Skrevet av Emne: Hva gjorde dere etter RYP?  (Lest 3808 ganger)

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hva gjorde dere etter RYP?
« #15 : 20. januar 2009, 18:46 »
Jeg står på det jeg så først!
Der ganske vanskelig da. Siden du må ha kalori overskudd (som gjør at du legger på deg) for å bygge muskler og kalori underskudd for å brenne fett.

Om du er "tynn" fra før, altså lav relativt lav fett % er det mange som klarer og bygge  muskler mens de går ned i fett%. Om du er overvektig (høy fett%) er det veldig vanskelig og gå ned i fett % mens du bygger muskler.


Men hva er det egentlig du krangeler på ? At det er fullt mulig og gå ned i fett% mens man bygger muskeler? eller...  ?

Utlogget Sjakkaroni

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Hva gjorde dere etter RYP?
« #16 : 20. januar 2009, 19:19 »
Det er da ingen som krangler  Huh Det kalles diskusjon.

Men ja; min påstand er at det er  fullt mulig å gå ned i fett% samtidig som man øker muskelmassen sin.
Dette vet jeg av egen erfaring da jeg selv har gått ned 25 kg samtidig som jeg bl.a. økte fra 60 kg til 110 kg i benk og fikk generelt synlig større muskulatur.

I ettertid har jeg gjennom div. litteratur skjønt hvordan dette gikk til. Endel av disse fysiologiske funksjonene har jeg prøvd å forklare i innleggene mine.
Derfor stusser jeg over påstandene dine når det gjelder å bygge muskler / senke fett%, og dine sterkt forenklede modeller for å forklare forholdet mellom energi inn / energi ut.

Som sagt er jeg ingen professor, men tror jeg har skaffet meg endel gyldig kunnskap.
Jeg er derfor åpen for at det finnes andre forklaringer, men et eller annet sier meg at du ikke har avlagt doktorgrad i temaet selv  Wink

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hva gjorde dere etter RYP?
« #17 : 20. januar 2009, 20:14 »
Krangel = diskusjon Wink!

Jeg sier ikke at jeg det ikke går ann og gå ned i fett% samt å bygge muskler, det har jeg jo skrevet. Men er du overvektig er det vanskeligere å gjøre det.

En annen ting, når du går fra 60 -110 i benk regner jeg med at du tok 60 når du startet å trene for første gang. Da er det mye som skjer. Når kroppen din nesten ikke har muskler (aldri trent før) så bygger den myyye lettere muskler enn det en mann på 120 kg med masse fett som har trent styrke lenge og har mye muskler under underhudsfettet.

Så ja du kan øke muskelmasse og gå ned i fett% om du er tynn og spiser rett, eller er nybegynner/aldri trent før..

Jeg er heller ikke proffessor Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!