avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 615281 ganger)

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1605 : 02. april 2012, 08:11 »
Bygging?

det er vell enda et par mnd til nsm..så han kan jo fint rekke å begynne med bygging,legge opp og stille i strongman,også

hvis ikke den psykiatriske insitusjonen han jobber på like godt finner ut at det er best at han bare "jobber" der 24/7...

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1606 : 02. april 2012, 13:10 »

er helt enkelt en feil.. en av byggervennene hans som har publisert i Arilds navn.
"pakket på seg en del muskelmasse" Tongue
Mandal Treningssenter.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1607 : 03. april 2012, 14:53 »
Poenget mitt er at hvis du ser veksten til Arild på den korte tiden. Og sammenligner med mange andre strongmenn i 30årene (som har holdt på med strongman 10 år lengre feks) så skjønnere folk (håper jeg) hvorfor Arild måtte legge sterkmann på hylla.
Men han har gjort sitt valg, og han har en stålvilje så tviler ikke på at han kommer til å legge ned 100% mot NY maraton, håper han gjør det bra :)Jepp, TTT bedre å holde seg til

du sier mye dumt.. mange av de andre har økt nesten like fort som arild på ett tidspunkt og så stagnert mer eller mindre. Har du sett videor av poundstone for leenge sia? fortsatt stor som ett udyr, og han startet med strongman når han var mye eldre.

snakker nå om andre i verdenstoppen som bruker minst like mye som arild. ikke resten av røkkla i norge.

Tenk litt a! trur du virkelig arild er den eneste som har brukt store doser testo/vekst? HAHA.. da erru dum da.

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1608 : 20. april 2012, 18:16 »
du sier mye dumt.. mange av de andre har økt nesten like fort som arild på ett tidspunkt og så stagnert mer eller mindre. Har du sett videor av poundstone for leenge sia? fortsatt stor som ett udyr, og han startet med strongman når han var mye eldre.

snakker nå om andre i verdenstoppen som bruker minst like mye som arild. ikke resten av røkkla i norge.

Tenk litt a! trur du virkelig arild er den eneste som har brukt store doser testo/vekst? HAHA.. da erru dum da.

Rart han brått ga seg da? Slutt og drit deg ut , Idolet ditt takla ikke alt han trøkka i seg på så kort tid. Resultatet, par år med fame. Og nå sitter han i møka. : ) Andre Strongmen tenkte sikkert for en idiot han er som tar så mye på så kort tid.

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1609 : 20. april 2012, 20:17 »
Synes å huske Pudzianowski også uttalte at Arild var et stort talent, men han syntes at Arild stresset for mye med å oppnå resultater

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1610 : 21. april 2012, 23:48 »
Arild Haugen var mer enn et stort talent. Han ble norges sterkeste mann. Og han deltok på WSM.
Men den perioden er over nå. Jeg ønsker Arild lykke til videre.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1611 : 24. april 2012, 17:26 »
Rart han brått ga seg da? Slutt og drit deg ut , Idolet ditt takla ikke alt han trøkka i seg på så kort tid. Resultatet, par år med fame. Og nå sitter han i møka. : ) Andre Strongmen tenkte sikkert for en idiot han er som tar så mye på så kort tid.

er du virkelig så dum som du høres ut?

slenge ut konklusjoner i hytt og pine. Du må være en fantastisk plagsom person.

Arild driver fortsatt med idrett på høyt nivå! og du påstår at kroppen hans ikke tåler mer? haha. troll.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1612 : 24. april 2012, 22:43 »
.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1613 : 25. april 2012, 13:16 »
er du virkelig så dum som du høres ut?

slenge ut konklusjoner i hytt og pine. Du må være en fantastisk plagsom person.

Arild driver fortsatt med idrett på høyt nivå! og du påstår at kroppen hans ikke tåler mer? haha. troll.




Hvilken idrett driver han med på høyt nivå? målet om 4 timer på marathon er vel langt fra noe høyt nivå, knapt nok viderekommen mosjonist.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1614 : 25. april 2012, 17:50 »

Hvilken idrett driver han med på høyt nivå? målet om 4 timer på marathon er vel langt fra noe høyt nivå, knapt nok viderekommen mosjonist.

for en på 100kg er det HØYT nivå.

Fortsett og hat, viser bare hvor kjipt du har det ivirkeligheten ^^

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1615 : 26. april 2012, 09:45 »
for en på 100kg er det HØYT nivå.

