Skrevet av Emne: Henriks Treningslogg :)  (Lest 47694 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #75 : 13. oktober 2008, 21:40 »
Jaa. honnør. Men 5 rep er vel ikke det ultimate for å bygge masse akkurat?
Fant uansett ikke det 5x5 programmet på siden der.. og jeg leita HÅRDT.
http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=10

http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=9

Tja, si ikke det! Kjører man 3x8, vil man ha 24 reps totalt pr. øvelse, kjører man 5x5 vil man ha 25, og normalt med større belastning. Det er totalt rep antall pr-øvelse og belastningen som bestemmer dette.

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #76 : 13. oktober 2008, 21:49 »
Null stess, kjempeglad for å komme med innspill og tips Smiley Hva syns du forresten om det nye senteret? Gay, eller hva?

Jeg skal være helt ærlig.

Det må ha vært en av de største skuffelsene hittil i livet mitt!
Det er det værste tantegymmet jeg noensinne har sett, man mister all motivasjon, inspirasjon og treningsglede.
Miljøet består for det meste av tanter, gamle menn og folk som " skal bare komme i form"
Parkett på gulvet, maskiner med 25 trinser, gumierte vektskiver i legoformat.. nei uff
Det gamle gymmet var jo brukbart, også kommer de opp med dette driitet her!

Var jo som sagt å trente på 24fitness idag, det var skikkelig saker!
Her spratt motivasjonen og alt til topps og jeg kjørte tyngre vekter enn jeg noengang har gjort.

På Jimu er det ingen med erfaring som sier til deg " Hei, ser du gjør sånn, gjør dette istedet så tar det mye mer" bortsett fra deg Bo.
på 24 hilser og smiler alle, og folk er der for å trene, ikke stå på beinpressen og snakke i telefonen, gjør du en øvelse galt eller teknikken din kan forbedres, kommer det fort en bort å gir deg gode tips og råd, sånt liker man!

Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #77 : 13. oktober 2008, 21:52 »
http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=10

http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=9

Tja, si ikke det! Kjører man 3x8, vil man ha 24 reps totalt pr. øvelse, kjører man 5x5 vil man ha 25, og normalt med større belastning. Det er totalt rep antall pr-øvelse og belastningen som bestemmer dette.



En ting jeg stusser på ved Myos 5x5, det er bøy 2 dager på rad, rygg og bryst på dag 1 og skuldre dag 2 som du bruker noen av de samme muskler som i pressøvelse på bryst, samt bøy på dag 3 også.
Skal det være hviledag mellom hver da eller?
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget geir23

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #78 : 13. oktober 2008, 21:54 »
Her har du en mellom ting av 5x5 og gay splitt

tenk at du kjører en 3 splitt 2 x pr uke , dvs du kjører 3 dager på 1 dag av. men det er ekstremt viktig at du ikke gir BÅNN gass hver gang. du skal alltid ha litt og gå på til neste gang. dropp gjerne arm treningen om du er slitten en dag, selv kjører jeg armene  sånn ca annenhver gang.

EKSEMPEL:

Mandag: bryst, skulder og triceps
Tirsdag: bein og legger
Onsdag: rygg,biceps og bakside skulder
Torsdag: bryst, skulder og triceps
Fredag : bein og legger
lørdag : rygg,bicpes og legger

vikitig med en fri uke hver 5 til 8 uke, dette er hvertfall min erfaring iforhold til restutsjon og hvile.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #79 : 13. oktober 2008, 21:56 »
Jeg skal være helt ærlig.

Det må ha vært en av de største skuffelsene hittil i livet mitt!
Det er det værste tantegymmet jeg noensinne har sett, man mister all motivasjon, inspirasjon og treningsglede.
Miljøet består for det meste av tanter, gamle menn og folk som " skal bare komme i form"
Parkett på gulvet, maskiner med 25 trinser, gumierte vektskiver i legoformat.. nei uff
Det gamle gymmet var jo brukbart, også kommer de opp med dette driitet her!

Var jo som sagt å trente på 24fitness idag, det var skikkelig saker!
Her spratt motivasjonen og alt til topps og jeg kjørte tyngre vekter enn jeg noengang har gjort.

På Jimu er det ingen med erfaring som sier til deg " Hei, ser du gjør sånn, gjør dette istedet så tar det mye mer" bortsett fra deg Bo.
på 24 hilser og smiler alle, og folk er der for å trene, ikke stå på beinpressen og snakke i telefonen, gjør du en øvelse galt eller teknikken din kan forbedres, kommer det fort en bort å gir deg gode tips og råd, sånt liker man!


