Skrevet av Emne: Hjelp etter spiseforstyrrelse  (Lest 27056 ganger)

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #45 : 14. november 2007, 09:07 »
Jeg har nå sittet å snakket med min kusine , som har slitt med spiseforstyrrelser i 25 år ( og ja , hun har sett bildene)

Etter denne samtalen har jeg følgende spørsmål :
Hvordan tror du et forum som dette kan hjelpe deg overvinne dine spiseproblemer og vrangforestillinger om kropp:

1)
99,99% av alle med vrangforestillingene vil trigges av snakk om "uff du er for tynn", "du må legge på deg mer fett" , "nå må du ikke bli tynnere"
,  og slike kommentarer, og vil i sitt hodet finne ut at " dæven, det jeg gjør fungerer, så nå skal jeg bli ENDA tynnere, for å vise at jeg kan". Det å legge ut bilder på forumet her for å spørre om hvorfor du ikke blir definert og så fortelle hvor sjuk , slapp , sliten du er og derfor hjemme fra skolen .. Unnskyld meg med det er IKKE rette sted , og ikke rette måte å gjøre det på , og jeg er kanskje slem nå men;
Jeg er så frekk at jeg tror du legger ut for å faktisk FÅ HØRE hvor tynn du er, fordi dette vil i din snevre verden faktisk trigge din selvfølgelse og følelse av kontroll over kroppen.
( nå mener ikke jeg du har en annen verden , men jeg vet dere ofte går i deres egen sfære uansett hva vi andre "friske" forteller dere , og så jatter dere med oss, helt til neste sprekk hvor dere skylder på en eller annen triviell ting) ...

2)
100% av alle spiseforstyrrelser/vranforestillinger som taes ut via mat går på andre problemer enn tynnhet, kosthold/treningsjunkie og slike ting.
Mat og nevrosene er KUN en måte å få utløp på ,og fordi det er lettere å straffe kroppen sin med matnekt, for å bevise for seg selv at du har kontroll .
Hvorfor feedback herfra, når du alikevel vet at den feedbacken du får her er direkte skadelig for psyken din og kroppen din?
Du vet jeg har rett nå!!

3)
Du snakker om at du ikke har god nok tone med din psykolog ;
Ok, det er lov å bytte
I slike tilfeller ( og jeg ha sett endel via venninner og familie som har hatt dyktige psykologer pga spiseforstyrrelser)  at ofte er den" dårlige" tonen , og "vanskelighetene med å åpne seg" regel rett bunnet i det at du vet du er her for å få hjelp til å finne en løsning, du vet du er syk, men du benekter dette ( selv om du påstår stikk motsatt)
Bytt psykolog, eller fortsett hos den du har og finn GRUNNEN til at du ødelegger kroppen din på denne måten.

Det er ikke meningen å hakke på deg, du har det helt garantert ille nok.
MEN:
FÅ hjelp,av fagfolk: Kan sikkert sette deg i kontakt med noen dyktige fagfolk jeg kjenner til, med fagområdet på dette:)

Hold deg unna slike kroppsfikserte forum , Det er ikke kompetanse ( i det hele tatt) her inne, annet enn folk som kan trigge dine negative sider med tanke på kost og trening.

Nann-Rosita

Du har rett i mye av det du sier ovenfor, men jeg ser på INGEN måte hvorfor hun skal holde seg unna et forum som dette. Folk prøver bare å være hyggelige, samt skrive på en oppløftende og hjelpsom måte - trenger man liksom ikke sånt når man er syk og har det vondt? Jeg er helt enig i at trådstarter bør prøve å komme til bunn i problemene sine gjennom fagfolk, men det trenger ikke bety at hun ikke bør skrive på forum som dette itillegg.

