Skrevet av Emne: Beholde muskler som fallskjermjeger/spesialjeger?  (Lest 4489 ganger)

Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Jeg lurer på hvordan det er egentlig med muskler og fallskjermjegere? Jeg har hørt at fallskjermjegere må gå flere dager uten mat og at må bygge opp seige utholdenhet muskler (power/råstyrke muskler er så godt som verdiløst). Har sett flere bilder av fallskjermjegere, og de fleste ser ganske spinkle ut.
Det andre jeg tenker på er treningen, det blir mye trening og lite mat. Dette er da ikke bra for musklene?

Så spørsmålet blir, om jeg en gang har lyst å melde meg på opptakket til fallskjermjeger og lyst å utdanne meg som en fallskjermjeger, hva/hvordan burde jeg spise? Lære kroppen å faste? Lavkarbo?

Hvis det er noen fallskjermjegere på forumet, del efarninger! Smiley
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

En kombinasjon av styrke og god kondisjon/utholdenhet er det beste. Det er jo mye du trenger styrke til som spesial soldat. Klarte opp i tau, bære andre soldater osv. Så du kan med fordel trene styrke, men prøv å tren en del chins, push ups og dips. Trening med egen kroppsvekt er viktigere enn å kunne maxe mest mulig i benken  Wink
Ellers så er det veldig viktig å kunne gå laaangt med sekk når du er inne på opptaket. Å være god til å svømme + flink til å gå på ski er også en fordel.
Angående maten, så bare spis som vanlig, mye proteiner så du får bygd opp musklene. 

Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Vet du hvordan det er med mat i utdanningstiden, opptaket og jobb som jeger?
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Jeg var der kun i 2 uker. Men du får greit med mat ja, eller det vil si, du spiser jo i kantina så du spiser så mye som du selv vil ha. Du får 3 måltider + at du kan smøre deg ei niste pakke. (hvertfall når jeg var der)
Men det er når du er i leiren. Du må belage deg på å være myye ute i skogen, og da får du lite mat. Også i opptaksuka så får du minimalt med mat tror jeg. (jeg kom aldri ditt). Og resten av året må du også belage deg på å få lite mat når dere er på øvelser. Men som sagt, når dere er i leiren så får du godt med mat. 

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Når du er spesialjeger så vil ikke fokuset ditt være å ha mye muskler på kroppen. Den har akkurat nok til å klare å bære sekker opp til 50kg, klare 10++++ hangups, 50+++ pushups og evig mange situps. Du trenger ikke muskler, og under utdanninga/opptaket vil du glemme/(vil ikke bry deg om) alt av styrketrening
"There Can Be Only One" - Bill K

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!