Fortsett og hat, viser bare hvor kjipt du har det ivirkeligheten ^^


Hater ikke Arild, kjekt å følge med på karrieren has så lenge den varte. Men må da være grenser for hvordan han skal "hylles" av forelskede småtroll som deg uannsett hva han driver med.
Nivået hans blir ikke noe høyere bare fordi han ikke er bygd for marathon.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Solvang

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1616 : 26. april 2012, 12:13 »
Hater ikke Arild, kjekt å følge med på karrieren has så lenge den varte. Men må da være grenser for hvordan han skal "hylles" av forelskede småtroll som deg uannsett hva han driver med.
Nivået hans blir ikke noe høyere bare fordi han ikke er bygd for marathon. 
 
 
 
Altså.. Arild "hylles" som du sier, fordi det har aldrig vær noen som han i Strongman! hadde han ikke begynt med det, hadde ingen vist hvem han var. Men han har jo en innsatsvilje å besluttsomhet som Ingen andre har!! å Når han sa han skulle bli NSM, ble han det, jobbet hardt å klarte det! Når han skulle bli bokser, la han om alt, jobbet hardt, å klarte jo det å ganske greit! å Nå vil han løpe NY for det er en stor drøm han har hatt sier han, da jobber han kanskje enda hardere enn han noen gang han har gjort, å han gjør det fordi han har lyst!! Det står det uansett ator respekt av, at han drømmer, men og går etter drømmen eller drømmene han har! De aller fleste her inne å generelt har drømmer, eller noe de har lyst til, men de føler ikke at de kan, eller har noen sjangs, fordi de ikke er gode nok mener de! Da må de da jobbe for det!! DET er forskjellen på Arild å vanlige folk! begge drømmer.. men Arild SKAL, å VIL mer enn andre å stopper ikke jobbe da det er tungt, slitsomt eller at noen gjør det bedre.. der har vi ALLE noe å lære.. Så at folk synes han er flink er jo helt klart sant i det han driver med, hadde gitt mye for å være like motivert, hard å hatt den ståpåviljen som han har!

Så å sitte her inne ved PC`N deres å si ting dere bare TROR eller har hørt om er grunnen til det å det å det... UTEN at det faktisk kommer fra Arild selv, å så begynne legge ut å diskutere/baksnakke folk... det synes jeg vi alle kunne holdt oss for gode til!! Greit å diskutere, for all del! men å dra konklusjoner i hytt å pine om ting er aldrig bra, å hvertfall veldig sjeldent riktig! Om dere har så mye å si, møt nå opp på stevner å bli med.. eller er dere ikke gode nok? tørr ikke? Bli med de store gutta på gymet å tren, spørr etter råd.. tørr ikke det heller? Løp opp den bakketoppen eller gå på ski samme rute som de beste.. eller orker dere ikke fordi dere mener selve dere ikke klarer?? javel.. MEN DA MÅ DERE JOBBE FOR DET!!!!!! IKKE LA NOEN ANDRE SI NOE ANNET ENN AT DERE KLARER DET!! Jobber man hardtnok mot eller for noe så får man det til før eller senere!! derfor setter folk seg mål!!! Å IKKE GI OPP!! Å enda verre: IKKE VÆR DEN SOM PEKER Å SIER, DET FÅR HAN/HUN IKKE TIL, DET KLARER DU IKKE!!! Da er det DU som allerede har tapt.... Vær heller den som backer opp, støtter, å følger med... slike folk vi trenger.. ikke den andre typen.


Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1617 : 26. april 2012, 12:48 »
...og når han sa han skulle bli WSM så prøvde han to ganger (i følge Wikipedia), før han ga opp. Så fikk han en ny drøm (bli bokser) før han ga opp og fikk enda en drøm (maraton). Disse målene ble selvsagt sporadisk avbrutt av meldinger om comeback og satsing på strongman.

Jeg tror ikke det er en eneste toppidrettsutøver i hele Norge som har den innsatsviljen besluttsomheten og evnen til å jobbe mot et mål over lang tid som Arild Haugen er i besittelse av.

