Skrevet av Emne: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132  (Lest 624244 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Not at all... Men ble nesten litt fristet til å prøve Tongue

Jepp, de er flink til å ha en selgende strategi i produktbeskrivelsene sine Wink
Faktum er det at innholdet i denne super-fancy-fargerrike boksen er mer eller mindre lik som i de fleste andre fettforbrennere (Les: Sad )
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Haha, med grei kjennskap til begge idretter vil jeg påstå at 1 år trening for en NM uttøver i mellom eller langdistanse er særdeles mye mer krevende enn tilsvarende for en AF uttøver. Som ihugga fan av BB/Af, friidrett må jeg bare innrømme det, uten at det gjør prestasjonene noe mindre imponerende.
Det er selvfølgelig en helt abstrakt diskusjon, som også er avhengig av hva man liker å gjøre;)


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Haha, med grei kjennskap til begge idretter vil jeg påstå at 1 år trening for en NM uttøver i mellom eller langdistanse er særdeles mye mer krevende enn tilsvarende for en AF uttøver. Som ihugga fan av BB/Af, friidrett må jeg bare innrømme det, uten at det gjør prestasjonene noe mindre imponerende.
Det er selvfølgelig en helt abstrakt diskusjon, som også er avhengig av hva man liker å gjøre;)




styrketrening er nok noe av det tyngste man kan trene, men dog også den "idretten" hvor man kanskje har mest pauser også Cheesy hehe

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Haha, med grei kjennskap til begge idretter vil jeg påstå at 1 år trening for en NM uttøver i mellom eller langdistanse er særdeles mye mer krevende enn tilsvarende for en AF uttøver. Som ihugga fan av BB/Af, friidrett må jeg bare innrømme det, uten at det gjør prestasjonene noe mindre imponerende.
Det er selvfølgelig en helt abstrakt diskusjon, som også er avhengig av hva man liker å gjøre;)


Tusen hjertelig takk <33 Dette var det godt å lese når jeg satte meg på senga etter 3mil Cheesy

In your face Sig! Tongue neida...Du jobber UTEN TVIL hardere mot AF enn meg mot løping, ingen tvil og all respekt til deg for det
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Haha, med grei kjennskap til begge idretter vil jeg påstå at 1 år trening for en NM uttøver i mellom eller langdistanse er særdeles mye mer krevende enn tilsvarende for en AF uttøver. Som ihugga fan av BB/Af, friidrett må jeg bare innrømme det, uten at det gjør prestasjonene noe mindre imponerende.
Det er selvfølgelig en helt abstrakt diskusjon, som også er avhengig av hva man liker å gjøre;)



Tusen hjertelig takk <33 Dette var det godt å lese når jeg satte meg på senga etter 3mil Cheesy

In your face Sig! Tongue neida...Du jobber UTEN TVIL hardere mot AF enn meg mot løping, ingen tvil og all respekt til deg for det

Haha, han gråhåra gamle karen der finner bare alt for mye glede i løpinga, og har ikke vært like tappa for styrke, energi og psyke som jeg er nå - enda. Idrett er idrett, men AF er i stor grad livsstil. Har selv spilt fotball på proffnivå, og det er en lek i forhold. Greit at langdistanse er insane tungt og krevende mentalt, men du er ferdig når du er ferdig med løpet. Når man skal stille i konkurranse tenker man på det 24/7, om mulig mer. ALT handler om den dagen du skal på scena.

En mellom- eller langdistanseløper sliter nok mer året rundt enn en AF-utøver (off-season kan vi jo "chille" en god del Wink ), men de 2-3 månedene før konk tror jeg ikke kan sammenlignes en gang.
Forsåvidt enig i at det er en helt abstrakt diskusjon, da Tongue
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Haha, han gråhåra gamle karen der finner bare alt for mye glede i løpinga, og har ikke vært like tappa for styrke, energi og psyke som jeg er nå - enda. Idrett er idrett, men AF er i stor grad livsstil. Har selv spilt fotball på proffnivå, og det er en lek i forhold. Greit at langdistanse er insane tungt og krevende mentalt, men du er ferdig når du er ferdig med løpet. Når man skal stille i konkurranse tenker man på det 24/7, om mulig mer. ALT handler om den dagen du skal på scena.