Sier meg totalt enig Henrik, akkuratt samme inntrykk jeg sitter igjen med etter første økten der. Altså, jeg forventet ikke annet heller.. Men så ille trudde jeg ikke det skulle være, var et par med vanlig 20kg skiver, og et par 15, ellers legovekter som du sier.. Parketten var så glatt at jeg glei ut og mistet 190kg på lilletåa mi, var sikker på at den var brekt, men skal litt til å brekke meg Wink

Har hørt veldig mye bra om det gymmet, og man får trene gratis der om man har medalje i internasjonalt mesterskap, tar 200 i råbenk, 300 i knebøy med utstyr osv. Artig. Lang vei for deg da?

Motivasjon og treningsvilje er alfa og omega!
Hyggelig at du sier det, har jo fått irritert på meg et par også da. Som ikke tåler kons. kritikk.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #80 : 13. oktober 2008, 21:57 »
En ting jeg stusser på ved Myos 5x5, det er bøy 2 dager på rad, rygg og bryst på dag 1 og skuldre dag 2 som du bruker noen av de samme muskler som i pressøvelse på bryst, samt bøy på dag 3 også.
Skal det være hviledag mellom hver da eller?
Hviledag imellom ja Wink Les del to også, er viktig å få med seg.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #81 : 13. oktober 2008, 22:04 »
Sier meg totalt enig Henrik, akkuratt samme inntrykk jeg sitter igjen med etter første økten der. Altså, jeg forventet ikke annet heller, da jeg kjenner Torbjørn(eieren), og vi har hatt våre krangler da jeg var daglig leder på gymmet i alliansehallen. Men så ille trudde jeg ikke det skulle være, var et par med vanlig 20kg skiver, og et par 15, ellers legovekter som du sier.. Parketten var så glatt at jeg glei ut og mistet 190kg på lilletåa mi, var sikker på at den var brekt, men skal litt til å brekke meg Wink

Har hørt veldig mye bra om det gymmet, og man får trene gratis der om man har medalje i internasjonalt mesterskap, tar 200 i råbenk, 300 i knebøy med utstyr osv. Artig. Lang vei for deg da?

Motivasjon og treningsvilje er alfa og omega!
Hyggelig at du sier det, har jo fått irritert på meg et par også da. Som ikke tåler kons. kritikk.


Synes ikke det er så galt mht reisevei, jeg går jo på Ås Vgs, toget derfra som jeg vanligvis tar til ski går jo rett til oslo så er ikke noe stress Wink

Det kan virke som om Jimu har byttet målgruppe med det nye senteret, folk som er ute etter å bygge muskler eller drive med styrkeløft og andre kraftsporter har blitt TOTALT ignorert!
Hantelområdet er jo ikke større enn rommet mitt og plassen bak bøyracken er jo ikke større enn at man såvidt har noe rom.
Utrolig at det går ann å bygge noe så målrettet mot eldre og mosjonister. Jeg skjønner jo at det ikke er et typisk byggergym, men de bør jo alikevel ta litt hensyn til alle.

1 ting Bo, Peer, treningskompisen min meldte seg inn på det gamle Spenst i slutten av sommerferien og bandt seg for 12 mnd.
Nå som det har blitt nytt senter og Jimu er jo dette uaktuelt og trene på.
Det som er er at de mener han da må betale for de 12 mnd for å slippe bindingstiden.
Synes du ikke det er rart når dette er et helt annet gym enn han har bundet seg til, han hadde ingen sjans til å få se dette gymmet og når det ikke svarer til forventningene, bør ikke ta bindingstiden brytes?

Jeg synes hvertfall det blir rart at bindingstiden skal bli overført til et annet senter enn man startet på.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget geir23

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #82 : 13. oktober 2008, 22:05 »
fått opp de gamle vektene nå, det kommer seg sakte men sikkert;-) Det største minuset er parkerings muligheter, som ikke eksisterer ved mindre du betaler 20kr pr time. og det blir mye penger i året!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #83 : 13. oktober 2008, 22:08 »
Synes ikke det er så galt mht reisevei, jeg går jo på Ås Vgs, toget derfra som jeg vanligvis tar til ski går jo rett til oslo så er ikke noe stress Wink

Det kan virke som om Jimu har byttet målgruppe med det nye senteret, folk som er ute etter å bygge muskler eller drive med styrkeløft og andre kraftsporter har blitt TOTALT ignorert!
Hantelområdet er jo ikke større enn rommet mitt og plassen bak bøyracken er jo ikke større enn at man såvidt har noe rom.
Utrolig at det går ann å bygge noe så målrettet mot eldre og mosjonister. Jeg skjønner jo at det ikke er et typisk byggergym, men de bør jo alikevel ta litt hensyn til alle.

