Skrevet av Emne: Eiselt - Protec Nitro Plus / Casein & Whey Protein (Jordbær)Eneri  (Lest 1790 ganger)

Utlogget specialk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Kjøpt på Nordby, kom i en 750g hvit pose til 149,-

Jeg har ikke mye erfaring med proteinpulver, men dette må være så ille som det kan få blitt. Det står på posen at det skal blandes ut med vann for å få ønsket konsistens. Jeg har prøvd både med mye og lite vann uten å være i nærheten av ønsket konsistens. Jeg har kommet fram til at 50/50 med vann og pulver rørt ut til en slags tjukk semulegrynsgrøt fra helvete er det greieste. Da er det bare å spise med skje. Det å blanne ut 1dl pulver i et halvlitersglass er nesten ikke overkommelig for jeg bare svelger og svelger uten at det blir mindre i glasset.  Med 'dette er grøt, ikke milkshake'-tankegangen går greit å blande den ut selv om det er litt kornete.

Smak: 3/10
Konsistens: 0/10


Næringsinhold pr 100g:
Energi - 373 kcal
Protein - 84g
Fett - <2g
Carb - <1g

Aminosyrer (g/kg):
Alanin - 33
Aspartat - 72
Arginin - 35
Cystein - 7
Fenylanin -50
Glutamat - 220
Glycin - 19
Histidin - 30
Isolucin - 41
Leucin - 98
Lysin - 81
Metionin -28
Prolin - 102
Serin - 53
Treonin - 44
Tryptofan - 15
Tyrosin - 53
Valin - 65

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Jeg har ikke prøvd protec nitro plus, men vanlig protec  blir jo som du sbeskriver med for lite vann og om du ikke lar den stå litt før du drikker den..

Prøvd å blande ut 50 gram pulver med 5 dl vann. Vanlig protec må ha hvertfall såpass med vann.. La det stå  i kjøleskapet 20 min eller lenger så blir smaken en helt annen om du drikker den med en gang den er utblandet.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget specialk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Okay, etter å ha endret 'oppskriften' litt og gått for 1dl pulver og fyller vann til halvlitersglasset er fullt blir det straks bedre! 1 time i kjøleskapet etterpå var bra!
Klumper fortsatt for mye, men hvis man bruker en mixer/god shaker, og ikke en gaffel i et halvlitersglass kan det jo hende det blir bedre.


smak 5/10
konsistens 4/10

PG: Takk for tipset, nå skal jeg komme meg gjennom posen uten å få selvmordstanker

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!