Skrevet av Emne: hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?  (Lest 2389 ganger)

Utlogget slettetprofil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?
« : 10. september 2010, 21:43 »
Hvis man kutter ut ris og poteter? og spiser mer grønnsaker?Huh? vil man da letter gå ned i vekt??  brokkoli og gullrøtter? paprika?  la merker til at det er mer fett i brokkoli en ris og poteter?
håper noen kunne hjulpet meg med dette svaret Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?
« #1 : 10. september 2010, 21:44 »
Les stickiene om deffing.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?
« #2 : 11. september 2010, 12:15 »
...  la merker til at det er mer fett i brokkoli en ris og poteter?
Bare pass på å ikke få spiseforstyrrelser (hvis du ikke allerede har) under vekttapet.
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget slettetprofil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?
« #3 : 11. september 2010, 12:57 »
nei,skal nok holde meg unna spiseproblemer jeg,,lurer egentli bare om dette stemmer,om man faktisk vil gå fort ned i vekt,hørt om mange som raser ned i vekt,,,, men i mitt tilfelle tenkte jeg bare å gå ned 4-5 kg,

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?
« #4 : 11. september 2010, 13:03 »
Det er ikke fettet i seg selv som får deg til å gå opp i vekt, det er forholdet mellom energi inn og energi ut. For å sette det på spissen, du kan fint gå ned i vekt ved å bare spise sjokolade og du kan fint gå opp i vekt ved å spise grovbrød, melk og grønnsaker. Det hele kommer an på hvor mange kalorier du får i deg i løpet av dagen kontra det kroppen din har behov for.

Så finn ut hvor mange kalorier din kropp skal ha for å holde vekta, så regner du ut hvor mye du må spise for å gå ned i vekt. Sett så sammen et variert kosthold hvor du får dekket behov for viktige næringsstoffer.

Les dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92843.0
og dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1086.0

Når det er sagt så er det ingen ulemper ved å øke inntak av grønnsaker, de inneholder masse nyttige næringsstoffer og svært lite kalorier.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?
« #5 : 11. september 2010, 13:15 »
Du har jo delvis fått svar her på hva som fungerer, men jeg kan svare litt mer direkte på spørsmålet ditt; hvis du vil unngå å telle kalorier så veldig nøyaktig osv.

Hvis du bytter ut poteter og ris med grønnsaker, vil dette føre til at du blir mettere på færre kalorier, med tanke på at grønnsaker har en lavere kaloritetthet. Dette vil altså føre til en nedgang i kaloriinntak, såfremt du følger kroppens metthetssignaler noenlunde. Dette fører igjen til en vektnedgang.

Både brokkoli og poteter inneholder ekstremt lite fett, men poteter inneholder ca. 15 ganger så mye karbohydrater.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?
« #6 : 11. september 2010, 13:16 »
Hvis du bytter ut ris med grønnsaker, så vil du få i deg mindre karbohydrater og dermed mindre kcal. Da vil du kunne gå ned i vekt, gitt at kcal-reduksjonen du får gjennom dette byttet er nok til å sette deg under den magiske kcal inn vs. kcal ut-grensa.
Jeg spiser lite ris for tiden, og mer grønnsaker. Det smaker bedre, og gir meg mer vitaminer og mineraler som kroppen trenger. Bak de i ovnen sammen med hvitløk og krydder. Kjempegodt! Wink
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget slettetprofil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: hjelp? grønnsaker i stede for ris og poteter?
« #7 : 11. september 2010, 17:02 »
takker alle for noen bra svar,skal teste ut å bytte ut å spise brokkolig og gullerøtter en ukes tid å se hva som skjer med kroppen,hvor fort jeg kan greie å gå nedover i vekt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!