Skrevet av Emne: Roing: hvilken øvelse?  (Lest 1784 ganger)

Utlogget alpha male

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

Roing: hvilken øvelse?
« : 28. oktober 2006, 22:08 »

Jeg er usikker på hvilken øvelse som er best for roing; inntil nå har jeg kun brukt enarms hantelroing, i 5x5 linear, og har vært ganske fornøyd med det. Et lite problem for progresjonen nå er at man ikke får små nok økninger i hantler da de bare har 22,5-25-30-35-40-50 på treningssenteret. Et annet problem er at venstresiden henger litt etter høyre i styrke og teknikk. 
    Noen som har noen tanker on hva som er best av stående stangroing og sittende kabelroing f.eks.? Antar det er førstnevnte, men plages med utførelsen der og finner ingen gode beskrivelser av korrekt teknikk på nettet.
benk:110x3x3, knebøy: 130x3x3,
roing: 105x3x3, mark:140x1

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Roing: hvilken øvelse?
« #1 : 28. oktober 2006, 22:12 »
Foroverbøyd stangroing er en veldig fin øvelse. Blar du litt lenger ned, så vil du finne ett eksempel her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1196.0
Smiley

Utlogget alpha male

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

SV: Roing: hvilken øvelse?
« #2 : 31. oktober 2006, 00:05 »
Leste linkene - ser ut til at jeg hadde feil idé av hvordan det skulle utføres. Skal skifte til nittigraders stangroing, kanskje endog fra gulvet. Er det noen som vet om man bør bruke belte under denne øvelsen?

Takk for linkene!
benk:110x3x3, knebøy: 130x3x3,
roing: 105x3x3, mark:140x1

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
SV: Roing: hvilken øvelse?
« #3 : 31. oktober 2006, 00:55 »
Leste linkene - ser ut til at jeg hadde feil idé av hvordan det skulle utføres. Skal skifte til nittigraders stangroing, kanskje endog fra gulvet. Er det noen som vet om man bør bruke belte under denne øvelsen?

Takk for linkene!


I mine glansdager, da jeg trente med 80kg+ i roing så brukte jeg belte, men nå som jeg ikke flytter på mer enn rundt 60kg så dropper jeg det. Erfaringsmessig så er det bare å kjenne etter om du klarer å ha skikkelig kontroll over ryggen uten belte. Har du ikke det så få det på.

Om dette er rett eller galt kan jeg ikke si, men slik har ihvertfall jeg gjort det.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget Hoddisen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

Sv: Roing: hvilken øvelse?
« #4 : 31. desember 2006, 02:12 »
Personling foretrekker jeg kabelroing, så lenge vektene tillater det. Føler at man blir litt seigere av det, og man har alltid full kontroll over hvor det tar.
Hvis ikke kan du jo prøve en av disse svære romaskinene. Riktignok veldig mye forskjellig teknikk å bruke på de. Kommer jo an på hvor på kroppen du vil kjenne det?
Skal du løfte tungt, så må du ta i!!

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Roing: hvilken øvelse?
« #5 : 31. desember 2006, 16:04 »
Synes romaskin og stående stangroing er fine øvelser. Selv for tiden tar jeg stående stangroing men tok romaskin før, bytter på litt for variasjon.

1håndsroing gjorde jeg før da jeg ikke gikk på treningstudio, men fortrekker stående stangroing og romaskin.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!