Skrevet av Emne: Bare trene armer og skuldre?  (Lest 20417 ganger)

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #30 : 30. januar 2011, 19:44 »
Om man skal begynne å "pynte"(store tåa kunne vært litt mindre, høyre rævball kunne vært litt større, halsen er akkurat passe og må vedlikeholdes osv.) blir det bare tull. Hvorfor i helvette kan man ikke bare trene hele kroppen og utvikle seg naturlig?
Det heter bodybuilding for en grunn. Noen velger å "skulpturere" kroppen sin så nært til perfeksjon som mulig, og det må de ha lov til. Er han fornøyd med grunnlaget, la han få fokusere på skuldrene og armene da. De er jo hovedfaktorer i en estetisk fysikk. Jeg selv velger å bare fortsette og kjøre på hele kroppen. Så slik velger jeg. Men det er også viktig å gjøre noe en selv har tro på og noe en har lyst på. Det er det viktigste for motivasjonen!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #31 : 30. januar 2011, 19:48 »
Selvsagt er det poeng i å diskutere hva damer liker! Smaken er definitivt ikke som baken blant damer! Det 95% av alle chicks der ute liker er armer, pecs og six-pack! De siste 5% som liker store lår og stor ræv skal man lete lenge etter...

Hvis man er ute etter å gjøre inntrykk på damer så er ikke 5x5, Dietmar eller Sheiko svaret. Styrkeløft gir stort sett store bein, stor rygg og store front delts. Denne looken er ikke den mest estetiske, og det hjelper lite å skryte av hvor mye man løfter når man ikke ser sterk ut. Det er riktig at baseøvelser gjør deg sterk, men de gjør deg også uformelig. Hele kroppen vokser, slik at man til slutt får en klumpete look. Skal man se bra ut lønner det seg å fokusere på det som man ønsker å fremheve, og det er i 9 av 10 tilfelle armer og pecs.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #32 : 30. januar 2011, 19:49 »
… så da blir det kun armer og skuldre, ikke sant?

*humre
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #33 : 30. januar 2011, 19:54 »
Det heter bodybuilding for en grunn.
Trener man bare armer og skuldre har man hvertfall ingenting i en bodybuilderkonkurranse å gjøre. Å trene bare noen utvalgte muskelgrupper kalles ikke kroppsbygging, men kroppspynting
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #34 : 30. januar 2011, 19:57 »
Selvsagt er det poeng i å diskutere hva damer liker! Smaken er definitivt ikke som baken blant damer! Det 95% av alle chicks der ute liker er armer, pecs og six-pack! De siste 5% som liker store lår og stor ræv skal man lete lenge etter...
Hva faen vet du om det?!?

EDIT: Det er ikke bare armer, pecs og sixpack som står i hode på damer. Som oftest tels personligheten mest. Du kan bare holde kjeft og la damene svare for seg selv.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #35 : 30. januar 2011, 20:02 »
fordi det gjorde jeg før, trente hele kroppen likt, og forstørret allerede elendige gener,  og begynte å ligne donald.. fikk pærefasong,  da jeg opprinnelig fra naturen side har smale skuldre og brede hofter.(takk mutter).. men 3 år med strategisk trening har endret til det at folk nå ser på meg som bredskuldret, og jeg har endt opp med bedre V stil eller eple fasong om man skal si det slik.

all markløft og shrugs ga en utmerket pyramide fasong fra livet til hodet... var ikke pent.

Så ja, for en nybegynner gjør man ikke det, men etter titalls år med trening , får man vel lov å pynte litt syns jeg da.

dvs. nå kopierer folk øvelser jeg gjør på gymmet, spør om råd for å forbedre skuldre og armer... jeg får faktisk mye skryt for hva jeg har klart med skuldrene, spesielt kompiser som har kjent meg lenge som vet at jeg for mange år siden var "skulderløs"

det kalles bodybuilding når du har et greit grunnlag og vil justere symmetrien.  Når du aldri har trent før og begynner med kun bryst og biceps, så blir det et helt annet tema.. ja kroppspynting..


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #36 : 30. januar 2011, 20:05 »
Hva faen vet du om det?!?

EDIT: Det er ikke bare armer, pecs og sixpack som står i hode på damer. Som oftest tels personligheten mest. Du kan bare holde kjeft og la damene svare for seg selv.
Hei, slapp av, ingen grunn til å banne og be meg holde kjeft. Dette er et diskusjonsforum der folk har lov til nettopp å si hva de ønsker. Selv om du er i din fulle rett til å banne og lange ut skjellsord så kan jeg minne deg om et ord som du sikkert ikke har hørt om og det er 'nettetikette'.

Nå snakker jeg ikke om 'personligheten' til menn eller kvinner, men om hva kvinner synes er tiltrekkende. Jeg har ingen vitenskapelige undersøkelser å vise til, men kjør på med noen år med styrkeløftertrening og se deg selv i speilet, skal love deg at du hadde sett bedre ut med en annen prioritering av treningsøvelsene...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #37 : 30. januar 2011, 20:13 »
Hva faen vet du om det?!?

