Skrevet av Emne: Boksekamp i kveld  (Lest 49730 ganger)

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Boksekamp i kveld
« #285 : 04. april 2010, 01:58 »
Jeg er bokseekspert (i dette selskapet) >Cheesy, og kan med en gang si at Arild skuffet i denne kampen. Hadde den gått en runde til er det ikke usannsynlig at Arild hadde tapt på poeng.
Det som skuffet meg var hvordan Arild agerte i ringen. Han viste tydelig det mange har 'fryktet' - at han fremdeles er litt slagredd; og at han mister kontroll under press; og at bevegelsesmønsteret ikke er som det burde være.

Nå er Arild fersk i gamet, men jeg tror de fleste som har bokseerfaring vil skrive under på at det er veldig viktig (om ikke helt nødvendig) å starte boksing i tidlig alder. Mange vil vel hevde at de nødvendige refleksene og bevegelsene, for å hevde seg på et visst nivå, er noe som må læres i ung alder - og kanskje er umulig å få til å sitte i voksen alder.

Boksing er faktisk en ekstremt teknisk idrett. I rene kondis- eller styrkegrener kan man lettere trene seg opp til et høyt nivå selv om man begynner i sen alder. Det er litt som med fotball. Man kan ha alle verdens beste fysiske forutsetninger, men man kan bare ikke bli en god fotballspiller om man begynner når man er passert 20 år (eller 15 år for den saks skyld)...

Poenget er at dersom målet er å bli god (Europa-nivå), noe jeg tror Arild har forhåpninger om over tid, så er det en utrolig utfordring for å si det mildt. Og forresten, det er fullt mulig å være kritisk, og samtidig ønske Arild all lykke i den videre boksekarrieren.


Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: Boksekamp i kveld
« #286 : 04. april 2010, 02:03 »
Jeg er bokseekspert (i dette selskapet) >Cheesy, og kan med en gang si at Arild skuffet i denne kampen. Hadde den gått en runde til er det ikke usannsynlig at Arild hadde tapt på poeng.
Det som skuffet meg var hvordan Arild agerte i ringen. Han viste tydelig det mange har 'fryktet' - at han fremdeles er litt slagredd; og at han mister kontroll under press; og at bevegelsesmønsteret ikke er som det burde være.

Nå er Arild fersk i gamet, men jeg tror de fleste som har bokseerfaring vil skrive under på at det er veldig viktig (om ikke helt nødvendig) å starte boksing i tidlig alder. Mange vil vel hevde at de nødvendige refleksene og bevegelsene, for å hevde seg på et visst nivå, er noe som må læres i ung alder - og kanskje er umulig å få til å sitte i voksen alder.

Boksing er faktisk en ekstremt teknisk idrett. I rene kondis- eller styrkegrener kan man lettere trene seg opp til et høyt nivå selv om man begynner i sen alder. Det er litt som med fotball. Man kan ha alle verdens beste fysiske forutsetninger, men man kan bare ikke bli en god fotballspiller om man begynner når man er passert 20 år (eller 15 år for den saks skyld)...

Poenget er at dersom målet er å bli god (Europa-nivå), noe jeg tror Arild har forhåpninger om over tid, så er det en utrolig utfordring for å si det mildt. Og forresten, det er fullt mulig å være kritisk, og samtidig ønske Arild all lykke i den videre boksekarrieren.



http://www.vg.no/sport/boksing/artikkel.php?artid=595326

dette har jeg hørt klemmetsen si live også!

rart om en så ekstremt profilert eks ol, em, vm mester skal si slik da

så "dere" eksperter er tydeligvis ikke enige

Utlogget gamp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Boksekamp i kveld
« #287 : 04. april 2010, 02:09 »
Det var nok rimelig åpenbart at "Drogba" ikke hadde noen målsetning om å fullføre og vinne kampen, noe han meget vel kunne klart.  Parodi i så måte, men sånt hører jo hjemme i denne sporten av og til, når det er snakk om relativt betydningsløse kamper som denne.

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Boksekamp i kveld
« #288 : 04. april 2010, 02:11 »
GrEmLiNgS...

Vi får nå se hva Klemetsen sier etter denne kampen.

Vi må jo ikke glemme at Klemetsen delvis var/er en del av teamet rundt Arild. I boksing er det viktig å skape forventninger og interesse deriblant ved å hausse opp bokserne og stemningen før kamp.

