Skrevet av Emne: Unnskyldningen blir underbygd...  (Lest 15661 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #1 : 17. november 2005, 08:53 »
Det er viktig at folk har en sovepute de kan bruke for å fortelle seg selv "ja, men det er genene mine som gjør det, jeg ER bare feit jeg"...
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #2 : 17. november 2005, 08:55 »
"Jeg har tung beinbygning....."
og
"Jeg har lav forbrenning, jeg går opp i vekt uten å spise..."
og
"Jeg spiser nesten ingenting...."

 :Smiley

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #3 : 17. november 2005, 09:06 »
Jeg sier som oftest: "jeg spiser mye, derfor er jeg feit"  .. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #4 : 17. november 2005, 09:08 »
Denne er populær hjemme hos mor:
"Ja, mamma... Jeg ER tjukk! Men det er DIN skyld!!"
"Jeg kan slanke meg, DU derimot, er stygg!!"

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #5 : 17. november 2005, 09:33 »
Dette er helt latterlige kommentarer dere kommer med, raspektløse og barnslige.
Er det slik at dere mener Universitetet i Oslo og Ullevål Universitetssykehus er inkompetente, at forskningsresultatene deres er svada?

Arvelig belastet fedme er ikke synonymt med en sovepute,  i mange tilfeller tvert i mot vil jeg påstå. Jeg vet selv om personer som har famile som har gått bort på grunn av fedme relaterte sykdommer, de selv kjemper innbitt kamp mot kiloene.

Overvektige mennesker er ikke en homogen gruppe bestående av late og dumme personer slik Expedite og CoqRouge så elegant hevder i innleggene sine.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #6 : 17. november 2005, 09:42 »
Tja, poenget er vel at SVÆRT få mennesker kan skylde på sykelig fedme som årsak til sine problemer. Selv om man nok kan ha store individuelle forskjeller er disse på ingen måte et uoverstigelig hinder. Dette er som på alle andre områder i livet, noen har vanskeligere for å lære å lese, andre har vanskelig for å lære matematikk, vil der dermed si at man kan frita disse for ansvaret for å lære dette..? fordi det finnes mennesker som har det enklere..? NEI.. Svakhetsidealet har gått altfor langt i Norge, det ser ut til å være et mål at folk skal klientifiseres og gjøres til svake, viljeløse skapninger, slaver av sin arv... slik er det IKKE! Svært få undersøkelser viser at mer enn rund  0.05% +/- har så store problemer med fedme at de ikke kan gjøre noe selv, de aller, aller, aller fleste kan mao styre dette selv med litt kunnskap, selvkontroll og seriøsitet. Så igjen: dette er en politisk korrekt sovepute.. *dagdrømme om en tid da styrke, stolthet og verdighet var bærende verdier*
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #7 : 17. november 2005, 09:50 »
Tja, poenget er vel at SVÆRT få mennesker kan skylde på sykelig fedme som årsak til sine problemer. Selv om man nok kan ha store individuelle forskjeller er disse på ingen måte et uoverstigelig hinder. Dette er som på alle andre områder i livet, noen har vanskeligere for å lære å lese, andre har vanskelig for å lære matematikk, vil der dermed si at man kan frita disse for ansvaret for å lære dette..? fordi det finnes mennesker som har det enklere..? NEI.. Svakhetsidealet har gått altfor langt i Norge, det ser ut til å være et mål at folk skal klientifiseres og gjøres til svake, viljeløse skapninger, slaver av sin arv... slik er det IKKE! Svært få undersøkelser viser at mer enn rund 0.05% +/- har så store problemer med fedme at de ikke kan gjøre noe selv, de aller, aller, aller fleste kan mao styre dette selv med litt kunnskap, selvkontroll og seriøsitet. Så igjen: dette er en politisk korrekt sovepute.. *dagdrømme om en tid da styrke, stolthet og verdighet var bærende verdier*

Jeg kjenner meg ikke igjen i det Norge du mener tilber Svakhetsidealet.
Disse meningene ytrer ingen respekt til mennesker som ikke har det like lett som alle andre, enten dette dreier seg om å lære matematikk eller miste et par kilo.