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1618 : 26. april 2012, 13:56 »
janteloven som regjerer i norge vettu, du skal ikke være bedre enn noen andre

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1619 : 27. april 2012, 09:38 »
Hater ikke Arild, kjekt å følge med på karrieren has så lenge den varte. Men må da være grenser for hvordan han skal "hylles" av forelskede småtroll som deg uannsett hva han driver med.
Nivået hans blir ikke noe høyere bare fordi han ikke er bygd for marathon. 
 
 
 
Altså.. Arild "hylles" som du sier, fordi det har aldrig vær noen som han i Strongman! hadde han ikke begynt med det, hadde ingen vist hvem han var. Men han har jo en innsatsvilje å besluttsomhet som Ingen andre har!! å Når han sa han skulle bli NSM, ble han det, jobbet hardt å klarte det! Når han skulle bli bokser, la han om alt, jobbet hardt, å klarte jo det å ganske greit! å Nå vil han løpe NY for det er en stor drøm han har hatt sier han, da jobber han kanskje enda hardere enn han noen gang han har gjort, å han gjør det fordi han har lyst!! Det står det uansett ator respekt av, at han drømmer, men og går etter drømmen eller drømmene han har! De aller fleste her inne å generelt har drømmer, eller noe de har lyst til, men de føler ikke at de kan, eller har noen sjangs, fordi de ikke er gode nok mener de! Da må de da jobbe for det!! DET er forskjellen på Arild å vanlige folk! begge drømmer.. men Arild SKAL, å VIL mer enn andre å stopper ikke jobbe da det er tungt, slitsomt eller at noen gjør det bedre.. der har vi ALLE noe å lære.. Så at folk synes han er flink er jo helt klart sant i det han driver med, hadde gitt mye for å være like motivert, hard å hatt den ståpåviljen som han har!

Så å sitte her inne ved PC`N deres å si ting dere bare TROR eller har hørt om er grunnen til det å det å det... UTEN at det faktisk kommer fra Arild selv, å så begynne legge ut å diskutere/baksnakke folk... det synes jeg vi alle kunne holdt oss for gode til!! Greit å diskutere, for all del! men å dra konklusjoner i hytt å pine om ting er aldrig bra, å hvertfall veldig sjeldent riktig! Om dere har så mye å si, møt nå opp på stevner å bli med.. eller er dere ikke gode nok? tørr ikke? Bli med de store gutta på gymet å tren, spørr etter råd.. tørr ikke det heller? Løp opp den bakketoppen eller gå på ski samme rute som de beste.. eller orker dere ikke fordi dere mener selve dere ikke klarer?? javel.. MEN DA MÅ DERE JOBBE FOR DET!!!!!! IKKE LA NOEN ANDRE SI NOE ANNET ENN AT DERE KLARER DET!! Jobber man hardtnok mot eller for noe så får man det til før eller senere!! derfor setter folk seg mål!!! Å IKKE GI OPP!! Å enda verre: IKKE VÆR DEN SOM PEKER Å SIER, DET FÅR HAN/HUN IKKE TIL, DET KLARER DU IKKE!!! Da er det DU som allerede har tapt.... Vær heller den som backer opp, støtter, å følger med... slike folk vi trenger.. ikke den andre typen.

Mange som mener mye rart her inne. De fleste helt sikkert på et sviktende grunnlag. Jeg kjenner ikke Arild på andre måter enn hva jeg leser og observerer via media. Men, en betraktning gjør jeg meg nå om jeg skulle tillate meg å oppsummere litt. Mannen virker en smule rastløs/utålmodig.

Som du selv er inne på så krever det hardt arbeid uansett hva en ønsker å oppnå i livet. Vil en vinne strongmankonkurranser, så må en trene hardt for å oppnå det. Vil en bli en god bokser, så må en trene hardt for å bli det. Tilsvarende med kondisjonsidretter eller andre ting.

Det er likevel en fellesnevner som går igjen her og det er dette med tid. Jeg tror personlig en oppnår størst suksess ved å ha planer som strekker seg over litt lenger tid enn det neste halve året. Når noen har jobbet i 10 år for å oppnå et mål de har satt seg, da kan en snakke om innsatsvilje og motivasjon. 6 mnd er bare et kort blaff, selv om en kan jobbe ræven av seg disse månedene. Det gjelder også å porsjonere seg selv på en smart måte. En gutt i starten av 20-årene har hele livet foran seg. Girkassen bør ikke da inneholde kun to gir; av og på. Brenner seg fort ut. Skader osv.

Kun en tanke ...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!