Skrevet av Emne: Jeg hater doping.  (Lest 19620 ganger)

Utlogget Kreatinmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 85

Sv: Jeg hater doping.
« #30 : 02. august 2008, 17:02 »
Hei, det er synd at noen er så desperat etter raske resultater at de doper seg. Men jeg har sluttet å bry meg, for stikker du fram hodet blir du pepret fra alle kanter. Det har også forundret meg mye. Til og med fra de "rene", eller de du ihvertfall trodde var "rene".

Dessverre er det slik at de som bruker midler som kan være over middels skadelige for ens egen kropp, faktisk ikke skader bare seg selv. De kan også ødelegge andres motivasjon med sin eventuelle raske framgang. De kan også få andre inn på tanken om å bruke slike midler selv, ubevisst eller bevisst.

DERFOR er jeg også imot doping - fordi det skader både en selv, andre - OG idretten.

Min anbefaling er; fokuser på egen framgang og gjøre ditt beste for å oppnå ditt mål, så går ihvertfall du foran med et godt eksempel.

Det svaret hadde jeg sansen for.

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Jeg hater doping.
« #31 : 02. august 2008, 17:10 »

Dessverre er det slik at de som bruker midler som kan være over middels skadelige for ens egen kropp, faktisk ikke skader bare seg selv. De kan også ødelegge andres motivasjon med sin eventuelle raske framgang. De kan også få andre inn på tanken om å bruke slike midler selv, ubevisst eller bevisst.


blir litt som når du er 17 og vet at drikker du øl og er med på festen får du kanskje mus, sitter du hjemme og sturer er du uten mus men slipper skadene på kroppen.

Du får finne en annen måte å få ut frustrasjonen på, sitte og godte deg i skadefryd over eventuelle helseproblemer f.eks. Begge alternativene er totalt latterlige, men det går i det minste ikke ut over motivasjonen til å trene.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Jeg hater doping.
« #32 : 02. august 2008, 17:17 »
"Jeg hater disse negrene--- de virrer rundt og ser på de norske damene, og ler av oss norske gutta på skolen. Snakker rart gjør de også..."

eller

"Jeg hater det virkelig... jeg hater disse 16-17-17 åringene som trener bla bla"

Det er akkurat det samme. Trangsynt og negativt menneskesyn. Fullstendig egosentrisk. Skal DU bestemme hva andre skal gjøre?
Hehe, det er nå ikke AKKURAT det samme. Er det ikke relativt stor forskjell på å være født med en eller annen hudfarge og det å velge å kjøre en sprøyte med anabole steroider i ræva?

Utlogget peenut

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Jeg hater doping.
« #33 : 02. august 2008, 17:21 »
8(?) kvinnelige russiske OL-utøvere har blitt disket pga mistanke om doping. De har levert andre personers urinprøver, og har således aldri testet positivt. Kan de da anses som rene til det motsatte er bevist?

Men seriøst, personlig driter jeg i hva andre foretar seg (med mindre det går utover andre enn dem selv), men det gjør meg litt betenkt når endel av disse boleapene med 6 måneders fartstid eller mindre benekter doping og sånn sett setter meg selv som ren utøver i et dårlig lys. Utøvere med lite eller dårlig fremgang gjør som regel noe feil, eller har dårlige genetiske forutsetninger -også kalt talent- for idretten de bedriver. Når doping er normen for svært mange, så sier det seg selv at mine surt ervervede 13 kg muskler siden utgangspunktet for 5 år siden regnes som dårlig utvikling. Jeg har ikke noe å utsette på konkurrerende utøvere som trenger det lille ekstra for å komme videre der genene sier stopp, men jeg ler av de svært mange idiotene som starter sin treningskarriere med bol.

Menmen... Nå har jeg et livslangt perspektiv for min trening og mitt liv - og jeg trives med reisen.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Jeg hater doping.
« #34 : 02. august 2008, 17:35 »
Hei, det er synd at noen er så desperat etter raske resultater at de doper seg. Men jeg har sluttet å bry meg, for stikker du fram hodet blir du pepret fra alle kanter. Det har også forundret meg mye. Til og med fra de "rene", eller de du ihvertfall trodde var "rene".

Dessverre er det slik at de som bruker midler som kan være over middels skadelige for ens egen kropp, faktisk ikke skader bare seg selv. De kan også ødelegge andres motivasjon med sin eventuelle raske framgang. De kan også få andre inn på tanken om å bruke slike midler selv, ubevisst eller bevisst.

