Skrevet av Emne: Gå ned i vekt med RYP  (Lest 1966 ganger)

Utlogget Wonde3rboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Gå ned i vekt med RYP
« : 21. mai 2009, 16:23 »
Hei!:) Er rimelig ny her på forumet, har nå trent i 2-3 måneder uten seriøsitet før jeg begynte på RYP for 1 uke siden (er nå i uke 2) og jeg lurte på om det var noen her som hadde gode resultater med fetttap under RYP.

Veier selv ca 125 kilo og er 2 meter høy på strømpelesten. Har en del fett jeg vil prøve å miste og har merket fremgangen i RYP til nå, fått mer markerte triceps og skuldre spesielt, i tillegg fått litt mindre mage og rumpe.

Det jeg egentlig lurte på, var om jeg burde slanke meg før jeg starter å bygge muskler?Smiley hører overalt at "ååhh, du har så sykt mye potensiale" og vil nå gjøre noe ut av det:) Så hvis du var meg, ville du bygget muskler og så deffet senere, eller slanket deg ned til 100 kilo og bynt å bygge muskler derifra? Akkurat nå kjører jeg grunnprogrammet sammen med "ned i fettprosent" som da tilsir ca 3000 kalorier om dagen for meg, er dette noe jeg burde revurdere eller skal jeg fortsette slik? Trenger litt eksperthjelp nå!:)


Utlogget Fosen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Gå ned i vekt med RYP
« #1 : 22. mai 2009, 06:00 »
Heisann. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt alt for å komme meg ned til en god fettprosent, for så å bygge roolig opp etterpå. Om du nå er ganske i starten av treninga så vil du nok øke greit i styrke selv på kcal-underskudd, så utnytt dette! Du vil ha mye igjen i for dette senere, da er mer motiverende å se musklene, at de ikke er skjult under fett Smiley det er nå hvordan jeg tenker værtfall. 3000kcal bør være ganske greit for deg ja.
Gikk selv ned en del kilo ifjor når jeg trente RYP uten å  miste så mye av styrken, men det viktigste er selvfølgelig kosteholdet. Lykke til!

Utlogget Wonde3rboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Gå ned i vekt med RYP
« #2 : 22. mai 2009, 09:50 »
Takk for ett raskt svar!:) Der dukket det opp noen flere spørsmål i hodet mitt da!:p

Hvor viktig og vesentlig er cardio når jeg går på en diett bestående av 3000 kalorier hver dag, har lest noen plasser at det holder hvis du trener styrke+spiser lite kalorier +at du samtidig er ganske stor vil cardio ikke være å anbefale da?
 
Og ikke minst, hvor viktig er det at jeg får i meg de anbefalte 300 g med proteiner som da er det anbefalte på RYP sin kalorikalkulator, hvis jeg går under dette. Vil det da tære på musklene mine istedenfor fettreservene?:p Og bare sånn ca, hvor mye kan jeg forvente å miste i kilo i framtida med en diett på 3000 kalorier og 3x fullkropps gjennomkjøringer i uka?Smiley

Utlogget Fosen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Gå ned i vekt med RYP
« #3 : 22. mai 2009, 15:08 »
Ingen problem Smiley

De sier det at om du legger deg i 500kcal underskudd pr dag så vil du gå ned rundt en halvkilo i uka. Det med cardio, om du får de 500kcal i under ved hjelp av å spise mindre enn du bruker, eller om du spiser akkurat vedlikehold og tar deg ei kardioøkt som tilsvarer 500kcal, det har etter hva jeg har lest (og erfart), ingen betydning. Så det er ikke nødvendig, men det kan være positivt, da du vil få bedre oksygenopptak osv.

Når det kommer til proteiner bør du vil ligge på 1,7-1,8 gram per kilogram vekt, og litt høyere på deff. Så om du er 125kilo, så ville jeg lagt meg rundt 250 Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!