Skrevet av Emne: Benkpress - forced reps all the way, fins det fremgang i det?  (Lest 2744 ganger)

Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

Nå, sist trening så fikk jeg en ny ide, ettersom jeg trener benkpress og synes framgangen er slæeeeeg, jeg fikk for meg at jeg skal ta så masse vekt at jeg bare klarer å løfte det to ganger alene maks. deretter fikk jeg en kompis til å dra litt i stnga slik at den går opp for hver rep, tok 8 reps hver serie.

av en eller annen grunn tror jeg denne metoden er bedre når det kommer til framgang i styrke, og å slite ut musklene under treninga, flere som støtter teorien min om at det er en effektiv treningsmetode og ikke complete waste of time, grøftesurfing2k..??

trente 8*5 med 80 kg med denne metoden.
noe jeg burde fortsette på eller?
isåfall noen som kan anbefale et godt program for å øke i styrke i benkpress? Huh

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Tja... treningspartneren din kommer ihvertfall til å få noen heftige biceps.

Utlogget Molde

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Jeg har kjørt 5x5 Popwerbuilding med stor framgang.. virker bra fram til nå.. øker 5kg i uken på markløft og knebøy og 2,5kg i benkpress og militærpress.
Holder på, holder på. Bare vent!

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Tror du vil tjene mere på å la egoet stå igjen ved døra, å heller trene et spesifikt benkpressprogram med fast progresjon. Du kan jo prøve BB's benkprogram, mange som har økt der, eller sheiko bog, 5x5. Mulighetene er mange. Kontinuitet er viktig, og dersom du ikke spiser nok vil ikke musklene dine vokse heller.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Min umiddelbare reaksjon er at dette er drepen for styrkeutvikling.
Dette er noe vi diskuterer endel på trening. Jeg har alltid hevdet at man aldri skal bomme på en vekt på trening, og snarere gi seg noen reps før utmattelse. 
Jeg blir ofte møtt med at det er en unnskyldning jeg kommer med for å rettferdiggjøre å kunne trene som en liten jenteunge..

Vel vel, diskusjonen fortsetter..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Jeg pleier som regel f.eks å ta femmer på det jeg kunne tatt sjuer. Det har jeg blitt sterkere av. Pleier  ikke å kjøre meg helt ut. Mulig jeg burde gjøre det en gang iblandt men jeg tror ikke det bør bli så ofte.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

saken er at treningspartneren min trenger bare å ta i 10 gram for at jeg skal klare å løfte det opp,hver gang. skal prøve metoden å see framgangen, for jeg tror ikke dere skjønner helt hva jeg mener. syns jeg får utnyttet musklene utrolig godt med denne metoden, blir ikke overtrent heller, tok manualer på biceps tre dager på rad sist uke. trente tungt som faen helt til failure. begynte å lure på om jeg gjorde noe feil siden jeg ikke kjente noe særlig i musklene dagen etter når jeg flexet, så på'n igjen.

jeg har gått lei av den vanlige rutinen med å legge på vekter, trene på egenhånd, gijen og igjen og igjen, men svært lite forbedringer med tanke på maks styrke. ligger bare på 90-100 kg uansett.
men vi får se, om det blir forbedringer med dette... selvlagde programmet,hehehe.

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Hvorfor gidder du å spørre 'oss' om råd når du tydligvis ikke har tenkt å følge dem?



Utlogget sockets

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Jeg har god kontinuerlig fremgang med en litt blanding av det dere snakker om. Løfter jo selvfølgelig bare selv, men har alltid en bak meg - ettersom jeg hele tiden presser ut alle de reppene jeg greier. og hver 8. gang så må jeg ha litt hjelp på siste.

Det jeg derimot prøvde, som minner litt om det du gjør, var å kjøre tunge negativer/eksentriske løft etter god oppvarming. Tok 5kg mer enn 1RM, og kjørte så rolig og strikt ned til brystet jeg kunne uten hjelp, for så å få hjelp opp igjen. Hadde 2 sett av 3-4 sånne reps. Dette bør vel ha noe for seg, en gang i blant?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!