 Jeg vet veldig godt av egen erfaring at det ofte er mye hjelp i å skrive litt om hvordan man har det. F.eks at man skriver om en episode som skjedde på skolen, hvor man følte seg sliten og utmattet. Det kan være godt å få ting ut. Forumet kan fungere som en ventil, itilegg til at man får hjelp av fagfolk!
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #46 : 14. november 2007, 09:16 »
Du har rett i mye av det du sier ovenfor, men jeg ser på INGEN måte hvorfor hun skal holde seg unna et forum som dette. Folk prøver bare å være hyggelige, samt skrive på en oppløftende og hjelpsom måte - trenger man liksom ikke sånt når man er syk og har det vondt? Jeg er helt enig i at trådstarter bør prøve å komme til bunn i problemene sine gjennom fagfolk, men det trenger ikke bety at hun ikke bør skrive på forum som dette itillegg.

 Jeg vet veldig godt av egen erfaring at det ofte er mye hjelp i å skrive litt om hvordan man har det. F.eks at man skriver om en episode som skjedde på skolen, hvor man følte seg sliten og utmattet. Det kan være godt å få ting ut. Forumet kan fungere som en ventil, itilegg til at man får hjelp av fagfolk!

Jo , for så vidt. Men Saken er at jeg ikke ser at folk her inne har kompetansen til å hjelpe og fokuset på kropp og mat er for mye.
Spiser jeg riktig
Deffer jeg rett
Vil bli definert.


Og tonen kan ofte være meget ufin , samt mange innlegg kan være meget lite gjennomtenkt.
Og andre som har "brukt forumet" som ventil innen samme problem ( andre jenter) har rett og slett blitt pest ned fordi de ikke vil ta til seg de få rådene de får..
Når man leser svarene fra trådstarter så føler jeg at det går rett og slett IKKE inn , bare tvers gjennom, for så å spørre om det samme ... Og det bunner i : Hvordan blir mer definert . Er jeg syk . Hva skal jeg gjøre ,er så slapp ..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #47 : 14. november 2007, 09:25 »
Jau, jeg ser helt klart poenget ditt. Still... i don't know, really.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #48 : 14. november 2007, 09:42 »
Jeg har nå sittet å snakket med min kusine , som har slitt med spiseforstyrrelser i 25 år ( og ja , hun har sett bildene)

Etter denne samtalen har jeg følgende spørsmål :
Hvordan tror du et forum som dette kan hjelpe deg overvinne dine spiseproblemer og vrangforestillinger om kropp:

1)
99,99% av alle med vrangforestillingene vil trigges av snakk om "uff du er for tynn", "du må legge på deg mer fett" , "nå må du ikke bli tynnere"
,  og slike kommentarer, og vil i sitt hodet finne ut at " dæven, det jeg gjør fungerer, så nå skal jeg bli ENDA tynnere, for å vise at jeg kan". Det å legge ut bilder på forumet her for å spørre om hvorfor du ikke blir definert og så fortelle hvor sjuk , slapp , sliten du er og derfor hjemme fra skolen .. Unnskyld meg med det er IKKE rette sted , og ikke rette måte å gjøre det på , og jeg er kanskje slem nå men;
Jeg er så frekk at jeg tror du legger ut for å faktisk FÅ HØRE hvor tynn du er, fordi dette vil i din snevre verden faktisk trigge din selvfølgelse og følelse av kontroll over kroppen.
( nå mener ikke jeg du har en annen verden , men jeg vet dere ofte går i deres egen sfære uansett hva vi andre "friske" forteller dere , og så jatter dere med oss, helt til neste sprekk hvor dere skylder på en eller annen triviell ting) ...

2)
100% av alle spiseforstyrrelser/vranforestillinger som taes ut via mat går på andre problemer enn tynnhet, kosthold/treningsjunkie og slike ting.
Mat og nevrosene er KUN en måte å få utløp på ,og fordi det er lettere å straffe kroppen sin med matnekt, for å bevise for seg selv at du har kontroll .
Hvorfor feedback herfra, når du alikevel vet at den feedbacken du får her er direkte skadelig for psyken din og kroppen din?
Du vet jeg har rett nå!!

3)
Du snakker om at du ikke har god nok tone med din psykolog ;
Ok, det er lov å bytte
I slike tilfeller ( og jeg ha sett endel via venninner og familie som har hatt dyktige psykologer pga spiseforstyrrelser)  at ofte er den" dårlige" tonen , og "vanskelighetene med å åpne seg" regel rett bunnet i det at du vet du er her for å få hjelp til å finne en løsning, du vet du er syk, men du benekter dette ( selv om du påstår stikk motsatt)
Bytt psykolog, eller fortsett hos den du har og finn GRUNNEN til at du ødelegger kroppen din på denne måten.