En mellom- eller langdistanseløper sliter nok mer året rundt enn en AF-utøver (off-season kan vi jo "chille" en god del Wink ), men de 2-3 månedene før konk tror jeg ikke kan sammenlignes en gang.
Forsåvidt enig i at det er en helt abstrakt diskusjon, da Tongue
KOM HER SÅ SKAL JEG VISE DEG TAPPA FOR ENERGI!!!

...vi slutter diskusjonen der og du fikk siste ordet. Begge synspubkter har blitt ytra og diskusjonen er over Smiley

/Fred og kjærlighet
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
KOM HER SÅ SKAL JEG VISE DEG TAPPA FOR ENERGI!!!

...vi slutter diskusjonen der og du fikk siste ordet. Begge synspubkter har blitt ytra og diskusjonen er over Smiley

/Fred og kjærlighet

Hehe, bare gøy å fyre opp litt Wink Men begge deler er jo insane krevende på sin måte!



Dagens økt:
Helkropp

Kjørte for det meste sirkeltrening idag. Hovedfokus på bein. 3-4 øvelser på rappen. Ca. 3min pauser mellom hver runde.

Roing: 500m chill.

Sirkel 1:
 - Dips/Pull-ups/Knebøy
Kv x 20 // Kv x 10 // Kv x 25
Kv x 20 // Kv x 10 // Kv x 25
Kv x 20 // Kv x 10 // Kv x 25

Sirkel 2:
 - Beinpress/Benkpress/Nedtrekk
200kg x 15 // 60kg x 15 // 75kg x 12
200kg x 15 // 60kg x 15 // 75kg x 12
200kg x 20 // 60kg x 20 // 75kg x 15

Sirkel 3:
 - T-bar roing/Cable flyes/Leg extensions/Lårcurl
35kg x 15 // 25kg x 15 // 40kg x 15 // 50kg x 12
35kg x 15 // 25kg x 15 // 40kg x 15 // 50kg x 12
35kg x 20 // 25kg x 15 // 40kg x 15 // 50kg x 12


Stående tåhev:
75kg x 12
75kg x 12
75kg x 12

+ loads med posering Wink
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

EmyR

  • Gjest
Hva er det kjappeste du har rodd på diverse distanser? Smiley Og hvor ofte ror du? Har du det kun på rygg/biceps dag eller ødelegger det i liten grad for restitusjonen?

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

 woot woot woot what!!! gråhåra!!!!:)SmileyHuh?

ja tror ikke det er noen vonde meninger bak noe her, og det er egentlig en like teit diskusjon som VG sin årlige kåring av norges best trente uttøver hvor vedkommende alltid trener 6 timer hver dag Cool Cool yeah right..

Dietten er ikke like ekstrem for løpere, rett og slett fordi det vil føre til dårligere resultater. På den andre siden er det veldig forskjellig på folk hvor krevende dietten føles rent subjektivt. Uansett vil nok AF ha en mer krevende del der ja.

Argumentet om at alt handler om DEN dagen kjøper jeg ikke. Som oftest har man 2-3 konkurranser, og det samme har man i maraton. Man vil da trene og legge opp årsplan/periodeplan og ukesplan opp mot de dagene.

Poenget mitt var at mengden trening som gjenspeiles i utholdenhetsidretter er enorm i forhold. Gode langdistanseløpere snitter i løpet av året ca 200km i uka i snitt, fordelt på 2 økter daglig 7 dager i uken. Dvs ca 30km hver dag.
Jeg er ganske sikker på sigg, at om du kunne velge mellom
1. Gjør som du gjør nå, eller
2. Løpe 200km + i uken,

og begge alternativene hadde ledet deg til norgesmester i AF(abstrakt) så hadde du foretrukket å gjøre det du gjør nå?

