Skrevet av Emne: Gjør meg perfekt  (Lest 2202 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Gjør meg perfekt
« #15 : 15. april 2004, 03:23 »
Er faktisk enig med warlock her! helt unødvendig at  en 13 åring skal begynne å løfte tunge vekter så tidlig! Dette sier også Dietmar...men selvsagt ingenting i veien for at han kan begynne å trene teknikk med ikke alt for tunge vekter.
En annen ting er som warlock sier at begynner man å trene for tungt for tidlig kan dette hindre lengdeveksten - sier seg selv det når kroppen må bruke ressursene sine på å styrke skjelletet i bredden istedet for lengden pga tung belastning utenfra - når skjelettet komprimeres slik vil det nemlig oppfattet dette som et signal om at oi her må jeg "legge" på meg ( bein altså) for å tåle presset.

Ja, klart en rygg kan skades utvokst eller ei ved feilbruk - men det er da ikke nødvendig å øke sjansen for å skade ryggen akkurat.....uansett er det meget dumt å risikere ryggen sin når man er så ung bare for å se litt bedre ut på badestranda!

Herre gud slux. Du er bare 13 år - nyt tiden som ung - tren, kos deg, ha det gøy, skap deg et godt grunnlag nå teknikkmessig med vektreningen og vent heller noen år med å satse på de store tunge vektene. Sterkere blir du etterhvert uansett! Men har du hastverk risikerer du bare å skade deg. Og er skaden først skjedd, ja så kan den selvføgelig muligens gjøres noe med, men du vil risikere å bli lettere skadet senere. Og en dårlig rygg er ingen fornøyelse! Believe me!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Gjør meg perfekt
« #16 : 15. april 2004, 14:14 »
Unngå å tren med tunge vekter noen år ennå, men tren masse og variert med kroppen som belastning. Også en flott periode å trene med lettere vekter og tenke teknikk. Om to år kan du øke belastningen. Alderen fra 15 til 18 er veldig viktig for fysikken resten av livet, og kan skape grunnlaget for kjempe-resultater seinere.

Utlogget beinar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 314

SV: Gjør meg perfekt
« #17 : 15. april 2004, 21:18 »
Hvis du synes vektrening er kult så har du en god mulighet til å utnytte den høye testosteronproduksjonen du har i kroppen din i åra fremover! Skulle ønske jeg begynte når jeg var ca14 år...

Enig med Stripie, skulle ønske jeg begynte i en alder av 13-14 år.
Så stå på, tren basisøvelser med 10-12 repetisjoner uten å ta i så tungt at får vondt. Du må huske at du bare er tretten år og kroppen din tåler ikke de samme påkjenningene som f eks en 20 åring. Selv om du gjerne har lyst til å trene med tunge vekter,ja, jeg leste at du ikke skulle gjøre det men HVIS du gjør det, kan ryggen spesielt ta skade.

Begynner du å trene nå og oppretthlde et godt kosthold og en strukturert trening fremover kan du være ganske stor når du blir 16-17, med andre ord da jeg begynte. Ja, som sagt jeg skulle begynt før.... Undecided

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

SV: Gjør meg perfekt
« #18 : 15. april 2004, 21:38 »
skulle ikke ønske jeg begynte før. Skal være ærlig å si at jeg har blitt mer kroppsfiksert ettersom jeg begynte å ta treningen alvorlig. Syntes det er for tidlig å begynne med kostilskudd og trene med vekter for å øke muskler. Finn deg eller en idrett som fotball, tennis, hockey og ha det gøy sammen med venner. Spis sunn norsk mat og begynn eller med trening i en alder av 15 - 16.

"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Gjør meg perfekt
« #19 : 15. april 2004, 22:24 »
Hvorfor kan man ikke spise sunn mat og løfte vekter... også sammen med kompiser???

Samma om det er vekttrening,fotball,håndball,hockey,kampsport man går på vel. Man må jo gjøre det man har lyst til der og da. 

Og med tanke på skader og sånt så er sjansen for å få skader i fotball,håndball,hockey og kamspsport+++ like stor som å få skader av å løfte vekter.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Gjør meg perfekt
« #20 : 15. april 2004, 23:01 »
skulle ikke ønske jeg begynte før. Skal være ærlig å si at jeg har blitt mer kroppsfiksert ettersom jeg begynte å ta treningen alvorlig. Syntes det er for tidlig å begynne med kostilskudd og trene med vekter for å øke muskler. Finn deg eller en idrett som fotball, tennis, hockey og ha det gøy sammen med venner. Spis sunn norsk mat og begynn eller med trening i en alder av 15 - 16.


hmm. Jeg tror du gir uttrykk for noe som kan bli et problem for mange. Mener trenere, foreldre og lærere har et veldig ansvar her. Utviklingen har gått veldig fort de siste åra når deg gjelder idealene som blir presentert i ungdomskulturen.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Gjør meg perfekt
« #21 : 16. april 2004, 00:01 »
Slux: Hehe oki bare vi andre her inne som maser fælt da. Høres ut som en god ide det med sykkel, men som det er blitt sagt her så er det ingen ting i veien for at du kan begynne med vekttrening, men at du bør satse på lett og teknikkrettet trening noen år fremover. Heller ingen grunn til å begynne å stresse med kosttilskudd og slikt, men sørg for at du får i deg nok og riktig kost Smiley
Ellers får jeg håpe du finner noe du syns er gøy å holde på med - det er kjempeviktig!

Lykke til iallefall og stå på! 2thumbsup

Utlogget MO FO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

SV: Gjør meg perfekt
« #22 : 23. april 2004, 18:45 »
jeg reagerer bare på at du leter en metode som går VELDIG FORT!! da leter du etter på feil plass. kanskje du kan finne noe på tv shop som lover forandring etter 14 dager men ...


HUSK :
TTT- ting-tar tid

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Gjør meg perfekt
« #23 : 23. april 2004, 21:05 »
HUSK :
TTT- ting-tar tid

MO FO... du har skjønt det  2thumbsup Og Slux, du er sikkert perfekt som du er... man trenger ikke se ut som en typisk medieskapt A4-modell for å være perfekt. Tenk langsiktig og fornuftig...

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Gjør meg perfekt
« #24 : 27. april 2004, 09:59 »
 Wink kjør variert trening, spill lek osv, da bygger du ett godt grunnlag for kroppen din.  Grin
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!