 : 06. desember 2007, 08:56 »
Husker du det året da alle dørvaktene på de mest populære stedene i Drammen ble sparka samtidig ?

Jepp - jeg var en av dem - Hvordan det? Smiley

..........................neida - jeg var ikke det, men jeg kjente en del av dem som var omtalt i avisene som "dørvaktsmafiaen". I mine øyne var det en gjeng tullinger uten impulskontroll - de var symptomatisk nok tidlig i 20-årene........... I dag er de fleste av dem gode borgere - noen har endog blitt kristne og gode greier Smiley

Jeg, og de fleste andre som jobba i døra, var av de som ikke måtte bytte sted. Sparken var det ikke noen som fikk dah - på den tiden var det vel knappest noen som var ansatt som dørvakt - en fikk heller en tusing pr kveld svart - rett fra "cover-charge-kassa"......
At "ansettelseskriteriene" var at du fra før av kjente noen av byens mest voldlige menn (vaktsjefene) - borget jo ikke for at en fikk et dørvaktmiljø som var mest kjent for å snakke iltre gjester til ro............

Oppryddingen i Drammen var mao nødvendig, og i tiden etter ble dørvaktsbransjen langt mer seriøs - selv om en som dørvakt gjerne satt igjen med mindre lønn i etterkant........skatt og sånnt lissom.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #64 : 06. desember 2007, 10:45 »
De personene du refererer til kan jo bare starte enkeltmannsforetak og få fradrag for steroidene (utgift til inntekst ervervelse). Da vil de jo uansett gå i underskudd, slik at de slipper å betale skatt. Dasspapiret, Multipower proteinene og FLEX får de vel også fradrag for, spesielt hvis de kjenner byens tøffeste mann (ligningssjefen).
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #65 : 06. desember 2007, 11:02 »
De personene du refererer til kan jo bare starte enkeltmannsforetak og få fradrag for steroidene (utgift til inntekst ervervelse). Da vil de jo uansett gå i underskudd, slik at de slipper å betale skatt. Dasspapiret, Multipower proteinene og FLEX får de vel også fradrag for, spesielt hvis de kjenner byens tøffeste mann (ligningssjefen).


Ligning??  Huh

Dette var i de tide da en gikk i banken for å låne noen kroner for å pusse opp badet - hvilket en selvfølgelig fikk låne penger til. Bankfunksjonæren hadde rimelig nok noen andre tilbud å komme med når en først var der. Ett av dem var: "Du har vel ikke behov for den nye Pontiac Fiero eller noe slikt i tillegg da? At du er arbeidsløs er ikke noe problem." Hvorpå man selvfølgelig svarte: "Joa, det er jo slett ingen dum idè - jeg lånte forsåvidt til ny FJ1200 sist måned, og en ny MR2 i fjor, men ja jeg slår til på den!"


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #66 : 06. desember 2007, 11:44 »
Ligning??  Huh

Dette var i de tide da en gikk i banken for å låne noen kroner for å pusse opp badet - hvilket en selvfølgelig fikk låne penger til. Bankfunksjonæren hadde rimelig nok noen andre tilbud å komme med når en først var der. Ett av dem var: "Du har vel ikke behov for den nye Pontiac Fiero eller noe slikt i tillegg da? At du er arbeidsløs er ikke noe problem." Hvorpå man selvfølgelig svarte: "Joa, det er jo slett ingen dum idè - jeg lånte forsåvidt til ny FJ1200 sist måned, og en ny MR2 i fjor, men ja jeg slår til på den!"


Og med dagens studenter, som sitter med 0 i formue, som får innvilget opp mot to millioner, så mener du tidene har endret seg? Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #67 : 06. desember 2007, 12:17 »
Og med dagens studenter, som sitter med 0 i formue, som får innvilget opp mot to millioner, så mener du tidene har endret seg? Smiley

Vi er nok dessverre nesten der igjen ja Smiley
Jeg for min del er såpass "heldig" at jeg har erfart hva en renteøkning på et boliglån opp til 14-15 % medfører av hodebry i en etableringsfase Smiley Heldigvis skjedde det før jeg satt meg i større gjeld enn at det lot seg håndtere - jippi! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #68 : 06. desember 2007, 12:18 »
Vi er nok dessverre nesten der igjen ja Smiley
Jeg for min del er såpass "heldig" at jeg har erfart hva en renteøkning opp til 14-15 % på et normalt boliglån medfører av hodebry i en etableringsfase Smiley

He he. Ja, noe sier meg at vi ikke kommer dit igjen da. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #69 : 06. desember 2007, 12:24 »
He he. Ja, noe sier meg at vi ikke kommer dit igjen da. Smiley

Men rett skal være rett - svært få ting i livet gjør en så agressiv som økte renter - eller frykten for at de kommer til å øke. Hvilket selvfølgelig kan være en forklaringsfaktor, ved siden av AAS-bruk, for de voldlige tendensene til deler av dørvaktsmiljøet i Drammen på 80-tallet og tidlig på 90-tallet. Slik må det være!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #70 : 06. desember 2007, 20:45 »
Jepp - jeg var en av dem - Hvordan det? Smiley

..........................neida - jeg var ikke det, men jeg kjente en del av dem som var omtalt i avisene som "dørvaktsmafiaen". I mine øyne var det en gjeng tullinger uten impulskontroll - de var symptomatisk nok tidlig i 20-årene........... I dag er de fleste av dem gode borgere - noen har endog blitt kristne og gode greier Smiley

Jeg, og de fleste andre som jobba i døra, var av de som ikke måtte bytte sted. Sparken var det ikke noen som fikk dah - på den tiden var det vel knappest noen som var ansatt som dørvakt - en fikk heller en tusing pr kveld svart - rett fra "cover-charge-kassa"......
At "ansettelseskriteriene" var at du fra før av kjente noen av byens mest voldlige menn (vaktsjefene) - borget jo ikke for at en fikk et dørvaktmiljø som var mest kjent for å snakke iltre gjester til ro............

