Skrevet av Emne: Atlas - Justice for the 96!  (Lest 173508 ganger)

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #885 : 08. august 2009, 13:56 »
Ke i Faen? Fest i Bergen igjen? Blir stoltzen i morgen da?  Grin

Du får gi en lyd hvis du er i byen i morgen og er klar for drikking da også. Kjenner noen som skal utpå litt, men de fleste er godt over 30.  Wink

Vart ein god fest igår ja Grin
Så er klar for stotzen seinare idag, er usikker på om eg skal gje full gass eller om eg skal ta det rolig, kjenner jo ikkje løypa så godt. Avgjørelsen blir tatt rett før start Grin
Blir neppe ut på galeien idag også, så takker for tilbodet og har den heller til gode Smiley
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Atlas Treningslogg
« #886 : 08. august 2009, 16:40 »
Vart ein god fest igår ja Grin
Så er klar for stotzen seinare idag, er usikker på om eg skal gje full gass eller om eg skal ta det rolig, kjenner jo ikkje løypa så godt. Avgjørelsen blir tatt rett før start Grin
Blir neppe ut på galeien idag også, så takker for tilbodet og har den heller til gode Smiley
Eg hadde most deg opp på Stolzen Wink
Fenriken og for den del Grin
 Dance
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Atlas Treningslogg
« #887 : 08. august 2009, 16:48 »
Eg hadde most deg opp på Stolzen Wink
Fenriken og for den del Grin
 Dance

Ja, med det O2-opptaker hadde du nok det. I bratte trapper er det ikke så viktig med arbeidsøkonomi heller, så du hadde nok løpt ringer rundt meg, eller, så feit som jeg er hadde du vel ikke kommet rundt før jeg var oppe.  Grin

Jeg hadde dog knust deg i markløft.  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Atlas Treningslogg
« #888 : 08. august 2009, 17:18 »
Ja, med det O2-opptaker hadde du nok det. I bratte trapper er det ikke så viktig med arbeidsøkonomi heller, så du hadde nok løpt ringer rundt meg, eller, så feit som jeg er hadde du vel ikke kommet rundt før jeg var oppe.  Grin

Jeg hadde dog knust deg i markløft.  >Cheesy
Hehe, kan hende eg ikkje hadde komt forbi deg eingang Grin

Du hadde nok most meg i dei aller aller fleste øvelser der ein skal løfte, kaste eller liknande Smiley
Når du nevner markløft, så var det ein som nevnte ein slik konkurranse dei hadde på NIH for nokre år siden. Øvelsane var benkpress og 3 km(om eg ikkje husker feil). Visst du hadde løfta 180 kg i benken og eg 100 kg så hadde du hatt 80 sekund til gode på ein 3000 meter. Kan godt bytte ut benken med mark altså......seier ikkje nei til konkurranse Grin
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Atlas Treningslogg
« #889 : 08. august 2009, 18:05 »
80 sek  woot

Hvis jeg i min nåværende form hadde kommet under 15 min på 3000m ville jeg blitt veldig overrasket. Det vil si at du ville tatt 80 sek på de to første rundene, minst.

Vi kunne trent 20 rep knebøy først, da min tid er mye mindre avhengig av gode bein enn din er.  Grin

Som en gammel kollega en gang sa, etter å ha hørt noen O2-snappere klage på at de ikke kom til å prestere i august pga en forkjølelse i mars:

"Min fysiske form ville ikke blitt nevneverdig forringet om jeg så ble påkjørt av bussen på vei til konkurransen i dag."

 rofl
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Atlas Treningslogg
« #890 : 08. august 2009, 18:22 »
80 sek  woot

Hvis jeg i min nåværende form hadde kommet under 15 min på 3000m ville jeg blitt veldig overrasket. Det vil si at du ville tatt 80 sek på de to første rundene, minst.

Vi kunne trent 20 rep knebøy først, da min tid er mye mindre avhengig av gode bein enn din er.  Grin

Som en gammel kollega en gang sa, etter å ha hørt noen O2-snappere klage på at de ikke kom til å prestere i august pga en forkjølelse i mars:

"Min fysiske form ville ikke blitt nevneverdig forringet om jeg så ble påkjørt av bussen på vei til konkurransen i dag."

 rofl
Fullt mulig at eg hadde gjort det, men visst du drar 270 i mark så ligger du jo ein del sekunder foran meg allerede. Eg kan kanskje på ein god dag dra 160-170... :Smiley og det er absolutt maks. Då blir det vel hipsing og jukking frå knærene og opp Grin

Kan godt ta 20 reps bøy først, no problemo. Så kjører vi jaktstart metoden, visst du løfter 270 og eg 160 i mark så starter du 1 min. og 50 sek foran meg, eller kanskje vi skulle økt til 2 sekund pr. kg?...kunne blitt stor tv idrett Grin
Kanskje det er fleire som har lyst å vere med?