Det er ikke meningen å hakke på deg, du har det helt garantert ille nok.
MEN:
FÅ hjelp,av fagfolk: Kan sikkert sette deg i kontakt med noen dyktige fagfolk jeg kjenner til, med fagområdet på dette:)

Hold deg unna slike kroppsfikserte forum , Det er ikke kompetanse ( i det hele tatt) her inne, annet enn folk som kan trigge dine negative sider med tanke på kost og trening.

Nann-Rosita

Hei du,

1) Jeg VET det faktisk veldig godt selv at jeg er for tynn, jeg har bare problemer med å se det i blant. Men jeg har faktisk dager hvor jeg ser det så altfor godt, og legger ikke ut for å få det bekreftet. Noen spurte, så jeg la ut. Og når man ikke alltid kan se seg selv slik ting egentlig er, så kan det være godt å få høre hvordan det ser ut fra utsiden (andres ståsted)

2) Jeg er fullstendig klar over at det ikke er tynnhet som ligger bak mine spiseproblemer. Jeg har slitt endel opp igjennom mitt unge liv, men synes jeg har kommet meg veldig! Jeg vet jeg fortsatt har en vei å gå, og kanskje blir jeg aldri helt kvitt spiseproblemene mine. Kanskje vil noe alltid sitte igjen, men jeg kan få det bedre, og jeg er villig til å jobbe for det.

3) Jeg har byttet psykolog så utrolig mange ganger, og det er et slit å skulle begynne å åpne seg helt på nytt for noen igjen nå. Jeg føler det så ubehagelig å sitte der med den "pasient-terapeut"-følelsen. Føler meg liksom så syk når det blir på den måten. Det er annerledes å snakke med familie og venner, for der bare snakker du når det passer deg. Mens med en terapeut så får du en time, og det er FORVENTET at dere skal komme et skritt videre den timen og at man skal åpne seg opp.

Du kan ha rett i at det virker som om mye av det folk skriver til meg her inne bare går inn og ut. Uten å gå for mye inn på mine tidligere problemer så har jeg store deler av livet følt en viss utrygghet, har blitt sviktet på det verste og har derfor veldig vanskelig med å stole på ting som blir sagt. Og er da mye usikker. Så det kan være grunnen til at jeg ofte stiller de samme spørsmålene om og om igjen.. Også har du kanskje hørt at for 1 negativ kommentar man får, må det 5 positive til for å veie opp for den ENE negative? Kanskje er det slik her også? at om jeg har fått det for meg at jeg er feit, så må kanskje 5 (eller 10) for den saks skyld, fortelle meg at det ikke stemmer, før jeg muligens begynner å tro litt på det selv.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #49 : 14. november 2007, 10:53 »
Nann - mye av det du skriver stemmer på mange med spiseforstyrrelser, men det er også veldig individuelt og man kan ikke bare sammenligne en med sykdommen med en annen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #50 : 14. november 2007, 11:39 »
Nann - mye av det du skriver stemmer på mange med spiseforstyrrelser, men det er også veldig individuelt og man kan ikke bare sammenligne en med sykdommen med en annen.
Nå sammenligner jeg ikke , jeg tenker gjennomsnittet.

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #51 : 14. november 2007, 12:01 »
Hvordan i all verden vet du om hvordan gjennomsnittet av personer med spiseforstyrrelser har det?

Snittet av hva da? De med Bulimi, anoreksia, anorektisk bulimi eller varierende grad av spiseforstyrrelser? Det finnes ikke forskning på dette.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #52 : 14. november 2007, 12:04 »
Edit, det finnes sikkert undersøkelser, men dette er ett meget komplekst tema. Man må inn med ekspertise og ta den det gjelder.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #53 : 14. november 2007, 12:17 »
Edit, det finnes sikkert undersøkelser, men dette er ett meget komplekst tema. Man må inn med ekspertise og ta den det gjelder.
Er derfor jeg mener dette er feilt forum å få hjelp.
Her inne er ikke sykologer , ernæringsfysiologer eller leger som jobber med dette.