Men for all del, det er jo mulig at Arild gjør ting på trening som han tydeligvis ikke enda gjør i kamp.

NB... det er vel ingen som ikke beundrer Arilds treningsiver og mot....

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Boksekamp i kveld
« #289 : 04. april 2010, 02:16 »
GrEmLiNgS...

Vi får nå se hva Klemetsen sier etter denne kampen.

Vi må jo ikke glemme at Klemetsen delvis var/er en del av teamet rundt Arild. I boksing er det viktig å skape forventninger og interesse deriblant ved å hausse opp bokserne og stemningen før kamp.

Men for all del, det er jo mulig at Arild gjør ting på trening som han tydeligvis ikke enda gjør i kamp.

NB... det er vel ingen som ikke beundrer Arilds treningsiver og mot....


Tar vel en stund før han blir vant til settingen og alt styret rundt kamper vil jeg tro?

Utlogget Zaico

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Boksekamp i kveld
« #290 : 04. april 2010, 02:19 »
Jaja Mr. gremlings. Selvfølgelig har Arild hatt en enorm utvikling. Men grunnlaget for å bli en god idrettsutøver legges i tidlig alder, uansett hvilken sport man bedriver. Jeg er ingen ekspert på boksing, men jeg regner med at teknikk er minst like viktig i boksing som i fotball for eks. Da kan du for eksempel prøve å lære en 20 år gammel fyr som aldri har spilt fotball og trikse med ball:D
Mike tyson er vell den eneste bokseren med ikke verdens beste teknikk som har knust all motstand på rå styrke og hurtighet. Haugen mangler dog både hurtighet og teknikk, men utviklingen hans har nok vært veldig bra med tanke på de forutsetningene han har hatt.

Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: Boksekamp i kveld
« #291 : 04. april 2010, 02:27 »
GrEmLiNgS...

Vi får nå se hva Klemetsen sier etter denne kampen.

Vi må jo ikke glemme at Klemetsen delvis var/er en del av teamet rundt Arild. I boksing er det viktig å skape forventninger og interesse deriblant ved å hausse opp bokserne og stemningen før kamp.

Men for all del, det er jo mulig at Arild gjør ting på trening som han tydeligvis ikke enda gjør i kamp.

NB... det er vel ingen som ikke beundrer Arilds treningsiver og mot....

jeg vet hva klemmetsen sa når Arild annonsert at han skulle starte å bokse og at han nå 1 år etterpå kan komme ut med slik som i denne artikkelen viser at han også måtte bite i ett surt eple på samme måte som jeg tror dere må gjøre om noen år Smiley

Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: Boksekamp i kveld
« #292 : 04. april 2010, 02:28 »
Jaja Mr. gremlings. Selvfølgelig har Arild hatt en enorm utvikling. Men grunnlaget for å bli en god idrettsutøver legges i tidlig alder, uansett hvilken sport man bedriver. Jeg er ingen ekspert på boksing, men jeg regner med at teknikk er minst like viktig i boksing som i fotball for eks. Da kan du for eksempel prøve å lære en 20 år gammel fyr som aldri har spilt fotball og trikse med ball:D
Mike tyson er vell den eneste bokseren med ikke verdens beste teknikk som har knust all motstand på rå styrke og hurtighet. Haugen mangler dog både hurtighet og teknikk, men utviklingen hans har nok vært veldig bra med tanke på de forutsetningene han har hatt.

henviser igjen til klemmetsen sin ord i vg linken jeg la ut lenger oppe, og velger igjen og forholde meg til hva EKSPERTENE sier så får vi nå se hvor karrieren bærer Smiley

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Boksekamp i kveld
« #293 : 04. april 2010, 02:29 »
Jaja Mr. gremlings. Selvfølgelig har Arild hatt en enorm utvikling. Men grunnlaget for å bli en god idrettsutøver legges i tidlig alder, uansett hvilken sport man bedriver. Jeg er ingen ekspert på boksing, men jeg regner med at teknikk er minst like viktig i boksing som i fotball for eks. Da kan du for eksempel prøve å lære en 20 år gammel fyr som aldri har spilt fotball og trikse med ball:D
Mike tyson er vell den eneste bokseren med ikke verdens beste teknikk som har knust all motstand på rå styrke og hurtighet. Haugen mangler dog både hurtighet og teknikk, men utviklingen hans har nok vært veldig bra med tanke på de forutsetningene han har hatt.