Oppryddingen i Drammen var mao nødvendig, og i tiden etter ble dørvaktsbransjen langt mer seriøs - selv om en som dørvakt gjerne satt igjen med mindre lønn i etterkant........skatt og sånnt lissom.....

Noe av varemerket til disse gutta var å dra en drita gjest ut på fortauet eller andre plasser hvor det passet, og dælje løs på en forsvarsløs potetsekk. Var endel av de som dyrket den hobbyen og oppskriften på denne interessante kulturen var primo, deca, finaject, russere osv og å løfte vekter. Var selv så heldig å få tre av dem på meg da jeg sto med ryggen til. En hoppa på meg bakfra og dro meg i bakken med et halstak, men de to andre vaktene fulgte opp med å stå og slå meg i trynet mens jeg lå nede.
Visst faen har bolet en effekt på det skrudde tempramentet.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #71 : 06. desember 2007, 21:06 »
Du hadde sikkert kommet med noen frekke kommentarer så du fortjente det. Juksen viste seg.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #72 : 07. desember 2007, 09:00 »
Noe av varemerket til disse gutta var å dra en drita gjest ut på fortauet eller andre plasser hvor det passet, og dælje løs på en forsvarsløs potetsekk. Var endel av de som dyrket den hobbyen og oppskriften på denne interessante kulturen var primo, deca, finaject, russere osv og å løfte vekter. Var selv så heldig å få tre av dem på meg da jeg sto med ryggen til. En hoppa på meg bakfra og dro meg i bakken med et halstak, men de to andre vaktene fulgte opp med å stå og slå meg i trynet mens jeg lå nede.
Visst faen har bolet en effekt på det skrudde tempramentet.

Min mening om det er at det i hvertfall ikke gjør lunta kortere, og om en har kort lunte i utgangspunktet, så smeller det sikkert lettere. En kommer uansett ikke unna at svært mange av de gutta som sto i døra var kjent for slåssferdighetene sine fra barnsben av - så å slå løs på folk hadde de nok gjort uansett...... Forskjellen er selvfølgelig at en gjennom størrelse og styrke oppnådd gjennom doping kanskje får større mot enn en ellers ville hatt - og derigjennom letter "tør" ty til vold? Ikke veit jeg.

Når det gjelder de nevnte dørvaktsgutta i Drammen (og andre steder), så var det vel knappest bare anabole steroider som gikk i blodbanen deres...... De nevnte karene var ikke blandt mine omgangsvenner, men det var ingen stor hemmelighet at diverse narkotiske og sentralnervestimulerende midler var relativt liberalt i bruk........ "Lederen" endte endog et år eller to seinere høy som et hus (kav pillerus) opp med å tømme et helt Glock-magasin i ryggen på en annen slåsskjempe.......

Nå var det vel ikke alle som brukte kokain og pepper, men mange gjorde det. Det "Alle" imidlertid brukte var effedrin i solide doser. Jeg har selv brukt det mang en gang - og gudbedre - det er i hvertfall noe som korter ned på lunta........ Hvis en da i tillegg synes det å slåss er bortimot det artigste en veit på fritida, ja da er en reeelativt uskikket til å stå i ei dør.

Volden i døra har uansett blitt mye mindre etter de dage - og dopinbruken blandt dørvaktene vil jeg litt stygt påstå er minst like høy. Jeg er derfor bra sikker på at det var en del andre faktorer enn dopingbruk aleine som forårsaket din uheldige situasjon.
Resepten på å få bedret situasjonen var simpelthen så enkel at dørvaktene fikk instruks om  å skjerpe seg, særlig mht bruk av slag og spark, samt å slutte med praksisen å "gjøre opp som "menn" på utsiden". I tillegg søkte en å ansette litt mer sindige persontyper når nye kom inn.
Alt i alt har det vel blitt en del bedre, men det vil alltid være litt variabelt når en ha så unge gutter (som aldri rekker å bli riktig erfarne) som skal håndtere det som i mange tilfeller må oppfattes som svært vanskelige og truende situasjoner. De fleste håndterer det greit, men noen tyr dessverre til unødig sterk vold der en ellers kunne løst situasjonen på en langt bedre måte.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #73 : 07. desember 2007, 11:03 »
Du er jammen reflektert til å være kråps-bygger!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #74 : 07. desember 2007, 11:19 »
Du er jammen reflektert til å være kråps-bygger!


Bare mobb du - men vit at jeg har sett bilder av deg i tanga også! Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!