Det er klart at du kan argumentere for at det gjør du fordi du synes løping er kjedelig, men om en spør et representativt utvalg er jeg ganske sikker på at de ville valgt de 5-6 øktene og diett, samt den deilige, lange off-season perioden nettopp fordi folk ikke ville taklet mengden, fysisk såvel som psykisk;)

Men det handler ikke om å være tøff eller ikke, overhode ikke det jeg mener. Om du hadde tjent på å ha 10-12 styrke-økter i uka er jeg ganske sikker på at du hadde ofret det, men det fungerer rett og slett ikke Undecided Poenget mitt er at det må gå ann å si at andre idretter kan være mer krevende enn den man holder på med selv. Jeg f.eks mener at tennis og svømmin er tøffere og mer krevende enn løping igjen:)

Nok om det!! Fotball er i stor grad amatøridrett, DER er vi helt enig!;)

Hilsen Gandalf;)

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Haha, han gråhåra gamle karen der finner bare alt for mye glede i løpinga, og har ikke vært like tappa for styrke, energi og psyke som jeg er nå - enda. Idrett er idrett, men AF er i stor grad livsstil. Har selv spilt fotball på proffnivå, og det er en lek i forhold.
Hvilket nivå har du spilt fotball på og i hvilken klubb? Hvorfor valgte du å slutte med det, skader?

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Hva er det kjappeste du har rodd på diverse distanser? Smiley Og hvor ofte ror du? Har du det kun på rygg/biceps dag eller ødelegger det i liten grad for restitusjonen?

1. minutt = 363m
100m = 15,4sek
1000m = 3:14,7

Det er det eneste jeg vet faktisk..

Prøver å ro hver 3. dag nå. Trener bare litt lett rygg etterpå - den er så brei uansett Grin

woot woot woot what!!! gråhåra!!!!:)SmileyHuh?

ja tror ikke det er noen vonde meninger bak noe her, og det er egentlig en like teit diskusjon som VG sin årlige kåring av norges best trente uttøver hvor vedkommende alltid trener 6 timer hver dag Cool Cool yeah right..

Dietten er ikke like ekstrem for løpere, rett og slett fordi det vil føre til dårligere resultater. På den andre siden er det veldig forskjellig på folk hvor krevende dietten føles rent subjektivt. Uansett vil nok AF ha en mer krevende del der ja.

Argumentet om at alt handler om DEN dagen kjøper jeg ikke. Som oftest har man 2-3 konkurranser, og det samme har man i maraton. Man vil da trene og legge opp årsplan/periodeplan og ukesplan opp mot de dagene.

Poenget mitt var at mengden trening som gjenspeiles i utholdenhetsidretter er enorm i forhold. Gode langdistanseløpere snitter i løpet av året ca 200km i uka i snitt, fordelt på 2 økter daglig 7 dager i uken. Dvs ca 30km hver dag.
Jeg er ganske sikker på sigg, at om du kunne velge mellom
1. Gjør som du gjør nå, eller
2. Løpe 200km + i uken,

og begge alternativene hadde ledet deg til norgesmester i AF(abstrakt) så hadde du foretrukket å gjøre det du gjør nå?

Det er klart at du kan argumentere for at det gjør du fordi du synes løping er kjedelig, men om en spør et representativt utvalg er jeg ganske sikker på at de ville valgt de 5-6 øktene og diett, samt den deilige, lange off-season perioden nettopp fordi folk ikke ville taklet mengden, fysisk såvel som psykisk;)

Men det handler ikke om å være tøff eller ikke, overhode ikke det jeg mener. Om du hadde tjent på å ha 10-12 styrke-økter i uka er jeg ganske sikker på at du hadde ofret det, men det fungerer rett og slett ikke Undecided Poenget mitt er at det må gå ann å si at andre idretter kan være mer krevende enn den man holder på med selv. Jeg f.eks mener at tennis og svømmin er tøffere og mer krevende enn løping igjen:)