Som du ser ovenfor, så er jeg veldig enig med deg. Og, argumentet blir enda sterkere understreket ved at jeg må 'irettesette' deg mht Tyson. Det at Tyson ikke hadde teknikk er det største tullball og er skapt gjennom media (les: journalister uten peiling). Spør enhver med kjennskap til boksing, så får du et svar at Tyson hadde en ekstrem teknikk. Det gjelder ikke minst hodebevegelser (var alltid i bevegelse) og slagkombinasjoer etc... NB, teknikk i boksing er ikke nødvendigvis ensbetydende med å danse omkring i ringen. Til alle som tror noe annet, ta en kikk på de mange youtube-videoene fra treningen til Tyson. Det er ekstremt å se på hvor kjapp og instinktiv han var i bevegelsene.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Boksekamp i kveld
« #294 : 04. april 2010, 02:31 »
greit nok at Arild ikke imponerte stort i dag,men jeg har troa på at han kan markere seg ganske så bra i sporten fremover
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Zaico

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Boksekamp i kveld
« #295 : 04. april 2010, 02:38 »
henviser igjen til klemmetsen sin ord i vg linken jeg la ut lenger oppe, og velger igjen og forholde meg til hva EKSPERTENE sier så får vi nå se hvor karrieren bærer Smiley

For all del. Har stor respekt for Arild Haugen og håper han lykkes, men jeg forstår også dem som har blitt en del mer kritisk etter denne kampen. Han bokset i dag mot litt mer kvalifisert motstand og fikk ikke til så veldig mye. Jeg forstår heller ikke hvorfor motstanderen plutselig fikk litt vondt i ribbeina, muligt det var et slag under delayen på vgtv jeg ikke fikk med meg. Men men, håper han kommer sterkt tilbake, så får vi nå se.

Utlogget Zaico

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Boksekamp i kveld
« #296 : 04. april 2010, 02:48 »
Som du ser ovenfor, så er jeg veldig enig med deg. Og, argumentet blir enda sterkere understreket ved at jeg må 'irettesette' deg mht Tyson. Det at Tyson ikke hadde teknikk er det største tullball og er skapt gjennom media (les: journalister uten peiling). Spør enhver med kjennskap til boksing, så får du et svar at Tyson hadde en ekstrem teknikk. Det gjelder ikke minst hodebevegelser (var alltid i bevegelse) og slagkombinasjoer etc... NB, teknikk i boksing er ikke nødvendigvis ensbetydende med å danse omkring i ringen. Til alle som tror noe annet, ta en kikk på de mange youtube-videoene fra treningen til Tyson. Det er ekstremt å se på hvor kjapp og instinktiv han var i bevegelsene.


Hehe, må nok innrømme at kunnskapen min ang Tyson kommer fra media, så bra at du opplyser meg her:) Syns å huske jeg leste at Tyson ikke hadde en sjanse mot lewis pga underlegen teknikk.

Utlogget Nimy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 124

Sv: Boksekamp i kveld
« #297 : 04. april 2010, 02:58 »
Prizm - NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Du må være fra Arendal?  Grin
Haha Cheesy
- No møssel-gay-ning xD
Bøy:   240x1
Benk: 190x1
Mark: 270x1

93-modell, 97kg & 187cm.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Boksekamp i kveld
« #298 : 04. april 2010, 03:02 »
Prizm - NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Du må være fra Arendal?  Grin
Haha Cheesy
- No møssel-gay-ning xD
det var vel ikke så vanskelig å finne ut av Wink  og du er fra sabeltann-land ser jeg Tongue
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Boksekamp i kveld
« #299 : 04. april 2010, 03:19 »
Hehe, må nok innrømme at kunnskapen min ang Tyson kommer fra media, så bra at du opplyser meg her:) Syns å huske jeg leste at Tyson ikke hadde en sjanse mot lewis pga underlegen teknikk.

At han ikke hadde sjans mot Lewis hadde nok flere årsaker. Alder, misligholdt kropp og form, festing,damer,penger.. At han i det hele tatt holdt ut i 8 runder med slik juling er et under. For boksinga hans var elendig..
Tyson på det beste var sinnsykt. Ikke teknikk? Greit, han var en slugger.. En djevelsk rask sådan. Men uten teknikk hadde han nok aldri tatt titler i bokseverden med hans høyde osv. Ingen på 180cm blir tungvektsmester uten teknikk, når omtrent alle du møter er minst 10cm høyere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!