1 ting Bo, Peer, treningskompisen min meldte seg inn på det gamle Spenst i slutten av sommerferien og bandt seg for 12 mnd.
Nå som det har blitt nytt senter og Jimu er jo dette uaktuelt og trene på.
Det som er er at de mener han da må betale for de 12 mnd for å slippe bindingstiden.
Synes du ikke det er rart når dette er et helt annet gym enn han har bundet seg til, han hadde ingen sjans til å få se dette gymmet og når det ikke svarer til forventningene, bør ikke ta bindingstiden brytes?

Jeg synes hvertfall det blir rart at bindingstiden skal bli overført til et annet senter enn man startet på.

enig enig!

Dette er jeg også enig i, de har solgt dere et produkt, og i ettertid endret det radikalt til noe som ikke er det dere først kjøpte eller var ute etter. Da har dere krav på å få brutt bindingstiden, bare press på, tru dem med juridisk støtte. Da vil de gi etter.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #84 : 13. oktober 2008, 22:09 »
fått opp de gamle vektene nå, det kommer seg sakte men sikkert;-) Det største minuset er parkerings muligheter, som ikke eksisterer ved mindre du betaler 20kr pr time. og det blir mye penger i året!
De ytterste parkeringene er gratis etter kl. 5. Ikke at det hjelper så mye. Dette kan dere også klage på, da de annonserte gratis parkering og mange flere plasser, før var det gratis, nå koster det pæng..
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #85 : 13. oktober 2008, 22:10 »
fått opp de gamle vektene nå, det kommer seg sakte men sikkert;-) Det største minuset er parkerings muligheter, som ikke eksisterer ved mindre du betaler 20kr pr time. og det blir mye penger i året!

Ja det finnes jo ikke parkering, dette er jo ikke noe problem for meg, men de burde jo ha tenkt på det.
De gamle vektskivene du snakker om?
De veier isåfal ikke opp for parkett, dempet lys i garderobe, 200 tredemøller mot 15m2 hantelområdet. Tongue
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #86 : 13. oktober 2008, 22:11 »
enig enig!

Dette er jeg også enig i, de har solgt dere et produkt, og i ettertid endret det radikalt til noe som ikke er det dere først kjøpte eller var ute etter. Da har dere krav på å få brutt bindingstiden, bare press på, tru dem med juridisk støtte. Da vil de gi etter.

Akkurat det jeg mener! Dette strider jo garantert mot noe lover og regelverk.
Moren hans er advokat btw.

Min binding har heldigvis gått ut, takk gud!
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #87 : 13. oktober 2008, 22:15 »
Akkurat det jeg mener! Dette strider jo garantert mot noe lover og regelverk.
Moren hans er advokat btw.

Min binding har heldigvis gått ut, takk gud!

Null problem da, kjøre på!
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #88 : 13. oktober 2008, 22:21 »
Her har du en mellom ting av 5x5 og gay splitt

tenk at du kjører en 3 splitt 2 x pr uke , dvs du kjører 3 dager på 1 dag av. men det er ekstremt viktig at du ikke gir BÅNN gass hver gang. du skal alltid ha litt og gå på til neste gang. dropp gjerne arm treningen om du er slitten en dag, selv kjører jeg armene  sånn ca annenhver gang.

EKSEMPEL:

Mandag: bryst, skulder og triceps
Tirsdag: bein og legger
Onsdag: rygg,biceps og bakside skulder
Torsdag: bryst, skulder og triceps
Fredag : bein og legger
lørdag : rygg,bicpes og legger

vikitig med en fri uke hver 5 til 8 uke, dette er hvertfall min erfaring iforhold til restutsjon og hvile.

Det blir noe alla det jeg kjører nå Wink

Hvem er du på jimu forresten? Skjønte det sånn at du trener der Tongue
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Henriks Treningslogg :) med pics.
« #89 : 20. oktober 2008, 21:02 »
Gay Cheesy
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!