Skrevet av Emne: Reimer i mark? og hvorfor styrkeløft burde være som vektløfting  (Lest 24249 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Å si at reimer erstatter grepet er jo mildt sagt latterlig ! Reimer HJELPER på grepet. Er man ekstremt svak i grepet vil reimer hjelpe på, men det gjør ikke alle og enhver i stand til å holde 350 kg.

Joda, hvis man kan å bruke reimer så. Bare å lære av vektløfterne.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417


Altså at utstyret lar deg løfte mer enn man egentlig kan. Det øker belastingen på virvler, ledd, sener osv. Hvordan slår dette ut på langt sikt? Eller kort sikt for den del

Øker det sjansen for å skade sener, ledd, brusk, virvler osv?

Er det økt riskio for slitasjeskader osv senerer som følge av den ekstrabelastningen det er å løfte tyngre vekter?

Hadde folk trent med utstyret så hadde vel dette vært et mer interessant spm.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Når det gjelder tiden det tar å feste reimer så kan man gjøre dette på under 5 sekunder. Igjen se på vektløfterne (på trening...).

 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Jeg spurte Wade Hooper, som var brukt som et eksempel i denne trådens opprinnelse..

Spørsmålet jeg spurte:

"There is a discussion on that forum i told you about earlier. If IPF should accept the use of lifting straps in competition. You were used as an example in that topic, that you have a grip issue, since you have small fingers?

What do you think about the case? Do you think it should be allowed to use straps? I.e search to the federation to use straps?"


Svaret jeg fikk:

"Interesting question... Even though I have grip problems, I believe that grip is part of the lift. I don't think that straps should be allowed for deadlift. It is my reponsibility to get my grip stronger.
Wade"
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Alt annet utstyr i styrkeløft enn ett belte, ett par sko og noe klær er og forblir bare tull. Grin

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Alt annet utstyr i styrkeløft enn ett belte, ett par sko og noe klær er og forblir bare tull. Grin

...og knevarmere Wink

Serveruler

  • Gjest
Vet du hva som er teitere? Din signatur.

Jeg syns det kan være reimer i styrkeløft av EN grunn.. Om noen har vært så uheldig å mista en finger eller to, som gjør det svært vanskelig å gripe stanga, så kan denne personen få lov (søke) til å bruke reimer.

wow sakligt, du bare måtte gjennomsyre innlegget med missunnelse over min teite sigg, men jeg skal la det gå denne gang. Teite sigger er forbeholdt oss få utvalgte.

Jeg undres alltid over hvorfor styrkeløftere forsvarer drakt, det er jo hovedgrunnen til at det er så veldig få som respekterer styrkeløftere og løftene deres. Når noen kulestøter over 20 meter blir folk imponert, når noen høydehopper over 2 meter blir folk også imponert, men når en eller annen feit dude som ikke kan bevege armene på grunn av den strame benksjorten legger seg ned på en benk og beveger 300 kilo 10 cm blir folk ikke imponert. Når en eller annen dude benker 200 kg uten sjorte blir folk imponert selv om 300 kg med sjorte er en større prestasjon.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Jeg undres alltid over hvorfor styrkeløftere forsvarer drakt, det er jo hovedgrunnen til at det er så veldig få som respekterer styrkeløftere og løftene deres. Når noen kulestøter over 20 meter blir folk imponert, når noen høydehopper over 2 meter blir folk også imponert, men når en eller annen feit dude som ikke kan bevege armene på grunn av den strame benksjorten legger seg ned på en benk og beveger 300 kilo 10 cm blir folk ikke imponert. Når en eller annen dude benker 200 kg uten sjorte blir folk imponert selv om 300 kg med sjorte er en større prestasjon.

Ja dette sier litt om hvilken viten og fordommer folk sitter med.. Tongue
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

wow sakligt, du bare måtte gjennomsyre innlegget med missunnelse over min teite sigg, men jeg skal la det gå denne gang. Teite sigger er forbeholdt oss få utvalgte.

Jeg undres alltid over hvorfor styrkeløftere forsvarer drakt, det er jo hovedgrunnen til at det er så veldig få som respekterer styrkeløftere og løftene deres. Når noen kulestøter over 20 meter blir folk imponert, når noen høydehopper over 2 meter blir folk også imponert, men når en eller annen feit dude som ikke kan bevege armene på grunn av den strame benksjorten legger seg ned på en benk og beveger 300 kilo 10 cm blir folk ikke imponert. Når en eller annen dude benker 200 kg uten sjorte blir folk imponert selv om 300 kg med sjorte er en større prestasjon.

Dette var jo ganske komisk å lese. Først belærer du Valesco for å være usaklig og for å "gjennomsyre" innlegget sitt med noe negativt, deretter presterer du faktisk å skrive dette oppgulpet: "når en eller annen feit dude som ikke kan bevege armene på grunn av den strame benksjorten".

PS: Det skrives "skjorte" - ikke "sjorte".

:Smiley

Serveruler

  • Gjest
Bob Paar tok poenget.

PS: Det skrives "skjorte" - ikke "sjorte".

jeg visste det var noe feil med det ordet! Wink

Dessuten var Valesco frekk og begynnte innlegget med personangrep som var totalt "uncalled" for Wink

Dette er litt spesielt da jeg ikke har møtt en eneste person som ikke er imponert over en benk på 300kg. Faktisk blir folk generelt mer imponert over 300kg i benk med skjorte enn en som hopper over 2m

Hele poenget med innlegget mitt var å skildre den allmenne oppfattelsen som ikke alltid er så smart. Poenget er at folk tror at hvis du bare stapper i deg nok bol og spiser deg feit nok samtidig som du presser deg ned i en altfor liten skjorte så kan alle ta 300 i benk til slutt. Å hoppe over 2 m derimot er en ting du ikke kan "jukse" deg rundt.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Hehe, da missforstod jeg deg, men jeg er alikevel ikke helt enig med deg i den allmenne oppfattelsen, eneste stedet jeg har funnet den oppfattelsen er blandt gymrotter.

Men da sletter jeg innlegget mitt Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
samtidig som du presser deg ned i en altfor liten skjorte så kan alle ta 300 i benk til slutt. Å hoppe over 2 m derimot er en ting du ikke kan "jukse" deg rundt.

High jumper Javier Sotomayor of Cuba tests positive for steroid nandrolone
Sitat
PLUS: TRACK AND FIELD; Sotomayor Tests Positive Again

Published: January 11, 2002

Javier Sotomayor of Cuba, the high-jump world-record holder, who retired in October, tested positive for a muscle-building steroid in a retest, the International Association of Athletics Federations said. Sotomayor, the 1992 Olympic champion and a two-time world champion, initially tested positive for the steroid nandrolone after a meet July 14 in Tenerife, Spain, said Nick Davies, an I.A.A.F. spokesman.

...

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Poenget var at roflolscake mente at det ikke er mulig å jukse seg til bedre resultater i høgdehopp.

Det er ingen andre enn deg, i denne tråden, som har sagt noe om Sotomayor var en stor idrettsmann eller ikke.

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Poenget var at rofloscake mente at det ikke er mulig å jukse seg til bedre resultater i høgdehopp.

Det er ingen andre enn deg, i denne tråden, som har sagt noe om Sotomayor var en stor idrettsmann eller ikke.

Hehe, jeg må innrømme at jeg leste det ene innlegget ditt litt kjapt, så nei, du har helt rett, jeg misforsto litt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!