Skrevet av Emne: Tidenes beste fighter?  (Lest 108604 ganger)

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Tidenes beste fighter?
« #525 : 10. januar 2007, 15:58 »
Du går rundt med ereksjon på trening, eller?
hehe Cheesy

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Tidenes beste fighter?
« #526 : 10. januar 2007, 16:00 »
Ehh,den kampen skulle vært regnet som en no contest ettersom TK brøt reglene.
Hvis du hadde litt mer peiling så hadde du fått med deg at RINGS hadde en rekke regler der blandt annet albuer IKKE var lov så der dreit du deg litt.
Grunnen til at TK "vant" var at noen trengte å gå videre i turneringen.
slutt å lat som du vet hva du snakker om :Smiley

Hva faen prater du om?? Du får bare fortsette å krangle med stråmenn, men du BØR lese litt skikkelig og tenke litt MER før du troller. Dust.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget PRIMAL

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

Sv: Tidenes beste fighter?
« #527 : 10. januar 2007, 16:04 »
Du går rundt med ereksjon på trening, eller?
Nope, men noe henger ut uansett...

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Tidenes beste fighter?
« #528 : 10. januar 2007, 16:10 »
Hva faen prater du om?? Du får bare fortsette å krangle med stråmenn, men du BØR lese litt skikkelig og tenke litt MER før du troller. Dust.
Hvis du skal dra frem eksempler så er det jo en fordel at du vet hva du snakker om,ikke sant?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Tidenes beste fighter?
« #529 : 10. januar 2007, 16:13 »
Nope, men noe henger ut uansett...


Da har du ikke lett veldig lenge..

Videre er jo pp og primus i god gang med trollingen i dag også ser jeg.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Tidenes beste fighter?
« #530 : 10. januar 2007, 16:14 »
Nope, men noe henger ut uansett...


Nå skal ikke jeg slenge om meg (unnskyld uttrykket) med centimetre her, men etter min erfaring holdes det meste på plass om du strammer suspen ordentlig...

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Tidenes beste fighter?
« #531 : 10. januar 2007, 16:20 »
Jeg er ikke ute etter å krangle, jeg er bare uenig med det du skriver! Og "Stråmenn" er du vel like god i å bruke når du tillegger meg både status og meninger Smiley Men nok om det, skal prøve å oppklare hva jeg mener slik at vi kan holde oss til tema.

Du kan godt si at REGLENE gjorde at Fedor tapte, men da har du missforstått argumentet mitt! Selv om Fedor tapte, så var det på ingen måte tvil om at han var den beste fighteren og ville vunnet 9 av 10 ganger!

Forstår argumentet ditt. Mitt argument er at reglementet gjorde at Fedor tapte -ergo undergravde reglementet hvem som egentlig var den beste fighteren i den matchen. Regelverket innebar derfor et kompromiss som gikk ut over den beste fighteren. Uten regelverk ville Fedor sannsynligvis vunnet kampen mot TK. Er du virkelig uenig i det? Tror egentlig vi er ganske så enige i akkurat dette.


Sitat
Det samme hadde vært et faktum om han gikk inn i den ringen MED eller UTEN susp, mot "fingre i øyne eksperter", i ren vale tudo rammer, shootfighting eller mma. Fedor er en helhetlig fighter som vil stille sterkt uansett ramme - og det er ikke så vanskelig å forstå om man har kunnskap nok. På samme måte som Igor en gang i tiden pløyet igjennom det meste av motstandere, om det var dødlige chimestere i valetudo kamper, store kjemper i valetudo kamper eller dyktige mma-fightere i mma-rammer. Han brukte de samme grunnteknikkene og hadde det samme "gamet" om han sloss med eller uten knær mot ballene. Noen små endringer er det jo når man kan skalle og kjøre knær mot balla, men ikke store nok til at de forandrer hele "gamet".

Fedor ville nok stått sterkt, og sannsynligvis ville han kjapt adaptert fighting uten susp og uten regler.