Eg kan definitivt ikkje kalle meg ein 02 snappar, desse snapparane er på eit heilt anna nivå enn oss dødlige ka gjelder okygenopptak. Dei må altså løpe på ei stigning på 10% for å kunne komme opp i maksimale verdier.... :Smiley men så veier jo dei ikkje meir enn 40 kg...er jo slikt eg curler med til vanlig Grin
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #891 : 08. august 2009, 20:03 »
Eg hadde most deg opp på Stolzen Wink
Fenriken og for den del Grin
 Dance

Veldig tvilsomt!!
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #892 : 08. august 2009, 20:54 »
Løpte opp på Stoltzen på omtrent 13 minutt. Er fornøyd tatt ti betraktning eit par ting:
-Første gang eg gikk/løpte der.
-dagen derpå
-Uten oppvarming
-og eg gikk feil halvveis, tapte nok ein del sekunder på det

Interessant å endelig få prøve seg på denne løypa. Er nok ein del forbedringspotensiale, og den løypa er ikkje for folk som trener med forholdsvis tunge vekter. Kan garantere at hadde eg slutta med vekttrening så hadde eg på tre mnd forbedra tida mi opp dit, kunne nok ha komt ned på ei tid rundt 11 minutt.

Sitter å ser Brann kampen på TV2. For ein dramatikk og for ein dretande dårlig dommer.
Brage Sandemoen bør finne seg nokke anna å gjere snarast, han framstår jo som ein dommar uten myndighet og autoritet! Han lar tingene utarte seg, og då blir det ein vanskelig kamp å dømme. Mange små episoder der spelarar på begge lag er for sein i tacklinger og må kjefte og smelle og komme med kommentarer i etterkant.
Første målet til Kovacs er høgst diskutabelt i forhold til fair play. Han ser tydelig at Opdal blir skada, og i tillegg til at Opdal nokre minutter tidligere fikk ein overstrekk i kneet, burde Kovacs ha spilt ballen ut over dødlinja. Han gjorde ikkje det, han gjorde bare jobben sin, men no er han blitt hatobjekt nr.1 i Bergen, i steden for ein hedersmann og Fair play representant av høg klasse. Kanskje kunne dommaren gjere noko? Eg veit ikkje, men trur regelmentet er veldig uklart på det punktet der. Fair play er stikkordet i allefall.
Videre så er det utvisninga til Bakke. Eg forstår godt frustrasjonen til Bakke. Han tar ballen klokkereint, og er vel omtrent ikkje borti Oddspilleren. Det som taler til hans ulempe, er jo strake bein, viste knotter og stor fart/stor skaderisiko. Mi meining er at gult kort er meir enn nok for ei slik tackling. Men klart, kva skal ein vente av ein så lite voksen dommer som Sandemoen.
Der er sikkert andre episoder å diskutere også. Austin si tackling f.eks der han fikk gult kort.SKal det være slik at dommeren skal drepe norsk fotball fordi spillet krever meire hurtighet, styrke og teknikk? Vi henger jo milevis bak andre store ligaer på det punktet her, la ikkje norske dommere påvirke det her endå meir negativt for norsk fotball.

Kva meinar dokke andre? La ballen rulle >Cheesy
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #893 : 09. august 2009, 09:20 »
Her er i allefall beviset på at liknande episoder har skjedd på eit langt høgre nivå enn norsk TL:

http://www.youtube.com/watch?v=EWdf5ZLbtYo#noexternalembed&feature=player_embedded
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Atlas Treningslogg
« #894 : 09. august 2009, 17:12 »
Løpte opp på Stoltzen på omtrent 13 minutt. Er fornøyd tatt ti betraktning eit par ting:
-Første gang eg gikk/løpte der.
-dagen derpå
-Uten oppvarming
-og eg gikk feil halvveis, tapte nok ein del sekunder på det
   

13 minutter på første forsøk i Stoltzekleiven er tullete bra. Du er allerede raskere enn minst 75% av de som bruker den.

