Skrevet av Emne: Pressingpower - 160kg i frontpress  (Lest 8830 ganger)

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Pressingpower - 160kg i frontpress
« #45 : 14. april 2009, 16:35 »
...styrken i skuldrene blir trena først omtrent ved haka og oppover. det blir litt som å løfte med stopp i benken. det er ikke brystet som skyver helt fra begynnelsen.
Hva er det du sier for noe? Hvis det ikke er brystet som løfter i bunnen av benkpress, hva er det da? Triceps kommer mer inn jo høyere opp, så kan ikke skjønne annet enn at brystet er muskelen som brukes absolutt mest i bunnen av benkpress?!?!?!?!
Synes det hørtes veldig spesielt det du kom med der altså, både ang muskelbruk militærpress og benk!
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Pressingpower - 160kg i frontpress
« #46 : 14. april 2009, 22:31 »
skal ikke være påståelig her nå. jeg føler at det er mer i bruk i midten av løftet. hvis jeg skulle pumpa opp kassa mi med benk så ville jeg også drevet og jukka rundt midten av løftet. samme gjelder hantelbenk, og skulderpress med hantel. husker jeg så en inndeling av det på en kjent side, de som selger så mye rart utstyr i statene. de delte benkpress opp i faser. hva heter den igjen, elitefts tror jeg.
men jeg påstår ikke at brystet ikke er med hele veien. det kommer jo litt an på stilen en bruker i benk også, og grepet, selvfølgelig.
hehe, innlegget var ikke ment så negativt som det sikkert fremstod Tongue Bare ble litt satt ut, for om det ikke er bryst, hvilken muskel er det da? Lats? Tongue Ang det du sier med jokking så er jeg enig i at man kjenner det godt på de områdene du nevner, men har f.eks prøvd en Milos teknikk i benk der man har et par sekunders hold ca 1cm over kassa i bunn på hver rep og det brenner sykt i brystet.

Men som spurt, hvilken muskel er det som tar mest i bunn på benk om det ikke er bryst?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!