Regler er begrensinger, tro det eller ei. For MMA-sporten og utøverne er nok reglene til det beste, både kommersielt, helsemessig og kanskje sportslig. Men du, som alle andre, bør jo klare å se at regler til enhver tid vil innebære en viss form for kompromiss. MMA med og uten regler ville sett omtrent helt likt ut. Men noe ville vært annerledes -utøverne måtte ha spesialisert seg på enda litt fler ferdigheter (ballespark, stikke fingre i øyet raskt, nedskallinger, samt forsvar mot alt dette etc).

De MMA-reglene som er idag i eksempelvis Shooto, Pride og UFC, er vel sannsynligvis det nærmeste man kommer realisme kombinert med et snev av spiselighet. Men, som sagt, reglene innebærer et lite kompromiss. Så får det være opp til deg toxic å skrive et milelangt innlegg om hvorfor regler i kampsport ikke lenger innebærer noen form for kompromiss. Værsågod, jeg sender ballen over til deg.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Tidenes beste fighter?
« #532 : 10. januar 2007, 16:23 »
Videre er jo pp og primus i god gang med trollingen i dag også ser jeg.. Smiley

Og hva kaller du det du dette innlegget ditt da? hehe.. Smiley
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Tidenes beste fighter?
« #533 : 10. januar 2007, 16:52 »
Problemet er jo at det ikke er NOEN som har påstått at MMA-turneringer ER virkeligheten selv.. bare at det er det nærmeste man kommer. Når du setter opp hele argumentasjonsrekken sin SOM OM noen hadde påstått at det VAR det samme som en gatekamp.. vel.. da blir det bare talentløs trolling..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Tidenes beste fighter?
« #534 : 10. januar 2007, 17:09 »
Problemet er jo at det ikke er NOEN som har påstått at MMA-turneringer ER virkeligheten selv.. bare at det er det nærmeste man kommer. Når du setter opp hele argumentasjonsrekken sin SOM OM noen hadde påstått at det VAR det samme som en gatekamp.. vel.. da blir det bare talentløs trolling..

Vel, dette kommer jo fra trollmannen selv, så jeg tar det ikke altfor seriøst.
At du synes "noe" om noe, er ikke det samme som at det er virkeligheten.
Skjønner jo at du leser ting akkurat som du vil. Men om du ser litt mer nøye etter, så kanskje du oppdager at jeg ikke har sagt noe av det du innbiller deg.
Jeg nevnte at regler i kamp alltid vil innebære et visst kompromiss, noe som stemmer. Du er jo tydeligvis helt enig i dette. At du likevel går løs på stråmenn med trollstaven din, får så være.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tidenes beste fighter?
« #535 : 10. januar 2007, 17:28 »
pp, som nevnt mange ganger: Det har gjennom tidene vært mange Vale Tudo-turneringer uten regler i det hele tatt. Ninja-mestere etc. har gjort det akkurat like dårlig der som i MMA-kamper med regler og de som er best når det gjelder MMA med regler er best der også.

Kamp uten noe regler eller påbudt beskyttelse kan vel kalles 'fighting'?

Kunne ikke ninjaene bare har brukt røykbombene sine? De ville jo ha vært umulige å slå. Hver gang motstanderen forsøkte å angripe kunne de bare hive bomba i bakken, og umiddelbart hadde de stått bak motstanderen og slått ham i bakhodet.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Tidenes beste fighter?
« #536 : 10. januar 2007, 17:48 »
Da kan du vel la swat team bli med, kaste et par flashbangs inn og plaffe dem ned med geværet sitt.


Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Tidenes beste fighter?
« #537 : 10. januar 2007, 17:52 »
Du sier noe der, JanB Diddl...
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Tidenes beste fighter?
« #538 : 10. januar 2007, 23:21 »
Problemet er jo at det ikke er NOEN som har påstått at MMA-turneringer ER virkeligheten selv.. bare at det er det nærmeste man kommer.

Vale Tudo er vel enda nærmere, vel å merke hvis en betrakter det som noe annet enn MMA (semantikk, antar jeg...).

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Tidenes beste fighter?
« #539 : 18. februar 2007, 15:26 »
Fedor<3

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!