 Bow
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Atlas Treningslogg
« #895 : 09. august 2009, 18:35 »
Løpte opp på Stoltzen på omtrent 13 minutt. Er fornøyd tatt ti betraktning eit par ting:
-Første gang eg gikk/løpte der.
-dagen derpå
-Uten oppvarming
-og eg gikk feil halvveis, tapte nok ein del sekunder på det

Gode greier!! 2thumbsup

Hadde vert spennande å sett ka eg kunne klart opp der... :Smiley
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #896 : 10. august 2009, 10:30 »
   

13 minutter på første forsøk i Stoltzekleiven er tullete bra. Du er allerede raskere enn minst 75% av de som bruker den.

 Bow

hjertelig for gode ord! Du er råsterk i mark og eg er halvgod i å komme meg opp på fjellet Smiley

For så snakke litt fotball etter gammalt, er jo snart PL start. Liverpool kjøper vel seg snart ein ny midtstopper. Turner frå Hul har eg altfor liten kunnskap om, men nokke bra må han være. Fordel er at han er ung (25år) og engelsk. Ellers veit eg altfor lite om hans kvaliteter.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=566214
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #897 : 12. august 2009, 08:57 »
Har vore lite styrketrening i det siste. Godt det snart er slutt på ferie......
Mandag vart det fotball spilling etter gammalt, og igår vart det løping i motbakken her.
Satser alt på å få til ei styrkeøkt, før det braker laus på Ullevaal i kveld. Drillo seier at vi skal gå offensivt ut. Starter Norge presset på midtsirkelen då?  :Smiley
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Atlas Treningslogg
« #898 : 12. august 2009, 09:02 »
Hva er din mening om sommerens overganger? Stiller Liverpool svekket i forhold til sesongavslutningen i fjor, slik enkelte hevder? Har eierne innfridd løftene sine? Kjør debatt!

(Norge kommer til å 'gå ut offensivt', dvs slå lange baller på Keru. Deretter scorer Skottland på en kontring, og Norge rakner. Jeg har tenkt å trene under kampen, så sikker er jeg.)
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #899 : 12. august 2009, 09:18 »
Hva er din mening om sommerens overganger? Stiller Liverpool svekket i forhold til sesongavslutningen i fjor, slik enkelte hevder? Har eierne innfridd løftene sine? Kjør debatt!

(Norge kommer til å 'gå ut offensivt', dvs slå lange baller på Keru. Deretter scorer Skottland på en kontring, og Norge rakner. Jeg har tenkt å trene under kampen, så sikker er jeg.)

Det låg vel lenge i kortene at med innkjøp av Johnson så skulle Arbeola selgast, feil meiner eg då vi trenger ein solid stall med så mykje kamper som det er i løpet av ein sesong.
At Alonso stakk, stikker vel meire i  hjertet enn noko anna. Skal bli hardt å erstatte han. Godeste Aquilani skal få nok å jobbe med når han kjem tilbake frå skade. Han rapporteres å være tilbake om 4-8 veker. Litt i lengste laget synes eg. Håper han slår til. Litt skuffande at dei kjøper ein skada spelar, men får håpe han slår til.
Ingen offensive kjøp så langt, det er merkverdig. Ser at Hulls Turner er i søkelyset, han kan bli ein grei back up. Har sett han altfor lite til å uttale meg egentlig.

Andrei Voronin er tilbake frå lån i Herta Berlin, la oss håpe han viser litt av det han kan. Han gjorde jo sine saker forholdsvis bra i låneperioden i Tyskland. Plager meg at El capitano (Gerrard) er ute med lyskeproblem. Han trakk seg fra landslagskampen, håper han er klar til Søndag.

Treningskampene har ikkje vore bra, etter det som eg har fått med meg. Det seier jo egentlig ikkje ein dritt, då det er uvisst kor mykje dei legger i slike kamper. Liverpool kommer til å være i toppen, men er usikker på kor bra det kjem til å bli. Får håpe Benayoun fortsetter der han slapp i fjorårssesongen, samt at andre sentrale spillere som Kuyt, Mascherano, Torres, Carragher og Gerrard opprettholder eit høgt nivå over store deler av sesongen.

Og eierene kan du få gratis av meg. Burde ha lagt ut ein del gryn for å få tak i ein offensiv spiller, ein målgarantist. Men eg er såpass patriot at eg ser på det som at dei som er tilstede må heve seg.

YNWA!  Grin

Såpass? Satser på ein god kamp i kveld...time will show Smiley
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!