EDIT: Det er ikke bare armer, pecs og sixpack som står i hode på damer. Som oftest tels personligheten mest. Du kan bare holde kjeft og la damene svare for seg selv.
Hva ønsker du å oppnå med slik oppførsel?. Det 79-Tønna sier er faktisk ganske korrekt. Damer bryr seg generelt lite om bein så lenge de har en mann med store guns, vaskebrett og skikkelig kasse. Han nevnte ikke personlighet som en faktor og derfor trenger du heller ikke konfrontere han med det.

Edit: Der svarte 79-Tønna for seg, men slenger ut posten alikevell.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #38 : 30. januar 2011, 20:19 »
Trener man bare armer og skuldre har man hvertfall ingenting i en bodybuilderkonkurranse å gjøre. Å trene bare noen utvalgte muskelgrupper kalles ikke kroppsbygging, men kroppspynting

Kroppsbygging er vel strengt tatt trening man utfører for å prøve og bygge det man selv anser som den perfekte fysikk. Og får å oppnå det må man gjerne tilføre en del modifikasjoner til treningsprogrammet etterhvert som muskelgruppene vokser.

Det er det kroppsbygging handler om. Personlig syntes jeg det er dårlig ide å bare trene skuldre og armer, og kan ikke tenke meg at det resulterer i en fysikk jeg syntes er estetisk, men det får så være. Selv fikk jeg altfor store triceps og skuldre ift blant annet bryst og biceps etter å ha trent et halvt år, og jeg syntes selv jeg så helt latterlig ut en periode, og var nødt til å endre treningsopplegget.
You know I like your style, I really do.

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #39 : 30. januar 2011, 21:06 »
fordi det gjorde jeg før, trente hele kroppen likt, og forstørret allerede elendige gener,  og begynte å ligne donald.. fikk pærefasong,  da jeg opprinnelig fra naturen side har smale skuldre og brede hofter.(takk mutter).. men 3 år med strategisk trening har endret til det at folk nå ser på meg som bredskuldret, og jeg har endt opp med bedre V stil eller eple fasong om man skal si det slik.
Man får ikke bredere hofter av å trene bein.

Hei, slapp av, ingen grunn til å banne og be meg holde kjeft. Dette er et diskusjonsforum der folk har lov til nettopp å si hva de ønsker. Selv om du er i din fulle rett til å banne og lange ut skjellsord så kan jeg minne deg om et ord som du sikkert ikke har hørt om og det er 'nettetikette'.

Nå snakker jeg ikke om 'personligheten' til menn eller kvinner, men om hva kvinner synes er tiltrekkende. Jeg har ingen vitenskapelige undersøkelser å vise til, men kjør på med noen år med styrkeløftertrening og se deg selv i speilet, skal love deg at du hadde sett bedre ut med en annen prioritering av treningsøvelsene...
Du trenger ikke å si hva jeg skal gjøre Wink
Vi snakker ikke om forskjell på styrkeløfttrening og kroppsbygging her, vi snakker om det å trene hele eller 1/4 del av kroppen.

Og ikke sleng ut om ting du ikke har peiling på Wink

Hva ønsker du å oppnå med slik oppførsel?. Det 79-Tønna sier er faktisk ganske korrekt. Damer bryr seg generelt lite om bein så lenge de har en mann med store guns, vaskebrett og skikkelig kasse. Han nevnte ikke personlighet som en faktor og derfor trenger du heller ikke konfrontere han med det.

Edit: Der svarte 79-Tønna for seg, men slenger ut posten alikevell.
Oppførselen min kan vi diskutere i en egen tråd.

Kroppsbygging er vel strengt tatt trening man utfører for å prøve og bygge det man selv anser som den perfekte fysikk. Og får å oppnå det må man gjerne tilføre en del modifikasjoner til treningsprogrammet etterhvert som muskelgruppene vokser.

Det er det kroppsbygging handler om. Personlig syntes jeg det er dårlig ide å bare trene skuldre og armer, og kan ikke tenke meg at det resulterer i en fysikk jeg syntes er estetisk, men det får så være. Selv fikk jeg altfor store triceps og skuldre ift blant annet bryst og biceps etter å ha trent et halvt år, og jeg syntes selv jeg så helt latterlig ut en periode, og var nødt til å endre treningsopplegget.
Det er en grunn til at det heter KROPPsbygging, det er fordi det handler om å bygge en HEL kropp større.
Armbygging eller skulderbygging blir noe annet.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #40 : 30. januar 2011, 21:15 »
Snakk om å uttale seg om ting man ikke har peiling på.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #41 : 30. januar 2011, 21:22 »
Snakk om å uttale seg om ting man ikke har peiling på.
Litt av et argument?
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #42 : 30. januar 2011, 21:30 »
Litt av et argument?

Var det et argument?.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Krabbatten

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #43 : 30. januar 2011, 21:40 »
bump
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bare trene armer og skuldre?
« #44 : 30. januar 2011, 21:46 »
okei..  Er det noen som egentlig bryr seg ?
Jeg blir bare glad for at folk velger å trene biceps fremfor å holde knebøyrackene opptatte....
Hvis noen velger å trene slik, så be my guest!

Er da et personlig valg om man ønsker resultater eller ikke... Smiley
Mandal Treningssenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!