Nok om det!! Fotball er i stor grad amatøridrett, DER er vi helt enig!;)

Hilsen Gandalf;)

Trodde Ulrik hadde avslutta dette nå Tongue

Men én ting må jeg bare si... Greit med periodeplanene og årsplanene dine, men når jeg sier at alt handler om DEN dagen mener jeg at du går litt i sirkel mentalt, som er ganske 'tærende'. Man har f.eks. for lite energi på skolen... Så tenker man: "Hmmm, hvorfor har jeg så lite energi?" Også finner man ut at svaret er fordi man er på diett..... som igjen leder deg til å tenke på konkurranse.... som igjen leder deg til å tenke på hva du skal spise, trene, skal jeg karbe opp eller ikke, hvorfor veide jeg 0,1kg mer i dag enn i går, når skal jeg egentlig kutte vannet, hvor mange dips havner jeg på i konkurranse...
Same shit når man skal lese til eksamen, gå på date, ta seg en tur på driteren og studerer lårene i speilet idét buksa er på vei ned... Det popper opp i huet ditt UANSETT hva du driver med.

Det er vel eeeeegentlig ikke noe å diskutere mtp. at Athletic Fitness faktisk er på topp 5 over verdens mest krevende idretter Grin
"Dette er en sport hvor kroppen virkelig får slitt seg ut og nylig havnet på topp 5 listen over de mest psykisk krevende sportene i verden!"
Velger å stole på OMD, men skulle forsåvidt gjerne hatt en kilde på akkurat det.
[http://www.omdfitness.com/side3.html]

Ta en kikk på denne også: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1088 Wink

Hvilket nivå har du spilt fotball på og i hvilken klubb? Hvorfor valgte du å slutte med det, skader?

1. divisjon. Skeid. Keeper Wink

Jeg valgte rett og slett studiene. Surt miljø mye pga. rævva trener osv. Likte ikke tanken på å havne opp som avdanka 37-åring med null framtid heller, er for smart til sånt Tongue
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

elmundox

  • Gjest
Hei Sigg1!

Jeg har lagt på meg 20kg på bulk. Er nå oppe i 90kg, 176cm høy. Begynner å føler meg ukomfertabelt stor. Problemet er at sommeren begynner 1. November hvor jeg bor. Planen er å begynne på deff 1. Juli og bulke enda mer frem til det. Problemet er at jeg føler at det ikke så mye vits å bulke så særlig mer ettersom det er min første bulk. Har du noe tips på hva jeg bør gjøre frem til 1. Juli? Skal være 'shredded' til 1. November.

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Hei Sigg1!

Jeg har lagt på meg 20kg på bulk. Er nå oppe i 90kg, 176cm høy. Begynner å føler meg ukomfertabelt stor. Problemet er at sommeren begynner 1. November hvor jeg bor. Planen er å begynne på deff 1. Juli og bulke enda mer frem til det. Problemet er at jeg føler at det ikke så mye vits å bulke så særlig mer ettersom det er min første bulk. Har du noe tips på hva jeg bør gjøre frem til 1. Juli? Skal være 'shredded' til 1. November.

Spis rein mat. Du kan også kutte ut proteinpulver og spise mat i stedet for, det vil hjelpe på sultfølelsen. Kutt i stor grad ut proteinpulver og spis "rein" mat Wink Hvis du spiser noenlunde reint skal du slite med å legge på deg mer vil jeg tro Wink
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

elmundox

  • Gjest
Takk for svar! Smiley

Hva spiser man etter en joggetur egentlig? Bare en shake, banan + vanlig rein mat?

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Takk for svar! Smiley

Hva spiser man etter en joggetur egentlig? Bare en shake, banan + vanlig rein mat?

Greit å fylle på med litt karbs. Banan er fint. Riskaker, vitargo, sjokomelk osv. Wink
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!