Her inne ligger en drøss med selverklærte eksperter, som på mange måter også skriver i tonefall som kan virke sinna, sur, oppgitt eller rett og slett ufint på noen ( ja jeg kan virke bitchy og krass selv  what ) .
Derfor tror jeg faktisk der vil kunne skade mer, da man vet at fokus påmat/matkontroll og det å tvinge et menneske til å spise når det egentlig ikke vil det selv , så kan man trigge mange flere reaksjoner.

Ja Jenta vil bli frisk, og hun vil ha råd, men de fleste her inne har ikke peiling på hvor farlig, eller komplekst dette er .
Jeg delte rom i 5 år med min kusine, og jeg har sett oppturer/nedturer , alt som er mulig. I tillegg har jeg to venninner om fortsatt i en alder av 33 og 34 som sliter veldig. Ene tøtta sulter seg i perioder, så slenger hun innpå 6-7 grandosaer og cola, for å spy maten opp, og dobbeltsikre seg med avføringspillere ,og ligger under dyna ei uke og nekter møte verdens.

Det er IKKE lett, Og til trådstarter : Foreningen for spiseforstyrrelser har jo en "akutttelefon"  som er betjent døgnet rundt, hvorpå du kan få mer hjelp enn her.

Mvh
Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #54 : 14. november 2007, 12:24 »
Jeg må ærlig talt si meg enig i Nann... det ER krasst å si noe sånn, men det ER også virkeligheten...

Spiseforstyrrelse er en vanskelig og farlig sykdom. Selv fikk jeg aldri noe utbytte av noen psykologer..
Ikke før jeg ble innlagt med 10 andre jenter, bodde sammen med dem i 3 mnd., dag ut og dag inn, sakte men sikkert skjønte jeg gradvis mer om meg selv og den forferdelige lidelsen. Da først var jeg klar for å bruke en psykolog.. Og da først var jeg klar for å bli frisk. Og ja.. det går ann å bli frisk:)
Det går ann å nyte maten uten å tenke over det, det går ann å ta seg en dag fri fra trening uten å tenke mer over det. Det går ann...Smiley

Men det kreves en hel del jobb, og det er godt å høre at du er villig til det, for det er første skrittet i riktig rettning!

Jeg kan ikke gjøre annet enn å ønske deg lykke til..!

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #55 : 14. november 2007, 12:32 »
Jeg har nå sittet å snakket med min kusine , som har slitt med spiseforstyrrelser i 25 år ( og ja , hun har sett bildene)

Etter denne samtalen har jeg følgende spørsmål :
Hvordan tror du et forum som dette kan hjelpe deg overvinne dine spiseproblemer og vrangforestillinger om kropp:

1)
99,99% av alle med vrangforestillingene vil trigges av snakk om "uff du er for tynn", "du må legge på deg mer fett" , "nå må du ikke bli tynnere"
,  og slike kommentarer, og vil i sitt hodet finne ut at " dæven, det jeg gjør fungerer, så nå skal jeg bli ENDA tynnere, for å vise at jeg kan". Det å legge ut bilder på forumet her for å spørre om hvorfor du ikke blir definert og så fortelle hvor sjuk , slapp , sliten du er og derfor hjemme fra skolen .. Unnskyld meg med det er IKKE rette sted , og ikke rette måte å gjøre det på , og jeg er kanskje slem nå men;
Jeg er så frekk at jeg tror du legger ut for å faktisk FÅ HØRE hvor tynn du er, fordi dette vil i din snevre verden faktisk trigge din selvfølgelse og følelse av kontroll over kroppen.
( nå mener ikke jeg du har en annen verden , men jeg vet dere ofte går i deres egen sfære uansett hva vi andre "friske" forteller dere , og så jatter dere med oss, helt til neste sprekk hvor dere skylder på en eller annen triviell ting) ...

