Skrevet av Emne: Timing av casein protein og ZMA  (Lest 1433 ganger)

Utlogget Dennis.L

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Timing av casein protein og ZMA
« : 19. august 2013, 00:27 »
Hei. Bare nysgjerrig på hvordan dere gjør det med timing av ZMA og kasein-protein. Som sikkert en del vet så absorberer kalsiumet i kasein-proteinen alt av zinc som er i ZMA'en. Selv pleier jeg å ta ZMA 30-45 min før leggetid og en kasein-shake rett før jeg legger meg. Men morsomt og lærerikt å vite deres erfaringer og hva dere føler har funket best.

 Smiley

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Timing av casein protein og ZMA
« #1 : 19. august 2013, 05:52 »
Slike ting som dette vil ha nada å si på fremgangen i treningen din, mao helt unødvendig å bruke energi på å i det hele tatt tenke på det. Om du absolutt skal ha tom mage når du tar zma så drikk proteinshaken din ett par timer før du legger deg og zma 30min før du legger deg. Selv om det er "nattprotein" så trenger ikke kroppen protein RETT før du legger deg:p

Utlogget Dennis.L

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: Timing av casein protein og ZMA
« #2 : 19. august 2013, 08:49 »
Jeg vil si det kan ha en positiv innvirkning på treninga. At testosteron-nivået øker som di påstår tviler jeg på er nok til å si noe, men det har iallefall hjelpi meg med å få bedre søvnkvalitet og jeg føler meg mye mer uthvilt og restituert da jeg våkner om morran. Så jeg føler det kan hjelpe meg på den måten.  Og grunnen til at jeg tar kasein-proteiner rett før jeg legger meg er pga ZMA'en. ellers ville jeg nok tatt det 1 time før med et lite måltid. Men takk for svar Smiley setter pris på alle meninger om det her.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!