DERFOR er jeg også imot doping - fordi det skader både en selv, andre - OG idretten.

Min anbefaling er; fokuser på egen framgang og gjøre ditt beste for å oppnå ditt mål, så går ihvertfall du foran med et godt eksempel.

Ja. Fint innlegg. Honnør!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Jeg hater doping.
« #35 : 02. august 2008, 17:44 »
Nå diskuteres det ikke om hvorvidt doping er skadelig på en idrettsarena.. Det som diskuteres er om kreatinmannen _egentlig_ burde formulert seg anderledes, og forklart at han _egentlig_ var misfornøyd med sin egen fremgang.

Ingen liker kriminalitet.  Smiley (Bortsett fra explo da, som lever av det.  Grin)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Jeg hater doping.
« #36 : 02. august 2008, 17:45 »
jeg brukte mye tid før å debatere dette emnet. personlig ble jeg dratt inn i det fordi folk stadig beskylte meg for doping. jeg har nå insett at dette reflekterer i større grad samfunnet rundt meg og folk sine holdninger ( både de som bruker og de som liker å annklage ).
med tiden blir man vel nummen og gir mer eller mindre faen i hva folk tror, så lenge de nær deg vet du er ren så må alle andre få tro hva du vil.
skal ikke si jeg syns det er kult at hver gang jeg møter nye folk dukker spørsmålet opp, og jeg orker ikke tenke på hva folk som er mye større enn meg må gjenom.
så etter en stund blir det klart at det er de som ikke har satt sin fot i et styrkerom jeg burde irritere meg over og ikke de som velger en annen vei enn meg kosthold og anabolt sett.
personlig er jeg sterkt imot doping, både privat og profesjonelt, men det er ikke av sjalusi eller at jeg blir anklagd lenger, mer fordi jeg syns synd på de som en gang må leve gjenom de bi-effektene det kan ha med seg ( og ev de rundt dem ).

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jeg hater doping.
« #37 : 02. august 2008, 18:01 »
Hehe, det er nå ikke AKKURAT det samme. Er det ikke relativt stor forskjell på å være født med en eller annen hudfarge og det å velge å kjøre en sprøyte med anabole steroider i ræva?
Hehe! Grin

Det var ikke akkurat poenget mitt heller... Utsagnene, mangelen på perspektiv var likt. Wink

Jeg har absolutt ingenting imot at folk er imot doping. Men jeg har problemer med måten trådstarter ytrer meningen sin på.
Det virker på meg å være på fullstendig galt grunnlag. Han er ikke imot doping av moralske eller etiske grunner, men fordi de "jævla bolærne" er sterkere enn ham, og det irriterer ham. DET vinklingen er bare trist og patetisk.

Og det har jeg lov til å mene like fult som han har lov til å mene at de 16 åringene på gymmet hans er gjennomdopa.

Eneste måten man kan VITE på, dog er ved dopingdom eller innrømmelse. Smiley

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Jeg hater doping.
« #38 : 02. august 2008, 18:04 »
Quasi...
Det hun mener er, at en tulling på et gym ikke kan VITE hvem som er dopet og ikke.
Jeg så opptak av NSM 08 her på fengselet sammen med 30 innsatte idag. 90% trodde at Carl Yngvar MÅTTE være dopet for å være så sterk som 17-åring.

sannheten er at det er forskjell på folk og gener. Den eneste måten noen kan stemples som doper på, err om du har en positiv test å vise til, eller om vedkommende innrømmer det. Smiley

selvfølgelig! Jeg forstod egentlig at det var det hun meinte, noe jeg er helt enig i, men formuleringen var litt missvisende "Du er rein til du tester positivt". Litt som å si: Du er ikke kriminell før du blir tatt Wink

Anyways...

Noe jeg har lagt merke til er at man ofter dømmer folk utifra sine egne prestasjoner. Om man selv har stort talent og har komt langt med trening med god fremgang så tror en at nesten allt er mulig uten dop, da en selv ikke har møtt en begrensning enda, mens de som står på å trener hardt og har minimalt med fremgang tror at alle som bare har grei fremgang trøkker.