2)
100% av alle spiseforstyrrelser/vranforestillinger som taes ut via mat går på andre problemer enn tynnhet, kosthold/treningsjunkie og slike ting.
Mat og nevrosene er KUN en måte å få utløp på ,og fordi det er lettere å straffe kroppen sin med matnekt, for å bevise for seg selv at du har kontroll .
Hvorfor feedback herfra, når du alikevel vet at den feedbacken du får her er direkte skadelig for psyken din og kroppen din?
Du vet jeg har rett nå!!

3)
Du snakker om at du ikke har god nok tone med din psykolog ;
Ok, det er lov å bytte
I slike tilfeller ( og jeg ha sett endel via venninner og familie som har hatt dyktige psykologer pga spiseforstyrrelser)  at ofte er den" dårlige" tonen , og "vanskelighetene med å åpne seg" regel rett bunnet i det at du vet du er her for å få hjelp til å finne en løsning, du vet du er syk, men du benekter dette ( selv om du påstår stikk motsatt)
Bytt psykolog, eller fortsett hos den du har og finn GRUNNEN til at du ødelegger kroppen din på denne måten.

Det er ikke meningen å hakke på deg, du har det helt garantert ille nok.
MEN:
FÅ hjelp,av fagfolk: Kan sikkert sette deg i kontakt med noen dyktige fagfolk jeg kjenner til, med fagområdet på dette:)

Hold deg unna slike kroppsfikserte forum , Det er ikke kompetanse ( i det hele tatt) her inne, annet enn folk som kan trigge dine negative sider med tanke på kost og trening.

Nann-Rosita

Amen

-Dette er uansett ikke første tråden til trådstarter, og fortsatt ett bevis på at tingene som blir sagt her og hundre ganger før rett og slett IKKE GÅR INN!
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #56 : 14. november 2007, 13:00 »
Dere må gjerne ha deres egne meninger, men om jeg føler at det kan hjelpe litt på veien å få støtte og oppbacking på et forum - ikke da ISTEDET for proffesjonell hjelp, men i TILEGG, så bør vel det være greit?  Smiley

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #57 : 14. november 2007, 13:01 »
Dere må gjerne ha deres egne meninger, men om jeg føler at det kan hjelpe litt på veien å få støtte og oppbacking på et forum - ikke da ISTEDET for proffesjonell hjelp, men i TILEGG, så bør vel det være greit?  Smiley

Det er derfor vi ( de fleste av oss) sier dette ikke er noe forum for å FÅ støtte og hjelp, for her inne er feil fokus , feil vinkling, og folk som ikke har peiling på hva de snakker om
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #58 : 14. november 2007, 13:07 »
Dere må gjerne ha deres egne meninger, men om jeg føler at det kan hjelpe litt på veien å få støtte og oppbacking på et forum - ikke da ISTEDET for proffesjonell hjelp, men i TILEGG, så bør vel det være greit?  Smiley

Kjære deg, for all del bare vær her inne.
Poenget er at det ikke er noe poeng i å spøre om de samme spørsmålene som du både har fått svaret på og mest sannsynelig vet allerede. Jeg skjønner ikke hvordan du i det heletatt kan spøre om "burde jeg legge på meg?" og "hvorfor du er slapp og sliten" Innerst inne så VET DU SVARET MENNESKE! Jeg har diskutert med deg utallige ganger før om dette, og ser at det bare går i sirkel.

Les det Nann skrev til deg en eller to ganger til, prøv å forstå!
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #59 : 14. november 2007, 13:18 »
Kjære deg, for all del bare vær her inne.
Poenget er at det ikke er noe poeng i å spøre om de samme spørsmålene som du både har fått svaret på og mest sannsynelig vet allerede. Jeg skjønner ikke hvordan du i det heletatt kan spøre om "burde jeg legge på meg?" og "hvorfor du er slapp og sliten" Innerst inne så VET DU SVARET MENNESKE! Jeg har diskutert med deg utallige ganger før om dette, og ser at det bare går i sirkel.

Les det Nann skrev til deg en eller to ganger til, prøv å forstå!


Grunnen til at jeg spurte om det med slapp og sliten er fordi jeg lurer på om jeg brygger på noe. Jeg har levd slik som dette i lang tid, og det har gått helt fint. Så syntes bare det var litt rart at jeg plutselig skulle føle meg så dårlig.. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!