Ja de har problemer
Ja de har krav på hjelp
Og ja de har krav på respekt
Også fra deg.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #8 : 17. november 2005, 10:03 »
Poenget er at altfor mange som har noen kilo for mye får inntrykk av at fedmesykdommer er svært utbredt, siden media fokuserer en del på dette. Da kan det fort bli en sovepute, og grunn til å ikke gjøre noe, for flere av dem som faktisk kan klare å gjøre noe med sitt problem.

Media burde heller fokusere på problemet blant hovedgruppen, som er overspising og for lite aktivitet. Media fokuserer da oftest på samfunnsaktuelle saker, og da er selvforskyldt fedme mye mer aktuelt enn disse fedmesykdommene.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #9 : 17. november 2005, 10:13 »
Poenget er at altfor mange som har noen kilo for mye får inntrykk av at fedmesykdommer er svært utbredt, siden media fokuserer en del på dette. Da kan det fort bli en sovepute, og grunn til å ikke gjøre noe, for flere av dem som faktisk kan klare å gjøre noe med sitt problem.

Media burde heller fokusere på problemet blant hovedgruppen, som er overspising og for lite aktivitet. Media fokuserer da oftest på samfunnsaktuelle saker, og da er selvforskyldt fedme mye mer aktuelt enn disse fedmesykdommene.

Dette er jeg helt enig i.
Mulig det er dette CoqRouge prøver å uttrykke også, selvom han gjør det på en særdeles klønete måte som er med på å stigmatisere en stor gruppe mennesker.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #10 : 17. november 2005, 10:19 »
Jeg reagerer IKKE på de som faktisk er offer for FAKTISKE genetiske forhold. Men jeg harselerer med alle de som bruker undersøkelser som denne til å "forsvare" sin egen ervervete overvekt.
Det er OVERVEKT av ervervet hormonforstyrrelse, og ikke medfødt... DVS at folk eter seg til fedmesykdommer og ubalanse i kroppen. Ikke nødvendigvis pga mengdene som blir spist, men type "mat", timing, og frekvens og alt dette i forhold til ikkeeksisterende fysisk fostring.

Smiley

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #11 : 17. november 2005, 10:22 »
Jeg reagerer IKKE på de som faktisk er offer for FAKTISKE genetiske forhold. Men jeg harselerer med alle de som bruker undersøkelser som denne til å "forsvare" sin egen ervervete overvekt.
Det er OVERVEKT av ervervet hormonforstyrrelse, og ikke medfødt... DVS at folk eter seg til fedmesykdommer og ubalanse i kroppen. Ikke nødvendigvis pga mengdene som blir spist, men type "mat", timing, og frekvens og alt dette i forhold til ikkeeksisterende fysisk fostring.

Smiley

Så du mener folk som har spist seg til hormonforstyrrelser kan latterliggjøres, mens personer som er offer for faktiske genetiske forhold skal spares?

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #12 : 17. november 2005, 10:23 »
Enig. Vil tro det er en ytterst skral prosentandel av de overvektige i landet som kan vise til faktiske bevis på at deres overvekt ikke er selvforskyldt. Folk hører jo bare om at slike sykdommer finnes, og derfor nekter nok flere å innse at de har et problem, og heller slenger seg på "Jeg har en fedmesykdom, og kan ikke gjøre noe med det" - bølga.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #13 : 17. november 2005, 10:24 »
Så du mener folk som har spist seg til hormonforstyrrelser kan latterliggjøres, mens personer som er offer for faktiske genetiske forhold skal spares?

Spist seg til hormonforstyrrelser blir en annen måte å si at de har spist for mye og for feil over for lang tid, gjør det ikke?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #14 : 17. november 2005, 10:40 »
Så du mener folk som har spist seg til hormonforstyrrelser kan latterliggjøres, mens personer som er offer for faktiske genetiske forhold skal spares?
Klart det er trist med folk som sliter med sykdom... Motvilje til å ta tak i egne utfordringer kan vel egentlig også sees på som en sykdom... what
Men , Ja, det er ganske morsomt å høre alle de patetiske unnskyldningene ifra DE SOM ER SELVFORSKYLDT overvektige... Slike som megselv... blush
Men det er selvfølgelig ikke alle som har tilstrekkelig med perspektiv eller selvironi til å takle det... rofl

CoqRouge er tjukkere enn meg, og JEG har en BMI på 30.. altså overvektig... Når jeg passerer 30 år, så er jeg SYKELIG overvektig pr definisjon. Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!