Skrevet av Emne: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?  (Lest 11228 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Heisann.

Lurte på hvor mye man tjener som barnehageassistent uten noe ansienitet og utdanning jeg? tror barnehagen følger kommunal tariff! Selv har jeg levd på 7000kr nå i 6 måneder(dagpenger fra nav som går ut nå om en uke), så jeg blir nok fornøyd uansett vil jeg tro:)

Har også sagt ja til en prøveperiode på 3 uker hos min tidligere arbeidsgiver med ny sjef, stillingen er 55% hvor jeg starter mandag, men hva om jeg skulle få denne barnehage jobben som er en 100% stilling som jeg skal på intervjue i til tirsdag? Kan jeg da bare fortelle han situasjonen og kanskje si at jeg kan jobb annenhver helg for han?
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?
« #1 : 22. juli 2010, 21:59 »
Heisann.

Lurte på hvor mye man tjener som barnehageassistent uten noe ansienitet og utdanning jeg? tror barnehagen følger kommunal tariff! Selv har jeg levd på 7000kr nå i 6 måneder(dagpenger fra nav som går ut nå om en uke), så jeg blir nok fornøyd uansett vil jeg tro:)

Har også sagt ja til en prøveperiode på 3 uker hos min tidligere arbeidsgiver med ny sjef, stillingen er 55% hvor jeg starter mandag, men hva om jeg skulle få denne barnehage jobben som er en 100% stilling som jeg skal på intervjue i til tirsdag? Kan jeg da bare fortelle han situasjonen og kanskje si at jeg kan jobb annenhver helg for han?


Kommunal tariff for assistenter er på 232 700 i dag. Dette innebærer en grunnlønn på 126,06 kr i timen. Fra 1. august økes denne lønnn til 239 800 i året, noe som betyr omtrent 130 kr i timen. 60% av barnehager i Norge er imidlertid private, og det hender at de har litt annen lønn, men jeg tror ikke at den skal være veldig mye høyere/lavere enn lønnen i statlige/kommunale barnehager.

Hvis du har tidligere jobberfaring etter fylte 18 år fra arbeid som har utgjort mer enn 14 tmer i uka i snitt, så telles all jobberfaring så lenge du er bare er assistent. Dette må dokumenteres på en eller annen måte, f.eks. ved å levere attester fra tidliere arbeidsgivere hvor det står hvor og når du jobbet på det og det stedet.

Kilder:

http://www.norsklektorlag.no/kommunalt-tariffomraade-ks/minsteloennstabell-for-ks-article463-170.html
http://www.norsklektorlag.no/getfile.php/Filer/L%C3%B8nn%20og%20arbeid%20-%20filmappe/HTA%202008%20-%202010.pdf

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?
« #2 : 22. juli 2010, 22:33 »
Takker mister. Men har jeg noen rettigheter i prøvetiden min der hvor jeg begynner til mandag eller må jeg ringe å si at jeg ikke kan ta jobben, har kun mulighet for 60% stilling der om prøvetiden skulle gå bra? Skal jo på intervjue på tirsdag i barnehagen og får svar iløpet av uken siden start dato er 2 august. Problemt mitt er at dagpengene mine går ut neste uke og jeg har da null inntekt så im in need for work!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget andrev

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?
« #3 : 22. juli 2010, 23:00 »
Hei!

Det generelle utgangspunktet vil være din skriftlige arbeidsavtale med arbeidsgiver.

Arbeidsmiljøloven inneholder imidlertid en deklaratorisk bestemmelse for tilfeller hvor det er skriftlig er avtalt en bestemt prøvetid som lyder:
§ 15 (7)

"Ved arbeidsavtaler der arbeidstaker skriftlig er ansatt på en bestemt prøvetid, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager, med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale."

Det stilles ingen krav til begrunnelse for oppsigelsen fra arbeidstakers side. Formkravet er skriftlig.

Håper det var noe til hjelp.

Utlogget andrev

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?
« #4 : 22. juli 2010, 23:08 »
Og for å raskt svare på siste spm i første innlegget ditt: Ja. Har du en allreit abeidsgiver som vil hjelpe deg står dere fritt til å inngå en arbeidsavtale som letter situasjonen for deg, f.eks kortere oppsigelsesfrist.

Utlogget BreakingMad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 168

Sv: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?
« #5 : 03. august 2010, 22:02 »
Tjente selv 114,72kr timen da jeg jobba som barnehageassistent.
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable." - Socrates

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?
« #6 : 03. august 2010, 22:11 »
Tjente selv 114,72kr timen da jeg jobba som barnehageassistent.

Skremmer meg at du har jobbet i barnehage når du har det nicket der. Ser ut som om PedoBear har gått i forkledning med PerBear Grin
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget BreakingMad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 168

Sv: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?
« #7 : 04. august 2010, 00:12 »
Hahaha, morsomt du nevner det.. Heter egentlig Per Olav, og blir ofte kalt Pero. Så da jeg introduserte meg første dag på jobb til mine kolleger og jeg smilte og sa de bare kunne kalle meg Pero, kan du tenke deg det ble oppstandelse når en av dem faktisk trodde jeg sa "Hei, bare kall meg pedo du, det er det vennene mine kaller meg!" Smiley
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable." - Socrates

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Lønn som barnehage assistent + noen andre spm?
« #8 : 04. august 2010, 08:53 »
Hahah! Grin Den er lei, men fin å le av i ettertid.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!