Virker ofte som om folk som begynner å trene i voksen alder tror at all ungdommen boler da de har så naturlig mye bedre fremgang enn seg selv.

på samme måte som alle 14 åringene som har økt fra 30 til 60kg i benk på 2 måneder tror at de kommer til å ta 350kg i benk raw en dag uten bruk av steroider.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jeg hater doping.
« #39 : 02. august 2008, 18:07 »
honnør!

Utlogget Kreatinmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 85

Sv: Jeg hater doping.
« #40 : 02. august 2008, 18:09 »
Nå diskuteres det ikke om hvorvidt doping er skadelig på en idrettsarena.. Det som diskuteres er om kreatinmannen _egentlig_ burde formulert seg anderledes, og forklart at han _egentlig_ var misfornøyd med sin egen fremgang.

Ingen liker kriminalitet.  Smiley (Bortsett fra explo da, som lever av det.  Grin)

Jeg har gått opp 13 kilo siden februar,har fortsatt samme fettprosent, samt 6 cm rundt armene. Det er en del det. Misfornøyd med egen fremgang, er jeg langt, langt i fra.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jeg hater doping.
« #41 : 02. august 2008, 18:11 »


Ingen liker kriminalitet.  Smiley (Bortsett fra explo da, som lever av det.  Grin)
Hehe!
Det er mange jobber på grunn av alle kjeltringene våre. Advokater, dommere, VEKTERE, fengselsbetjenter, osv osv. Grin

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Jeg hater doping.
« #42 : 02. august 2008, 18:19 »
Jeg har gått opp 13 kilo siden februar,har fortsatt samme fettprosent, samt 6 cm rundt armene. Det er en del det. Misfornøyd med egen fremgang, er jeg langt, langt i fra.

Bol! Shocked
Ja, jeg tuller.

Utlogget Kreatinmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 85

Sv: Jeg hater doping.
« #43 : 02. august 2008, 18:22 »
Hehe! Grin

Det var ikke akkurat poenget mitt heller... Utsagnene, mangelen på perspektiv var likt. Wink

Jeg har absolutt ingenting imot at folk er imot doping. Men jeg har problemer med måten trådstarter ytrer meningen sin på.
Det virker på meg å være på fullstendig galt grunnlag. Han er ikke imot doping av moralske eller etiske grunner, men fordi de "jævla bolærne" er sterkere enn ham, og det irriterer ham. DET vinklingen er bare trist og patetisk.

Og det har jeg lov til å mene like fult som han har lov til å mene at de 16 åringene på gymmet hans er gjennomdopa.

Eneste måten man kan VITE på, dog er ved dopingdom eller innrømmelse. Smiley

Jeg misliker det pga de er sterkere enn meg? Link pl0xx? Jeg sa at det er trist å se at de tar så mye etter så tidlig. Ett-to år i trening, og man presser 130 i benken.. Det er ikke så lett. Det og hvordan de så ut, preposisjonene osv gjorde at det tøyt 'roids ut av ørene på dem. Jeg skrev jo også at det kan ødelegge motivasjonen. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk som løfter mer enn meg, om det er rein. Kred til dem, (ikke at det er så mye de må løfte) men de som må ty til steroider misliker jeg.


Bol! Shocked
Ouch, busted.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Jeg hater doping.
« #44 : 02. august 2008, 18:31 »
Jeg misliker det pga de er sterkere enn meg? Link pl0xx? Jeg sa at det er trist å se at de tar så mye etter så tidlig. Ett-to år i trening, og man presser 130 i benken.. Det er ikke så lett. Det og hvordan de så ut, preposisjonene osv gjorde at det tøyt 'roids ut av ørene på dem. Jeg skrev jo også at det kan ødelegge motivasjonen. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk som løfter mer enn meg, om det er rein. Kred til dem, (ikke at det er så mye de må løfte) men de som må ty til steroider misliker jeg.

Preposisjoner er vel ett vagt minne fra norsken på vgs etter det jeg husker. :Smiley
Vil tro du mener proposjoner, som er ganske så genetisk betinget.

Hva folk gjør må da være deres eget valg. De må jo ta ansvar for de handlingene de gjør til slutt uansett. Smiley
Hvis du tar deg så utrolig nær av at en 17-årig bolerkid løfter mer enn deg, så får du heller tenke over grunnen til at du trener.
Jeg personlig trener for gleden og helsen sin del, samt litt konkurranse.
Virker jo som du trener kun for showoff på gymmet slik du fremstår nå.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!